2024-11-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Terrorist Palestina? Klassificerar du 6 miljoner palestinier som terrorister?

Det finns inga "palestinier", de är araber.
Citera
2024-11-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det saknas typ 13 miljoner röster på demokraterna? De var där 2020 men inte 2016 och 2024.

Fick CIA och FBI nog av det demokratiska vanstyret och gjorde upp med Trump om att inte rigga valet denna gång?
Jag vet det är en konspirationsteori men lite mystiskt är det allt.

Man får räkna med ett visst bortfall då demokraterna tappat många "historiska" röster hos latinos och afroamerikaner till republikanerna. Men det utgör knappast hela 13 miljonerna. Något är ju minst sagt konstigt.

Vi fick en retroaktiv landslide victory. Borde kommit redan 2020.
Citera
2024-11-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Uppenbarligen med tanke på hur dom röstar Ganska uppenbart direkt man landar i USA vart på klasskartan den svarta befolkningen befinner sig. Donald hjälper dom rika. DVS inte afroamerikanerna. Tror du något annat är du mer än lovligt korkad.

Kolla min länk ovan om Trumps framgångar i NewYorks svarta stadsdelar.
Citera
2024-11-07, 13:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
USA är annorlunda, de är mer toleranta och vana med avvikande åsikter, samt att de 2 stora partierna är mer plattformar för personvalskampanjer. Så man brunsmetar inte ett helt parti på samma sätt som i Sverige med vår konsensuskultur där man inte skall sticka ut.
Nja, det tror jag inte, dvs att det rakt av skulle vara skulle vara mer tolerant för avvikande avarter som nämnda högerextremist, som de då anställt.
Han sas nämligen upp.

Luke Meyer arbetade som "regional field director" (..) a Pennsylvania-based field staffer who worked for five months for the former president"

Vad han däremot sa var att han skulle kunna komma in i värmen i tältet igen men agera mindre öppet:
“Like the hydra, you can cut off my head and hold it up for the world to see,
but two more will quietly appear and be working in the shadows."
(...)
" In a few years, one of those groypers [slang for white supremacists] might even quietly bring me back in, with a stern warning for me to ‘be more careful next time’.” politico
Citera
2024-11-07, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Har Putin nån gång visat sig vilja ha västra Ukraina hittills? Har han någonsin sagt sig sträva efter det?

Vilka uttalanden får dig att tro att han vill återupprätta ondskans imperium och det viktigaste, vad skulle i så fall ingå? Har han nån gång uttryckt att han är ute efter hela Ukraina? Det är nyheter för mig då jag endast hört honom nämna östra delarna+Krim.

Bara för att Putin är maktgalen och inte bryr sig om civila liv betyder inte det att man kan sprida vad som helst. Det är fortfarande viktigt att hålla sig till sanningen. Misstolka mig inte. Jag är 100% mot Putin och skulle jubla högt om Ryssland fick en mer sansad och normal president.

Vi börjar dock bli rejält off topic.

putain anser som bekant att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var det 20de århundradets största geopolitiska katastrof och hen drivs av sin "vision" om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av.

Kommer du ihåg "seger" artikeln som publicerades i det ryska propaganda organet RIA Novosti den 26 februari 2022? Förvisso bara två dagar efter att den psykotiske dvärgen i kreml inlett sitt illegala imperialistiska anfallskrig mot Ukraina, men dom har ju inte rätt i något överhuvudtaget hursomhelst...

https://www.bbc.com/news/technology-60562240
https://web.archive.org/web/20220226051154/https://ria.ru/20220226/rossiya-1775162336.html
Citera
2024-11-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu förstörde du julen för mig, min apelsinperiod, Hahaha!

Trump blev mer orange mot slutet, när han åkte sopbil var han nästan i ton med säkerhetsvästen konstigt nog.

Ja, i vart fall när media hade jobbat lite med filtren.
Citera
2024-11-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Vilken fin video! Blir nästan tårögd.

🇺🇸 🇺🇸 God Bless the USA 🌟 Trump music video 🇺🇸 🇺🇸

https://youtu.be/-GhKwhFwiA8?si=9iDBWqPdhK4sD_Vk

Rysningar. We are so back!
Citera
2024-11-07, 13:19
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Det är vad han säger innan valet ja. Och han är ju en man att verkligen lita på som aldrig ser till sitt eget ego och storhetsvansinne...not! Han skulle kunna starta ett världskrig bara för att få ha makten och för att få gå till historien för att ha utmärkt sig på nåt sätt.
Själv kommer han ju ändå dö snart så det spelar inte honom nån roll vad han gör så länge han får den där härliga känslan av makt!
Jag säger inte att de andra politikerna är okomplicerade, men Trump är farlig!
Men detta är ju väldigt mycket spekulation från din sida. Du beskriver i princip Trump som en suicidal narcissist. Tycker du han verkar hata den här världen så mycket? Vad har du för belägg för det i så fall?
Citera
2024-11-07, 13:21
Medlem
Skrämmande tanke att Biden och Harris har styrt USA i fyra år pågrund av valfusk! Finns ju ingen tvekan om den saken!

I vad som mer liknar en förkrossande seger än jämnt val erkände sig Kamala Harris och Joe Biden besegrade på onsdagskvällen svensk tid.

Valet 2020
I samband med valresultatet, och den stora mobiliseringen av väljarna, väcks åter igen frågetecken om valet 2020 där Joe Biden påstås ha fått det högsta antalet röster någonsin, drygt 81 miljoner – en rejäl ökning jämfört med det tidigare rekordet på drygt 69 miljoner för Barack Obama 2008

https://samnytt.se/harris-och-biden-har-ringt-trump
Citera
2024-11-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Vi får se ifall han går samma öde till möte som JFK.

Det får vi verkligen hoppas att det inte sker.
Citera
2024-11-07, 13:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ja, i vart fall när media hade jobbat lite med filtren.
Nej då, han är lika orange på varenda video eller shorts som visas, med kritvita händer.

https://youtube.com/shorts/Nd7m9Z7M2Vw?si=q0-XHxEaGghWv3SY
Citera
2024-11-07, 13:23
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Reinfeldt var nog däremot indirekt en av Sveriges farligaste personer. Hur många dödsoffer, våldtäkter, misshandel och gängbråk har hans politik skapat?
Att Reinfeldt hatar Trump gör bara att jag litar på Trump mer. Men ok bara lite, Trump är oberäknelig. Reinfeldt däremot är verkligen en orm i mänsklig skepnad, det syns fortfarande på allt han säger och gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in