2024-11-07, 09:27
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Att han inte uttryckt sig så snyggt alla gånger förnekar jag inte . Han har helt klart gjort sig omöjlig mycket pga dessa .
Lika bra att det blev som det blev. Ponera att Skellefteå skulle mött Frölunda i slutspelet, vad skulle ALL hockeymedia fokusera på då? Självklart skulle all fokus hamna på Robban och hans blivande tränaruppdrag i Frölunda och det skulle förmodligen varit en distraktion för hela Skellefteå AIK. Allt det här är ju frukten av att hockeymedia fokuserat på att han ska träna Frölunda nästa säsong. Jag har då inte hört ett ord om Robban på ståplats och knappt läst nån kritik heller. Men media älskar ju X så det är väl 4-5 högröstade supportrar där som skrivit saker som media därefter plockat upp. Det startades ju en tränartråd på forumet den 4e November, så att han skulle ha fått gå omkring på stan och fått höra kritik från folk i flera månader är ju bara mediapåhittat skitsnack.
Citat:
Skribenten påstår även att deras hus ligger ute på Hemnet , men det verkar vara en lögn för när jag kollade upp det så hittade jag inget.
Hans hus låg ute för försäljning efter guldet.
2024-11-07, 09:34
Medlem
Intressant att Flashback har fler intresserade av sparkade Robban än vad Skellefteå har på sina hemma matcher.
2024-11-07, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Lika bra att det blev som det blev. Ponera att Skellefteå skulle mött Frölunda i slutspelet, vad skulle ALL hockeymedia fokusera på då? Självklart skulle all fokus hamna på Robban och hans blivande tränaruppdrag i Frölunda och det skulle förmodligen varit en distraktion för hela Skellefteå AIK. Allt det här är ju frukten av att hockeymedia fokuserat på att han ska träna Frölunda nästa säsong. Jag har då inte hört ett ord om Robban på ståplats och knappt läst nån kritik heller. Men media älskar ju X så det är väl 4-5 högröstade supportrar där som skrivit saker som media därefter plockat upp. Det startades ju en tränartråd på forumet den 4e November, så att han skulle ha fått gå omkring på stan och fått höra kritik från folk i flera månader är ju bara mediapåhittat skitsnack.

Hans hus låg ute för försäljning efter guldet.
Det är något som inte stämmer .

Av vad jag fått fram är han skriven i Skellefteå fortfarande . Egentligen OT för diskussionen men det är förvirrande när ena partern säger en sak och den andra nåt helt annat
2024-11-07, 10:05
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Det är något som inte stämmer .
Av vad jag fått fram är han skriven i Skellefteå fortfarande . Egentligen OT för diskussionen men det är förvirrande när ena partern säger en sak och den andra nåt helt annat
Jamen vafan det är väl klart att han fortfarande är skriven i Skellefteå. Han hade ju jobb här framtill igår. Hans hus var iaf med 100% säkerhet ute till försäljning i somras.
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Intressant att Flashback har fler intresserade av sparkade Robban än vad Skellefteå har på sina hemma matcher.
Intressant svenska du har. För övrigt så har Skellefteå högre beläggning på sina hemmamatcher än Frölunda hittills den här säsongen.
Senast redigerad av AutumnInNewYork 2024-11-07 kl. 10:07.
2024-11-07, 10:08
Medlem
Citat:
Jamen vafan det är väl klart att han fortfarande är skriven i Skellefteå. Han hade ju jobb här framtill igår. Hans hus var iaf med 100% säkerhet ute till försäljning i somras.
Har han fått huset sålt?

Om inte så haltar resonemanget ännu mer.
Senast redigerad av Azdz 2024-11-07 kl. 10:11.
2024-11-07, 10:14
Medlem
Men en seriös fråga nu på det sportsliga planet:

Ligger det någon sorts sanning i det som media påstår att spelarna spelade för att få bort Ohlsson?

Låter väldigt långsökt enligt mig , men i den här soppan vet man varken ut eller in
2024-11-07, 10:22
Medlem
Citat:
Jag har då inte hört ett ord om Robban på ståplats och knappt läst nån kritik heller. Men media älskar ju X så det är väl 4-5 högröstade supportrar där som skrivit saker som media därefter plockat upp. Det startades ju en tränartråd på forumet den 4e November, så att han skulle ha fått gå omkring på stan och fått höra kritik från folk i flera månader är ju bara mediapåhittat skitsnack.
Om du pratar om NPs supporterforum är det fyllt med gamla supportrar som bor utsocknes och inte vet någonting, de aktiva har egna chattar och bland dem har han ogillats länge men de har hållit käft utåt för att inte förstöra för laget. Hans mest öppna kritiker har varit folk (kanske mest av kvinnliga könet) som knappt är supportrar men som hört om hans vanor. När Forre säger "I hans position är man ett ansikte utåt för hela föreningen och då har man ett ansvar att inte bara representera A-laget utan hela Skellefteå AIK" syftar han nog inte bara på att hålla sig vän med supportrar (även om det var droppen) utan även hur han ses på av dessa människor och hur det kan förstöra med sponsorer och annat.

Citat:
Jag ger inte mycket för den där bloggen faktiskt .

Är ju uppenbart att personen bakom den verkar ha något väldigt ont om Ohlsson personligen
Ja? Hela grejen handlar ju om att folk är emot honom personligen pga hans beteende, anledningarna har skrivits ett antal gånger redan.
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Det blir väldigt tydligt att det största problemet med Robban Ohlsson är att han inte är från trakten. Ska man bli populär i schtan som utsocknes behöver man likt Bert Robertsson poserande byta dialekt efter två månader och låtsasgråta på presskonferenser över minsta lilla kritik.
Löjligt, har aldrig någonsin krävts att utsocknes brinner för bygden, bara att de gör jobbet på isen och uppför sig utanför.
2024-11-07, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Om du pratar om NPs supporterforum är det fyllt med gamla supportrar som bor utsocknes och inte vet någonting, de aktiva har egna chattar och bland dem har han ogillats länge men de har hållit käft utåt för att inte förstöra för laget. Hans mest öppna kritiker har varit folk (kanske mest av kvinnliga könet) som knappt är supportrar men som hört om hans vanor. När Forre säger "I hans position är man ett ansikte utåt för hela föreningen och då har man ett ansvar att inte bara representera A-laget utan hela Skellefteå AIK" syftar han nog inte bara på att hålla sig vän med supportrar (även om det var droppen) utan även hur han ses på av dessa människor och hur det kan förstöra med sponsorer och annat.

Ja? Hela grejen handlar ju om att folk är emot honom personligen pga hans beteende, anledningarna har skrivits ett antal gånger redan.

Löjligt, har aldrig någonsin krävts att utsocknes brinner för bygden, bara att de gör jobbet på isen och uppför sig utanför.
Jag har inte påstått att allt som påstås i den bloggen är rent ljug , men det är uppenbart för mig att personen bakom bloggen enbart vill ha uppmärksamhet .
2024-11-07, 10:40
Medlem
Carrocks avatar
Känns som han ville få sparken med tanke på hans uttalande. Får tacka Robban för guldet ändå, men Skellefteå har 2 riktigt kompetenta tränare i Falk och Johnsson ändå. Vet inte mycket om Hermansson som ansluter nästa säsong men han anses ju som väldigt kompetent.
2024-11-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Känns som han ville få sparken med tanke på hans uttalande. Får tacka Robban för guldet ändå, men Skellefteå har 2 riktigt kompetenta tränare i Falk och Johnsson ändå. Vet inte mycket om Hermansson som ansluter nästa säsong men han anses ju som väldigt kompetent.

Ja han satte uppenbarligen jaget före laget hur man än vrider på det .

Men det lite tragikomiska är att Hermansson ju blev presenterad som ny tränare dagen efter 11-0 krossen mot Björklöven Nej skämt åsido , med facit i hand var nog det här det bästa för bägge parter .

Det hade kanske varit bäst att låta honom gå redan i våras med facit i hand
2024-11-07, 10:47
Medlem
https://www.skellefteaaik.se/article/p65asmk-5n5bi1/view

Blev Pontus Petterström som kliver in. Blir nog bra tills Hermansson kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Vet man att detta verkligen är sant? Killen är ju ful som stryk eller är det feta desperata lodistjejer som det handlar om?
Tänk mer naiva 18-åringar på olearys. Nu sägs det ju även att en av dem han gick efter ifjol var en familjemedlem till en i föreningen och att det var efter det som det tog hus i helvete med möte och grejer.

Citat:
Jag har inte påstått att allt som påstås i den bloggen är rent ljug , men det är uppenbart för mig att personen bakom bloggen enbart vill ha uppmärksamhet .
Bloggen har hållit på i flera år och endast lästs av de mest inbitna supportrar, tror inte de trodde att det inlägget skulle få sådan spridning.
2024-11-07, 10:50
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ja han satte uppenbarligen jaget före laget hur man än vrider på det .

Men det lite tragikomiska är att Hermansson ju blev presenterad som ny tränare dagen efter 11-0 krossen mot Björklöven Nej skämt åsido , med facit i hand var nog det här det bästa för bägge parter .

Det hade kanske varit bäst att låta honom gå redan i våras med facit i hand

Jag tror också det, för Falk och Johnsson har jag ett stort förtroende för som ass.coasher, nu ska dom 2 köra delat säsong ut, käns inget bra. Provat det där förut och det vart inge bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in