2024-11-06, 22:21
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Varför är det paus i allsvenskan, ingen därifrån spelar väl i landslaget
Det förvånade mig med. Jag kan inte minnas att det varit paus i HA tidigare när det varit dessa betydelselösa små skitturneringar.
2024-11-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag kan inte avgöra vad som är sant och inte i denna text och åsikterna går minst sagt isär av kommentarerna att döma . Men en icke objektiv blogg är knappast vad jag skulle klassa som trovärdig källa .

Känns snarare som att Mikaelsson försöker utmåla Ohlsson till nån sorts hackkyckling trots 2-finaler och ett guld .

90% av kommentarerna är positiva och allt som skrivs går att kolla upp, hans uttalanden är ju den stora delen av kritiken.

Vad är det som inte stämmer?
2024-11-07, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Mitt fetade stämmer till 100%.
-Att Pudas förnekar det säger mer om vilken vekling han är.
Fast det stämmer ju att de allra flesta haft förtroende för honom som tränare. Att han får gå handlar mer om att hans anseende som representant för Skellefteå AIK körts i botten hos såväl supportrar som icke hockeyintresserade i bygden. Som Pudas säger förstår nog alla inblandade varför det behövde bli såhär tillslut, supporterklubben behövde ju inte säga ett ord innan de tog beslutet att han fick gå.

F.ö. är den där parmikaelsson-bloggen inte skiven av riktiga Pär Mikaelsson, han må vara en legendar som numera hatar löven från ståplats men namnet är bara en hyllning till honom av en vanlig supporterbloggare som knappast har makt över någonting. (En mycket trevlig blogg dock, ser den lite som den sista bastionen från gamla supportertider på hockeykultur.com)
2024-11-07, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Jag tycker hela situationen drog ett löjets skimmer över ligan. Att en tränare för ett topplag är klar för ett annat topplag 18 månader innan han ska kliva på uppdraget.
Vet inte i någon annan liga eller sport det skulle accepteras i.

Även om jag tyckte det var kul att han pikade den egna beläggningen i arenan så är det ju ett tecken på att relationen inte är klockren och ganska oprofessionellt från hans sida.

Vilket förvånar. När Robban coachade DIF sista åren hade han en envåldshärskare till
chef i Joakim Eriksson som bestämde precis allting, men han stod i varenda intervju och tog ansvar för varenda dålig insats trots att han noll och ingenting att säga till om gällande laget.
Han tog ju ändå DIF till en SM final.... Hur gick det efter han lämnade... :-)
2024-11-07, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Veckans känga till Rögles äckliga klack! Att sjunga och håna en 19-åring som tvingas spela fler matcher än planerat och vad som är bra för honom när LAGET spelar som skit och gör jättemisstag är jävligt lågt. Loserbeteende från supportrar som aldrig vunnit något av betydelse! Så håll bara käft liksom!

Jag vet, jag har skrivit att Clara inte håller måttet på SHL-nivå över tid. Men det är inte hans fel! Som junior är han i a-laget för att utbildas och utvecklas. Att skador gjort att han fått stå mer än planerat rår han inte för!
Rögles och Luleås supporters är ju kända för att vara landets mest korkade, så vem blir förvånad....
2024-11-07, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Nu är det ju skillnad på att det "skrikits om det" kontra "sjungits samma ramsa".
Detta var första matchen under säsongen som man uppfattade något typ av hån mot honom då det hördes väl i sändningen, så är väl inte konstigt att det kommer upp på tapeten i media.
Det är ju inte direkt första gången som Luleås korkade fans kommer upp på tapeten!
Mest kända för att skrika "filmare" när en motståndare blir allvarligt skadad, fy fan vilka inavel!
2024-11-07, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Handlade aldrig om hans hockeykunnande eller ledaregenskaper utan hur han betett sig utanför isen, där man utåt bara pratar om det han sagt mot supportrar och såklart inte vågar nämna det mer osmakliga. Pratar vi bara hockey får Frölunda en bra HC nästa år.
Vi har ju ett bra år redan i år! :-) 1a i SHL just nu....
2024-11-07, 03:01
Medlem
Citat:
Så du menar vad Robban gjorde utanför eran hockey-lada där uppe spelade roll för hur han skötte jobbet i SAIK??? Minns Melin i Linköping kom ut som swinger för 10år sedan, men inte fan fick han sparken eller att fansen som du gick bananas för det! Robban har ju ändå gjort ett grymt bra jobb med SAIK.
2024-11-07, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Han tog ju ändå DIF till en SM final.... Hur gick det efter han lämnade... :-)
Det var menat som en hyllning till honom. Finns inte många tränare som skulle finna sig i att jobba under de förutsättningarna och framförallt stå rakryggad i media när hans chef var inne och bestämde PP-formationer och annat som han hade noll och ingenting med att göra egentligen.

Robban är en grym coach, inget snack om saken
2024-11-07, 08:10
Medlem
Citat:
Det blir väldigt tydligt att det största problemet med Robban Ohlsson är att han inte är från trakten. Ska man bli populär i schtan som utsocknes behöver man likt Bert Robertsson poserande byta dialekt efter två månader och låtsasgråta på presskonferenser över minsta lilla kritik.
2024-11-07, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
90% av kommentarerna är positiva och allt som skrivs går att kolla upp, hans uttalanden är ju den stora delen av kritiken.

Vad är det som inte stämmer?
Att han inte uttryckt sig så snyggt alla gånger förnekar jag inte . Han har helt klart gjort sig omöjlig mycket pga dessa .

Men det här om att hans fru inte trivs i Skellefteå och det låter mer som lösryckt påstående utan substans .

Skribenten påstår även att deras hus ligger ute på Hemnet , men det verkar vara en lögn för när jag kollade upp det så hittade jag inget . Visst , han kan förvisso ha fått huset sålt men han och frugan är i vilket fall som helst skriven på addressen fortfarande
Senast redigerad av Azdz 2024-11-07 kl. 08:56.
2024-11-07, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Fast det stämmer ju att de allra flesta haft förtroende för honom som tränare. Att han får gå handlar mer om att hans anseende som representant för Skellefteå AIK körts i botten hos såväl supportrar som icke hockeyintresserade i bygden. Som Pudas säger förstår nog alla inblandade varför det behövde bli såhär tillslut, supporterklubben behövde ju inte säga ett ord innan de tog beslutet att han fick gå.

F.ö. är den där parmikaelsson-bloggen inte skiven av riktiga Pär Mikaelsson, han må vara en legendar som numera hatar löven från ståplats men namnet är bara en hyllning till honom av en vanlig supporterbloggare som knappast har makt över någonting. (En mycket trevlig blogg dock, ser den lite som den sista bastionen från gamla supportertider på hockeykultur.com)
Jag ger inte mycket för den där bloggen faktiskt .

Är ju uppenbart att personen bakom den verkar ha något väldigt ont om Ohlsson personligen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in