2024-11-07, 08:17
Medlem
Äntligen )
Citera
2024-11-07, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Jaha! Så du erkänner nu att det är konspirationsteorier. Vad är då problemet om det inte förekommer valfusk?

Förstår du inte vad det innebär när man sätter ordet inom citationstecken, har du inte gått i skolan?

Många är övertygade om att valfusk förkommer så varför inte införa åtgärder emot det så att frågan är ur världen?

Och som sagt, varför vinner demokraterna bara i delstater som inte kräver ID?
Citera
2024-11-07, 08:18
Medlem
Att Trump återigen vinner trailorparken med förkrossande majoritet känns en aning parodiskt,då Trumps ekonomiska politik prioriterar helt andra saker än vad som ligger i den outbildade vita klassens primära ekonomiska intressen.
Dock,it´s the economy,stupid.

Demokraterna fick betala för pandemin och den efterföljande infaltionen.Inget konstigt med det egentligen,då detta pris tvingats betalas politiskt på betydligt fler platser än USA.Jag vill påstå att om Trump vunnit 2020 så hade Demokraterna haft öppet mål valet 2024.

Det finns väl två direkta ekonomiska åtgärder som apellerrat till vit lägre medelklass samt direkt underklass denna gång.
Det är de höjda tarifferna som syftar till att skydda amerikansk basindustri samt drill,baby,drill.
Vit arbetarklass är fortfarande anno 2024 i behov av båda dessa åtgärder.
Ingen av dem är hållbar på sikt naturligtvis,men detta har inte varit något övervägande som gjorts alls.
Föga förvånande,då blue collars i USA är så hårt pressade att det närmast handlar om direkta möjligheten att sätta mat på bordet.
I jämförelse så hade Demokraterna inget att erbjuda denna grupp väljare,där även flertal latinos samt svarta ingår.

Avsaknaden av visioner för framtiden skadade Demokraterna.Trump erbjöd ett alternativ till more of the same,så med detta som bakgrund är det inte underligt att de som i stora tal röstade för Barack Obama 08 och 12 nu röstade Republikanskt.

Det råder ingen tvekan om att den personliga ekonomiska situationen har varit den alltigenom avgörande faktorn för hur folk har röstat.Kombar man detta med uppfattning i andra större frågor såsom migration mm så framstår Trumps storseger i ett förklarat ljus.
Citera
2024-11-07, 08:22
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Du behöver inte tycka synd om mig. Du utgör endast min morgonunderhållning, kära Trumphora.

Trevlig helg!
Haha ja du får intala det nu när du gråtit färdigt, du verkar betydligt mer fixerad av den flamboyanta judelakejen Trump än vad jag är.

Visst vit man är ju alltid bättre än en negerhona och liberala tårar smakar gott på morgonen, men annars ser jag väl helst USA gå under i eld och rök,
Citera
2024-11-07, 08:22
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Du behöver inte tycka synd om mig. Du utgör endast min morgonunderhållning, kära Trumphora.

Trevlig helg!

Om du inte trollar kan du inte må speciellt bra. Ingen normal människa uttrycker dig som du som underhållning.
Förmodligen är du full. Det är illa att supa på morgonen.
Citera
2024-11-07, 08:26
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Förstår du inte vad det innebär när man sätter ordet inom citationstecken, har du inte gått i skolan?

Många är övertygade om att valfusk förkommer så varför inte införa åtgärder emot det så att frågan är ur världen?

Och som sagt, varför vinner demokraterna bara i delstater som inte kräver ID?

Tyvärr, att många "är övertygade" utgör inte något bevis på valfusk. Som sagt, vänligen styrk med seriösa källor att Demokraterna utfört valfusk. Tack på förhand!
Citera
2024-11-07, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Europa kommer tvingas att bli tightare den liberala demokratin behöver en stark röst nu för att skingra
mörkret i världen , nån måste ju ta på sig ledartröjan nu när amerikanerna gått och lagt sig på soffan.

Liberala demokratin...

Alltså mer korruption och splittring?

Ja jag ser inget positivt med en typisk väst demokrati.
Citera
2024-11-07, 08:28
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:

Trevlig helg!
Kan du inte bara göra som alla andra woke-vrak lägga ut ett klipp där du gråter och lever ut din härdsmälta? https://x.com/DissidentMedia/status/1854134993443869051

Här firar vi Trumps seger, civilisationens sista grindvakt!
Citera
2024-11-07, 08:30
Medlem
JMGLs avatar
Haha, amerikanerna har alltså valt en gubbe till president som tyckte man skulle bota covid genom att injicera desinfektionsmedel.
Citera
2024-11-07, 08:30
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Kan du inte bara göra som alla andra woke-vrak lägga ut ett klipp där du gråter och lever ut din härdsmälta? https://x.com/DissidentMedia/status/1854134993443869051

Här firar vi Trumps seger, civilisationens sista grindvakt!

Nej, här firar ni en rabiat gubbjävel som imponeras av diktaturer som Ryssland.
Citera
2024-11-07, 08:32
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Nej, här firar ni en rabiat gubbjävel som imponeras av diktaturer som Ryssland.
Sa dom det på SvT eller läste du om det i DN?
Citera
2024-11-07, 08:32
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Tyvärr, att många "är övertygade" utgör inte något bevis på valfusk. Som sagt, vänligen styrk med seriösa källor att Demokraterna utfört valfusk. Tack på förhand!
Det enda man behöver veta är att demokraterna öppnar gränserna och skeppar migranter till swingstates för att tippa valen till sin favör. Även Reagan gjorde en rejäl blunder på 80-talet när han gav amnesti till 3 miljoner illegala. Hans beslut gjorde att Californien skiftade till blått och har så förblivit. Det största valfusket är just invandring. Och både Republikanerna och Demokraterna är skyldiga till detta. Tills Trump. Märk väl att Trump inte är en klassisk republikan. Man kan nästan säga att han skapat ett helt nytt parti. Det gamla GOP är dött och begravet och borde istället döpas om till MAGA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in