Citat:
Ursprungligen postat av
Mamabunny
Jag för min del har faktiskt lika svårt som dessa två vänner att se vem som ”förlorat” eller ”vunnit” om man talar i sådana termer. Men ingen verkar uppenbarligen nöjd.
Det händer också i spelet om relationer att ingen blir nöjd. Pyrrusseger är ett välkänt begrepp.
Jag kan dock inte förstå att han inte är lite nöjd. Han strular med två kvinnor som trots att han beter sig som en skitstövel, vill ha honom. Självklart är det dock inte gratis för honom. Han får betala i form av missnöje från dem båda och han måste balansera de två situationerna. Det är krävande. Tycker dock inte det minsta synd om honom då allt detta ligger hos honom själv att lösa. Detta oavsett om han är en svag och trasig man eller en cyniskt manipulerande skitstövel.
Jag vidhåller att det bästa du kan göra är att stötta dina väninnor att bli så starka i sig själv att de båda väljer bort honom. De må båda vara förälskade och se honom som mannen i sitt liv men denna typ av "obsession" behöver de komma ur. Priset de får betala är för högt. Få dem att inse "the reality".
// CC