2024-11-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag är den första som erkänner att denna kille är en skitstövel. Det han gör är enligt min måttstock fel och moraliskt förkastligt. Det är dock inte generellt olagligt att ljuga och manipulera någon. Något som både män och kvinnor gör mot varandra. Nu vet jag inte hur och på vilket sätt han pushade henne men andra sidan av myntet är att hon gav honom sex i syfte att sälja in sig själv som ett bra relationsval. Dvs hon gjorde samma sak som han gjorde MEN hon förlorade.

Jag tror de flesta män har upplevt hur fantastiskt sexet är i början av ett förhållande för att när man sedan är ett etablerat par eller t.o.m. är gift, då minskar kvinnans intresse för intimitet. Vem har då lurat och utnyttjat vem? Hur många män upplever inte att när man väl är i en seriös relation och mer eller mindre är fast, då minskar frekvensen av intimitet? Både parter luras.

// CC

Såklart är det bådas ansvar att jobba för ett bra samliv och att glöden hålls vid liv. För dem är inte sexet problemet, problemet mellan just dem två är att hon tycker att han använder henne bara för just detta och alltid har gjort.
Citera
2024-11-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Där är vi överens Dishy. Kan inte säga emot där. Det är så de flesta män är.

Hur många oskyldiga mäns liv ska vi acceptera ska förstöras för att säkerställa att alla skyldiga män blir fällda? Ska vi acceptera att det gäller all typ av brottslighet eller ska det enbart gälla våldtäkt mot kvinnor?

Ja, det är ett spel. Män och kvinnor blir utnyttjade varje dag, varje timme, varje sekund. Jag håller med, det är tragiskt för oss alla - män som kvinnor.

// CC

Jag för min del har faktiskt lika svårt som dessa två vänner att se vem som ”förlorat” eller ”vunnit” om man talar i sådana termer. Men ingen verkar uppenbarligen nöjd.
Citera
2024-11-06, 22:59
Medlem
Baritsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Jag har hamnat lite i skottlinjen mellan två vänner. Det hela handlar om en strulig man som båda dejtat/dejtar. Dessa två tjejer vet faktiskt inte att jag umgås med den andre. Dessa ber mej ständigt om råd gällande denna man, varje gång vi ses eller pratar.
Så nu vänder jag mig till er killar för rådgivning i ämnet!
Killen är genomsnittlig svensk snubbe på 35. ser bra ut, aldrig haft svårt att få tjejer men desto svårare med långvariga relationer.
Tjej nr 1 är kär i honom. Hon har känt honom halva sitt liv och de har haft en sexuell relation i flera perioder under livet men aldrig lyckats få till en etablerad relation. I långa perioder har de inte haft kontakt alls, men det är alltid han som tar initiativ till ny kontakt och att ses.
Hon har numera en familj, men nyligen frånskild. Dock bor hon i en småstad tio mil bort numera. Tjej nr 2 är också kär i honom. Barnfri och i samma ålder. Hon träffade mannen för fyra år sedan på en app och blev snabbt tillsammans med honom. De hade en dålig relation under ca 2 års tid då hon hade en del problem och han hade svårt att uttrycka sig. Precis innan de gick in i den här relationen hade snubben legat med tjej nummer 1 som blev mycket arg över att han gick in i en seriös relation med tjej nummer 2 kort efter att de legat och kände sig utnyttjad. När relationen tog slut med tjej nummer 2 kom han tillbaka till tjej nummer 1 genom att skicka ett brev då hon blockerat all kontakt, och de började sin sexuella relation igen som hållit på i snart två år tror jag.
Båda tjejerna verkar av någon outgrundlig anledning prompt vilja satsa på honom. Han har kontakt med båda. Tjej nummer 2 upplever att han är disträ och tar inga initiativ till att ses men skriver gärna. Tjej nummer 1 upplever att han anstränger sig för att träffas med henne och hitta på saker men aldrig vill öppna aw upp om känslor eller ta snacket om en seriös relation vilket gör henne mer förbannad för hon tycker att de träffats många år till och från och att han klarat av att ha seriösa relationer med andra kvinnor. Båda tjejerna tänker att dem kanske är ett rebound i förhållande till varandra.
Så frågan gäller - vem gillar han? Gillar han någon? Vad ska jag säga till dessa tjejer? Är trött på att stå emellan dessa, speciellt när den ena inte vet om den andres och mitt umgänge. Det har bara blivit så att jag inte berättade om det från början och skulle slå ned som en bomb om jag sa något nu. Jag har avrått båda från att träffa honom men ingen tycks ta det till sig utan vill ha svar. Hur tänker ni snubbar kring allt ovanstående? nästan att jag funderar på att själv kontakta snubben det gäller…

Den som tar den i tvåan är en keeper.

Next question.
Citera
2024-11-06, 23:18
Avslutad
Citat:
Har inte för vana att blockera vänner hur som helst… Vet inte tror kanske han var det mer förr. Han slår en mer som en kille med svåra problem att kommunicera rakt. Känner inte honom personligen men det är intrycket man får.

Inte blockera men säg "Jag vill inte prata om er knullkompis varje gång vi ses" ?

Ha lite ryggrad, dem använder dig som en gratis terapeut ju.

Har han ADHD eller Autism då med svårigheter att kommunicera. Eller så menas "svåra problem att kommunicera rakt" med att han bara är slingrig och ljuger lätt.
Citera
2024-11-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowy3991
Inte blockera men säg "Jag vill inte prata om er knullkompis varje gång vi ses" ?

Har han ADHD eller Autism då med svårigheter att kommunicera. Eller så menas "svåra problem att kommunicera rakt" med att han bara är slingrig och ljuger lätt.

Ja alltså jag har typ sagt det men det är ju så tjejer är - man pratar ofta om relationer och sådär.
Ja jag tror han har någon sådan diagnos faktiskt utifrån deras beskrivning.
Citera
2024-11-07, 00:02
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowy3991

Håller med dej till 100%. Jag får för mej att det händer kvinnor mer än män (dock - kan ha fel då jag själv som man haft sådana här vänrelationer!) - att man har vänner som totalt dumpar sina kärlekstrubbel på en - år ut och år in - mycket mer går "relationen" inte ut på. Nu vet jag dock inte exakt hur dessa relationer ser ut mellan dessa 3 kvinnor men TS behöver nog ta en rejäl funderare på det åtminstone. Det är sedan aldrig för sent att be folk att dra åt helvete. Detta borde kvinnor speciellt ha i minne. Ni har fan ingen helig plikt mot väninnor FÖRUTOM då kanske att vara brutalt jävla ärliga när det behövs! (jag tycker således att TS framförallt borde berätta ALLT för dom)

Dessa 2 kärlekskranka kvinnor bör ta en rejäl funderare om dom har lust att sitta å tråna över den här snubben på samma sätt när dom är 60+. Om jag ska vara riktigt riktigt progressiv så kan ju någon av dom föreslå ett genuint poly-förhållande å se vad mr fuckboy å andra damen säger
Citera
2024-11-07, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Håller med dej till 100%. Jag får för mej att det händer kvinnor mer än män (dock - kan ha fel då jag själv som man haft sådana här vänrelationer!) - att man har vänner som totalt dumpar sina kärlekstrubbel på en - år ut och år in - mycket mer går "relationen" inte ut på. Nu vet jag dock inte exakt hur dessa relationer ser ut mellan dessa 3 kvinnor men TS behöver nog ta en rejäl funderare på det åtminstone. Det är sedan aldrig för sent att be folk att dra åt helvete. Detta borde kvinnor speciellt ha i minne. Ni har fan ingen helig plikt mot väninnor FÖRUTOM då kanske att vara brutalt jävla ärliga när det behövs! (jag tycker således att TS framförallt borde berätta ALLT för dom)

Dessa 2 kärlekskranka kvinnor bör ta en rejäl funderare om dom har lust att sitta å tråna över den här snubben på samma sätt när dom är 60+. Om jag ska vara riktigt riktigt progressiv så kan ju någon av dom föreslå ett genuint poly-förhållande å se vad mr fuckboy å andra damen säger

Men herregud haha vilka abnorma utsvävningar vissa kommer med i denna tråd. Vi sitter inte enkom och pratar om detta, du kan va lugn f ö gillar jag själv att stöta och blöta mina relqtionstvister emellanåt med mina tjejkompisar, detta gör vi bland mycket annat. 60? Båda dessa tjejer har kommit över honom innan och haft andra förhållanden. Men detta är aktuellt för dessa tjejer nu. Den ena är beredd att släppa om du läser tråden trots att hon anser att han är hennes livs kärlek.
Citera
2024-11-07, 04:45
Medlem
Citat:
Vilka tre tjejer åsyftas?

Du berättar ju om 3 tjejer.
Om dig själv och två andra.
Citera
2024-11-07, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du berättar ju om 3 tjejer.
Om dig själv och två andra.

Du behöver jobba på läsförståelse
Citera
2024-11-07, 05:55
Moderator
pbos avatar
Rubrik ändrad från: Killar - hjälp två kvinnor med tolkhjälp

/mod
Citera
2024-11-07, 08:00
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Jag för min del har faktiskt lika svårt som dessa två vänner att se vem som ”förlorat” eller ”vunnit” om man talar i sådana termer. Men ingen verkar uppenbarligen nöjd.

Det händer också i spelet om relationer att ingen blir nöjd. Pyrrusseger är ett välkänt begrepp.

Jag kan dock inte förstå att han inte är lite nöjd. Han strular med två kvinnor som trots att han beter sig som en skitstövel, vill ha honom. Självklart är det dock inte gratis för honom. Han får betala i form av missnöje från dem båda och han måste balansera de två situationerna. Det är krävande. Tycker dock inte det minsta synd om honom då allt detta ligger hos honom själv att lösa. Detta oavsett om han är en svag och trasig man eller en cyniskt manipulerande skitstövel.

Jag vidhåller att det bästa du kan göra är att stötta dina väninnor att bli så starka i sig själv att de båda väljer bort honom. De må båda vara förälskade och se honom som mannen i sitt liv men denna typ av "obsession" behöver de komma ur. Priset de får betala är för högt. Få dem att inse "the reality".

// CC
Citera
2024-11-07, 08:15
Medlem
Be dem alla sluta synda. Föräktenskapliga köttsliga relationer är inte OK. Tror du de kan förstå detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in