Citat:
Vilket kom först, hönan eller ägget? Jag tror inte "Johan 25" vågar satsa allt för seriöst på "Sandra 22", för han har en aning om att hon är en likadan golddigger som de flesta andra, så redan där är han återhållsam.
Självklart kan "Johan 25" dela på det trista hushållsarbetet, men då vill han nog att "Sandra 22" skall dela på det trista "mansgörat" som att renovera huset, bygga, fixa bilen, eller andra mer mansdominerade uppgifter. Men det har inte lilla "Sandra 22" lust med, för hon anser att det är männen som skall ta de bitarna "men jag kan ju inget sådant" - är ju en ganska vanlig ursäkt.
Däremot förväntas så klart mannen kunna allt som kvinnan tycker är tråkigt, så som hushållsarbete osv.
Självklart kan "Johan 25" dela på det trista hushållsarbetet, men då vill han nog att "Sandra 22" skall dela på det trista "mansgörat" som att renovera huset, bygga, fixa bilen, eller andra mer mansdominerade uppgifter. Men det har inte lilla "Sandra 22" lust med, för hon anser att det är männen som skall ta de bitarna "men jag kan ju inget sådant" - är ju en ganska vanlig ursäkt.
Däremot förväntas så klart mannen kunna allt som kvinnan tycker är tråkigt, så som hushållsarbete osv.
Vilket hus? Tror du att Johan 25 och Sandra 22 bor i hus? De bor förmodligen i lägenhet. Och har förmodligen inte ens bil (och har de bil kan de få den servad, så ingen av dem behöver laga den etc.). Det hushållsarbete de behöver dela på är således: tvätt, städ, handla, laga mat, diska.
Klart Johan 25 vågar satsa på Sandra 22. Är han bara 25 år, har han med stor sannolikhet ingen förmögenhet, utan är antingen fattig student eller i början av sitt yrkesliv. Så. är hon kär i honom, kan han vara säker på att hon är kär i honom och inte i hans tunna plånbok.
Satsar han seriöst på Sandra och jämställt tar hand om det trista hushållet med henne. Så kommer kärleken växa. Och de kan hinna få några knoddar innan hon ens är 30.