Citat:
Ursprungligen postat av
FartyDog
Så har inte jag uppfattat hur det sett ut.
Trump är illa omtyckt av många, men Biden var ännu sämre. När Harris fick ta över blev hon först otroligt populär samt fick tillgång till en enorm kampanjkassa.
Sedan klantade hon bort det försprånget genom att inte distansera sig från Bidéns politik och svara på frågan om vad som ska bli annorlunda. Hon fick flera chanser också att göra detta samt stöd i CNN.
Så Demokraterna bär nog titta sig i spegeln istället för att försöka hitta undanflykter.
Frigörande av Bidens politik är ett stadigt återkommande tema, men sällan presenterat vad?
Ekonomi har stärkts, inflation gått ner, flödet in av immigranter har minskat. Jobb har ökat.
Vad än Trump påstår.
Det som ses mer för gemene man är väl matpriser som behövde kapas.
Any way.
Du begriper väl att det var ett markant tapp för dems när Biden fullständigt misslyckades mot Trump i debatten?
Redan här har Trump ett försprång, vilket sågs mkt väl i
fortlöpande mätarundersökningar, hon var helt klart underdog initialt.
Varav kraven på att lära känna henne var på tapeten.
Detta behövde inte Trump tangera ens, han har konstant en cementerad grupp av Magas.
De är ju så flöjtiga att många åker runt som nån sorts groupies på hans rallies och campar.
Det är flertal som uppger att de rest runt på 10-tals rallies om inte fler.
Att hon sen fick ett starkt stöd i donationer var märkbart, vilket kallades smekmånaden som dock höll i sig.
Men polls var motsträviga av given anledning.
Det vänder efter debatten mot Trump där han var mer som en såskopp.
Att det sen finns flera orsaker till tappet är ju uppenbart, jag har själv funderar kring en del.
Jag anser dock att startsträckan var för kort, att media pladdrade bort hur ekonomer kritiserade Trumps frånvaro av planer. Att han absolut inte konfronterades, han tilläts sväva iväg i sin Weave.
Det har mest varit hur kocko han är (sant förvisso.. ) och fokus på hans drama och jippo.
Hans kampanj har lyckats göra ett jävla buller och distraktion och det har Trump vunnit på.