Citat:
Ursprungligen postat av
FartyDog
Nja, detta chockade faktiskt mig när jag försökte hitta fakta (inte helt enkelt). Detta var vad jag kom fram till.
Det finns några delstater där man inte har någon tidsgräns eller krav på medicinska skäl för att göra abort. När man ör i tredje och fjärde trimestern så sker aborten genom att man sätter igång förlossningen. Om det då föds ett livsdugligt barn så skall det enligt någon ”lag”, vars namn jag inte minns, har rätt till medicinsk vård. Det finns dock exempel på att detta inte alltid skett i dessa delstater utan att barnet tillåtits att dö.
Med detta sagt så ska man komma ihåg att de flesta sena aborter sker av medicinska skäl. Så exemplen är väldigt få, men finns ändå.
Ja. Det brukar gå som ett mantra men faktum är att det sker i samråd med läkare och är exceptionellt sällsynt.
Om Roe v Wade återställs finns ett regelverk ang trimestrar.
Abortfrågan inte var ett problem i över 50 år förrän reps fick makt via att Trump flyttade ner frågan til delstater. Att abortfrågan blivit extrem och att kvinnor dör.
Du gillar ju ratio?
Det är ren propaganda att använda senaste delen av tredje trimestern (fr v 28) som nåt huvudmål för aborter.
Det är ytterst sällsynt med aborter vid eller efter v 21.
Mindre än 1 % år 2020 och enligt Centers for Disease Control and Prevention.
Aborter senare i graviditeten är vanligtvis resultatet av allvarliga komplikationer, såsom fosteranomalier, som sätter livet på kvinnan eller fostret i fara, och de flesta fall handlar det också om efterfrågade graviditeter.