2024-11-06, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Jag hoppas att du har fel, men vet inte säkert. Jag är övertygad om att Demokraterna hade besegrat Republikanerna om man lyssnat på Tulsi Gabbard och nominerat henne istället för Harris. Men eftersom hon stod för något slags sansad världsbild blev hon tystad och det visar bara att man inte förstår vad människor faktiskt tycker är viktigt.

Jag tycker att de borde haft Michelle Obama, eller Oprah Winfrey som Michael Moore föreslog en gång.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Tror du inte han är skadeglad?
Jo, tror faktiskt det. Han blev ju bortplockad 2016 också till förmån för Hillary Clinton, och nu hända samma sak igen 2024 till förmån för Kamala. Både Hillary och Kamala förlorade.
Citera
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Grattis till alla idioter och bittra incels, antar jag. Kvinnorna kommer fortsätta att ta avstånd och det blir nog inget uppsving i barnafödandet. USA har även dom problem med låga födelse antal. Detta skapar bara ännu mer motsättningar emellan könen. Och hat. Å andra sidan, vem bryr sig om kvinnor? Dessa ska inte sedan tjuta och gråta om att det inte får några kvinnor. Fan vad konstigt, verkligen.

Det kan säkert, möjligtvis bli bra för USA. Med vissa saker. Har svårt se hur Trump ska lösa hemlösheten och ekonomin för dom lägre ekonomiskt ställda klasserna.

Europa kommer dock få det betydligt sämre, dyrare varor och mat. Med tullarna han planerar.. Och vi kommet tvingas att pumpa in ännu mera pengar till Ukraina, för att överleva. Och bli fattigare på kuppen. Väst försvagas. Precis som Putin önskat, han firar nog med champagne nu.

Grattis till er som är för dumma för att inse att ni kommer få det betydligt sämre. Ni bor nämnligen i Europa och inte i USA. Vilken tid man lever i, fy fan.
Putin är inte den enda som dricker skumpa ikväll. Jag med. För kvinnor och tullar, skål kamrat!
Citera
2024-11-06, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ProfSWE
Biden är kungen av mindervärdeskomplex. Han försökte bli president 1988 och 2008 och kom ingen vart någon av gångerna, enda anledningen att han fick någon slags relevans var för att Obama behövde en vit gubbe som skulle göra hans kampanj mer trygg för andra vita gubbar. Snackas också om att Obama inte heller tyckte att Biden borde kliva in 2016, och på så sätt fick Hillary chansen.

Kan fatta att gubben är arg. Han har jobbat hela sin karriär för att bli president och så blir allt bara skit ändå, egna partikamrater som bönar och ber att han ska kliva av. Det Biden dock nog inte fattar är att han aldrig varit något mer än en tämligen medioker politiker

En partiledare behöver vara karismatisk.
Allt det bra arbetet med policies osv ska andra göra i bakgrunden. Ledaren behöver bara vara en bra talare som går hem hos folk.
Citera
2024-11-06, 22:50
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Jag tycker att de borde haft Michelle Obama, eller Oprah Winfrey som Michael Moore föreslog en gång.
Men sluta för bövelen att föreslå kvinnor. Det går inte. Lägg ner.
Citera
Medlem
ProfSWEs avatar
Citat:
En partiledare behöver vara karismatisk.
Allt det bra arbetet med policies osv ska andra göra i bakgrunden. Ledaren behöver bara vara en bra talare som går hem hos folk.

100% rätt. Obama är ett utmärkt exempel
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Kommer njuta de närmaste dagarna för att läsa alla uttalnden som kommer. Ikväll dricker jag vinnoch tittar på lefties/libtard tårar. De är helt sopade under mattan. Fantastiskt!

Du har gjort det bra gubben. Ju mer man forskar om detta ärende, så galet.

Den gamla kvinnan är helt hysterisk och tror hon vunnit.
Citera
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Bara för att du tycker det så betyder det inte att det är sant. Jag säger att det är tvärtom.

Detta ÄR HOPPET !!! DETTA ÄR LJUSET !!!

FOLKET har rest sig upp mot Fake News Media och mot kändisar som tror dom vet bäst.

FOLKET har rest sig upp mot en elit vars intressen INTE är detsamma som folkets.
En elit som vill fostra oss och straffa oss om vi tycker och tänker fel.
En elit som vill styra och kontrollera oss och inbilla oss att yttrandefrihet och självständigt tänkande är fel.

Så nej. VI HAR VUNNIT EN STOR SEGER !!!

Vilka konkteta förbättringar tänker du att Trump kommer medföra för Sverige? Om du bor här är du inte en av "folket" du pratar om.

På minuskontot har vi ett minskat engagemang i europeiska säkerhetsfrågor, samtidigt som det pågår krig i Europa. Vi kan också vänta oss en ekonomisk isolationism i USA som påverkar räntor och inflation negativt i Sverige.
Senast redigerad av BavarianBeetle 2024-11-06 kl. 22:53.
Citera
2024-11-06, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Men slut för bövelen att föreslå kvinnor. Det går inte. Lägg ner.

Det är klart att det går, det ska ju bara vara en karismatisk kvinna som folk älskar.
Som Oprah.
Citera
2024-11-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Så vilken politiker anser du har stått för en större comeback än DJT?

Det finns en del. Att någon säger en sak i ett tal gör det inte sanning.

I USA hade de Groover Cleveland. Gjorde lite av samma resa som Trump nu gjort. Om det var en större comeback vet jag dock inte. Men snarlik, alltså inte unik. Även han valdes en period, förlorade nästa och blev sedan vald igen.

Lenin satt i exil ett årtionde. Sedan… ja… ryska revolutionen. Ärligt talat är det en större comeback med råge. Gå ifrån exil till att ta ut hela tsar ätten, och bilda sovjet…

Churchill gjorde en ganska fin comeback. Sågs som uträknad där efter kriget. Tidsmässigt en större comeback. Var väl knappt 10 år mellan mandatperioder om jag inte minns fel?

I närtid, Silvio Berlusconi. Han gjorde comeback efter att ha faktiskt blivit dömd för skattebrott. Även det ganska sjuk historia.
Citera
2024-11-06, 22:53
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Vilka konkteta förbättringar tänker du att Trump kommer medföra för Sverige?

På minuskontot har vi ett minskat engagemang i europeiska säkerhetsfrågor, samtidigt som det pågår krig i Europa.
Trump kommer lösa kriget i Europa på någon månads tid, var så säker. Vad är alternativet? Att vi ska fortsätta stötta Ukraina ekonomiskt år efter åt efter år efter år tills det inte finns några soldater kvar att strida mot Ryssland? Självklart är den enda lösningen att få ett slut på konflikt och kompromissa. Ukraina kommer bli tvungna att ge upp delar till Ryssland.
Citera
2024-11-06, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ProfSWE
100% rätt. Obama är ett utmärkt exempel

Ja! Obama och John F Kennedy. Och Trump…
Vi har ju problemet i Sverige, eller vissa partier har, att det väljs astråkiga partiledare utan utstrålning, passion och värme.
Ulf Kristensson liksom? Magdalena Andersson.
Danske skallen i Centern. Miljöpartiets robot, har de ens kvar han Per och vem är den kvinnliga? Amanda Lind? Utstrålning som två dammsugare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in