2024-11-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
För Sveriges del finns det bara nackdelar med det här resultatet.

Bara för att du tycker det så betyder det inte att det är sant. Jag säger att det är tvärtom.

Detta ÄR HOPPET !!! DETTA ÄR LJUSET !!!

FOLKET har rest sig upp mot Fake News Media och mot kändisar som tror dom vet bäst.

FOLKET har rest sig upp mot en elit vars intressen INTE är detsamma som folkets.
En elit som vill fostra oss och straffa oss om vi tycker och tänker fel.
En elit som vill styra och kontrollera oss och inbilla oss att yttrandefrihet och självständigt tänkande är fel.

Så nej. VI HAR VUNNIT EN STOR SEGER !!!
Citera
2024-11-06, 22:39
Medlem
Aja Bajas avatar
Kan ni inte ta den där abortdiskussionen i någon annan tråd.
Det är väldigt ointressant för oss som varken vill mörda våra barn, eller bryr oss särskilt mycket om vad andra gör med sina.
Citera
2024-11-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag menar det jag skrev. Att infanticide, att döda barn är förbjudet i usa.
Det klassas som mord.
Håll dig till rätt terminologi om du ska diskutera, även om du vill kalla embryon för barn.

Abort är mord. Svårare än så är det inte.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Nej, det var inget som var hemligt över huvud taget, finns till och med minst ett par artiklar i svensk press från 2020 när detta skedde och garanterat mängder av artiklar i amerikansk press.
Att skänka 200 respiratorer till ett land som var mycket hårt drabbat av covid måste jag säga är ett jävligt billigt sätt att skapa goodwill mellan två länder som hade en frostig relation till varandra

Jag försöker verkligen anstränga mig att inte vara elak mot dig men du verkar anstränga dig för att framstå som en idiot… eller det kanske rent av kommer helt naturligt för dig när jag tänker efter
Jag diskuterar inte nån resp.
Det är tester och maskin för covid som hemlighölls tills nyss då det avslöjades och Kreml har bekräftat att detta skett.

Det skedde då amerikaner inte erhöll möjlighet till tester. Ergo.
Han priortiterade Putin.

https://www.google.com/amp/s/telegrafi.com/en/Trump-secretly-sent-Putin-testing-machines-for-covid-19%252C-the-American-journalist-reveals-details -in-his-new-book/amp/
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
En sak jag inte tänkt på. Jag undrar om Biden är sur nu på Demokraterna. Han blev tvingad mot hans vilja att lämna presidentkampen 2024 till förmån för Kamala, och det gick käpprätt åt helvete. Visst, det hade gått åt helvete med Biden vid rodret också, men frågan är om Biden förstår det.
Citera
2024-11-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Det enda folk gemensamt hatar mer än judar är tjejer/kvinnor speciellt styrande såna. Vi kommer aldrig få en kvinnlig president.
Jag hoppas att du har fel, men vet inte säkert. Jag är övertygad om att Demokraterna hade besegrat Republikanerna om man lyssnat på Tulsi Gabbard och nominerat henne istället för Harris. Men eftersom hon stod för något slags sansad världsbild blev hon tystad och det visar bara att man inte förstår vad människor faktiskt tycker är viktigt.
Citera
2024-11-06, 22:43
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
En sak jag inte tänkt på. Jag undrar om Biden är sur nu på Demokraterna. Han blev tvingad mot hans vilja att lämna presidentkampen 2024 till förmån för Kamala, och det gick käpprätt åt helvete. Visst, det hade gått åt helvete med Biden vid rodret också, men frågan är om Biden förstår det.
Har någon sett Biden de senaste månaderna?
Jag har fått för mig att han inte ens är tillräckligt vaken för att visas upp några sekunder på TV.
Citera
2024-11-06, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Abort är mord. Svårare än så är det inte.

Detta håller jag med om. Det är nästan den enda frågan inom feminismen som jag har motsatt uppfattning om.
Jag äcklas över att det skriks så mycket om det och att det ska vara så normaliserat.
Självklart är det en sak när det gäller incest med 12-åringar, men den stora majoriteten är ju inte fall av incest.
Citera
2024-11-06, 22:46
Avslutad
Citat:

Tror du inte han är skadeglad?
Citera
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Hennes tal visar varför hon förlorade, ingen fattar vad hon pratar om 🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️
Tittade på de typ fem första minuterna och det enda som övertygar mig om att det är en människa som står bakom hennes ord är att chatGPT har mer personlighet.
Citera
Medlem
Citat:

Jag kallar det en statskupp för det är precis vad det var. En politisk elit som försöker ta kontroll över statsmakten från den sittande presidenten. Detta sker utan folkets direkta deltagande och utan någon demokratisk process.
Citera
2024-11-06, 22:47
Medlem
ProfSWEs avatar
Citat:

Biden är kungen av mindervärdeskomplex. Han försökte bli president 1988 och 2008 och kom ingen vart någon av gångerna, enda anledningen att han fick någon slags relevans var för att Obama behövde en vit gubbe som skulle göra hans kampanj mer trygg för andra vita gubbar. Snackas också om att Obama inte heller tyckte att Biden borde kliva in 2016, och på så sätt fick Hillary chansen.

Kan fatta att gubben är arg. Han har jobbat hela sin karriär för att bli president och så blir allt bara skit ändå, egna partikamrater som bönar och ber att han ska kliva av. Det Biden dock nog inte fattar är att han aldrig varit något mer än en tämligen medioker politiker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in