2024-11-06, 20:52
Medlem
USA är i sanning Skitstövlarnas marknad.

Trump för andra gången i Vita Huset kommer att bli demokratins undergång.

Inte snabbt och smärtfritt. Nej tvärtom; långsamt, smärtsamt med yttersta plåga!

Tack gode Gud för att jag inte lever i det satans skitlandet!
Citera
2024-11-06, 20:53
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
USA är i sanning Skitstövlarnas marknad!

Trump för andra gången i Vita Huset blir demokratins undergång.

Nej, inte snabbt och smärtfritt. Tvärtom; långsamt, smärtsamt och med yttersta plåga!

Nej du lever i ett mycket värre land där man vurmar för terrorister och straffar folk dom jobbar
Citera
2024-11-06, 20:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Det är svenskt tänk att alla måste tycka lika, många amerikaner fungerar inte så.
Bullshit om alla-måste-inte-tycka-lika.
Men Nice try att minimera..

Det är definitivt röd flagg om en VP frotterar sig bland högerextrema och förintelseförnekare.
Citera
2024-11-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ryssvänlig är inte ett ordval som jag benämnt.

Snarare att Putin äter narcissisten till frukost om han har lust, medan Trump tror att han är på god fot med honom.
Vilket han skrävlar om.

Populärt narrativ. Trump fattar inget och jag genomskådar honom.
Den som gjort den största blundern är väl Putin som trodde han kunde ta Ukraina på en kafferast och sedan fått se det ena efter det andra nederlaget i sitt misslyckade krig.

Däremot har jag inget större hopp om att Trump kommer lyckas särskilt bra med fred i ukrainakriget.

Men vid förra mandatperioden fick han islamistiska skitdiktaturer att erkänna Israel. En bedrift som hade inhöstat Nobels fredspris om en demokrat gjort det.
Senast redigerad av Varglig 2024-11-06 kl. 21:03.
Citera
Medlem
Citat:

Snarare att Putin äter narcissisten till frukost om han har lust, medan Trump tror att han är på god fot med honom.
Vilket han skrävlar om.

Aha, du har alltså med hull och hår svalt Demokraternas narrativ att Trump är lättmanipulerad och att vem som helst kan spela honom som en fiol.
Underligt att det inte visade sig när han faktiskt var president förra gången
Citera
Medlem
Aristaeuss avatar
Två horribla kandidater har haft pistolduell i gryningen.
En vann och 95 % av invånarna förlorade i samma ögonblick.
Det är inte Demokrati - det är elitism och oligarki.
Själv har jag en fil.kand i Historia och ser ingen horisont där människan plötsligt skulle nå samklang.
Detta är inte bara en historisk betingelse av våra tidigare upplevelser.
Tyvärr, verkar det vara biologiskt inpräntad i varje ny generation som drar sitt första andetag.

Politik har alltid handlat om att fördela resurser och de som har mindre än andra, har inte heller någon röst eller olja i maskineriet. Om..det inte blir revoloution. Och då vinner de med mest resurser revolutionen.

Rinse and repeat.
Citera
2024-11-06, 20:55
Medlem
Citat:

Inte snabbt och smärtfritt. Nej tvärtom; långsamt, smärtsamt med yttersta plåga!

På vilket sätt skulle Trumps 4 år leda till demokratins undergång, utveckla gärna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
En till reflektion: Här har vi ett bra exempel på att kvotering, eller "DEI-hire" som ju Biden öppet erkände att Kamala var, är en dålig idé och slutligen kommer komma och bita en i arlset.

Hade Biden inte valt vicepresident baserat på hudfärg och kön, utan på kompetens och karaktär, så hade Demokraterna haft en mer kompetent och omtyckt kandidat, och hade haft större möjlighet att vinna detta val.

Så går det när man går woke. Man förlorar. Verkligheten kommer alltid ikapp.

Tänkte lite samma. Go woke get broke, heter det ju.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdpktant
Märkligt vad tyst det blev om fusk vid valurnorna... Senast jag hörde något var vid 23-tiden i gårkväll då det var illa enligt Trump.

Hade segern gått till Harris så jösses vad det hade blivit bråk om vad som försegått i vallokalerna. Kan vi vara säkra på att nu då Trump vann att allt gått schysst till???

Det fuskas i varje val från båda sidor. Demokraterna är lite bättre på det. USA behöver göra sitt system betydligt säkrare framför allt med ett nationellt voter-ID. Ingen slump att just demokraterna motsätter sig detta. 2020 vanns 3 delstater med några tusentals röster. Att lastbilar ska kunna rulla in mitt i natten med poströster där påfallande många röstar på demokraterna luktar mygel lång väg.
Ska du poströsta ska rösterna vara framme i god tid annars ska dom inte räknas.
Denna gång var segern för stor för att fusk skulle funka. Trumps team hade även tillsatt massor med människor att mer ingående övervaka allt.
Citera
2024-11-06, 20:56
Medlem
Citat:
Bullshit om alla-måste-inte-tycka-lika.
Men Nice try att minimera..

Det är definitivt röd flagg om en VP frotterar sig bland högerextrema och förintelseförnekare.

Det är röd kommunistflagga på dig däremot. Kul att du är så engagerad i ett amerikanskt val.
Citera
2024-11-06, 20:57
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:

Vilket han skrävlar om.

Om man köper Rysslands argument gällande Ukraina, så borde man ju kunna applicera det annorstädes.
Mexico borde ju ha rätt att annektera Texas och Kalifornien. Historiskt mexikansk land och med många förtrycka mexikaner.
Trump borde ju kunna göra en deal om det…
Citera
2024-11-06, 20:57
Medlem
tomperss avatar
Citat:

Det sades redan vid första omgången och det hände inte.

Varför försöker inte demokraterna driva en politik som folk vill ha istället?

Pinsamt att förlora mot Trump två gånger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in