2024-11-06, 20:38
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Aftonbladet har snackat så mycket skit om Trump de senaste 8 åren att det är pinsamt.
Lika pinsamt som varje gång de skriver något om SD.

Aftonbladet är RIKTIGT pinsamt tydligt extremvänster, och idag gissar jag att de har hissat sin flagga på halvstång.

Idag är det en sorgens dag på Aftonbladet och de flesta på redaktionen lär gå runt med huvudvärk och ångest

Hela hösten har det snackats om att Harris kommer vinna och Aftonbladet försökte in i det sista att intala detta för sina läsare/lyssnare.

Aftonbladet fick PINSAMT mycket fel! TOTALT jävla fel. Hur fan kan man vara så säker på sin sak och ändå få fel? PINSAMT är bara förnamnet

Fattar inte varför ni tror att massmedia ogillar Trump, alla från CNN till Aftonbladet firar att han vann med tanke på hur mycket trafik nyheter om honom driver till deras utdöende sidor
Citera
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Så du tycker det är fel att försvara sitt land mot en invasion är fel för att människor dör? Du är material för att bli medlem i "Svenska freds"

Inget krig är det andra likt så det blir väldigt svårt att svara på det generellt.

Menar du att man ska kämpa till sista man? Att det ska kosta vad kosta vill?

Då har du en del att kritisera Danmark för under andra världskriget. De kämpade inte på särskilt länge och räddade livet på sina soldater.

Att spilla blod för en del av Ukraina som Krim, som har en majoritet ryssar och velat vara självständigt från Ukraina sedan -92 kan man absolut diskutera om det är värt det. Där ställer jag mig kritisk till både Rysslands och Ukrainas beteende.

Detta är det sista jag kommer skriva om Ukraina i denna tråden då det redan är off-topic.

Sök lite information själva och försök nyansera er bild något är mitt råd.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nu får vi leva med svenska massmedias Trump-Tourettes i fyra år.

TV4 lär återlansera sin "dagens dumma Donald" varje jävla morgon och berätta om nåt dumt(sant eller inte kvittar för TV4) Donald T. sagt eller gjort...så jävla tröttsamt.
Citera
Medlem
Skumt att det påstods vara röstrekord när båda kandidater fick färre röster än i pandemin 2020. Detta borde adresseras.
Citera
2024-11-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Aldo.Raine
Varför i hela världen tjatar Tv4 och Svt om att Trump ska ordna fred på 24 timmar i Ukraina. Är det inte asperger varning på det, han menade antagligen att han se till att det blir fred och det snabbt. Tur att han sa 24 tim och inte en timme…. herregud vilka nötter.

Hehe… det är lite kul som illustration på hur man tar den där typen av tramscitat och överdriver dess betydelse. Det var ju samma sak som med herr Fridolin (MP) som ju i en valrörelse sa att han skulle fixa svenska skolan på 100 dagar. Han gjorde typ…inget.
Det citatet låg inte Fridolin i fatet i svensk gammelmedia. De nämndes sällan, aldrig? Desto oftare på Flashback och högeralternativ media. Samma grej men omvänd alltså.
Citera
2024-11-06, 20:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Jag noterar att många tror att Trump är ryssvänlig men skall man se till handling istället för ord så har han faktiskt agerat hårdare mot Putinregimen än någon annan politisk ledare när det kommit till kritan.
USA under Trump genomförde den i särklass mest kraftfulla reaktionen på Rysslands giftmördade av en rysk dissident i UK och utvisade fler ryska diplomater än i stort sett hela Europa sammantaget
Ryssvänlig är inte ett ordval som jag benämnt.

Snarare att Putin äter narcissisten till frukost om han har lust, medan Trump tror att han är på god fot med honom.
Vilket han skrävlar om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Vänstern fick inte som dom ville så nu går världen under....

Anti-USA ser sorgsna ut i dag.
Citera
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
😂
Vilken lat fjant du är, men för all del, håll till godo.

Tråden om Vance och Tucker:
(FB) JD Vance blir Trumps vice presidentkandidat

I inlägget länkas till följande:
(FB) Trumps planer på att cementera ett Deep State. ETT IMPERIUM vill han ha!

Din senast länkade tråd ligger i Konspirationer och alternativa teorier...
Citera
Medlem
Franke88s avatar
Bra "debatt" igår mellan Nicholas Fuentes och Andrew+Tristan Tate om Trump:
https://rumble.com/v5m89gk-live-2024-presidential-election-results.html?start=13472

Tate-bröderna höll på Trump medans Fuentes var mer likgiltig till det hela.
Citera
Medlem
En till reflektion: Här har vi ett bra exempel på att kvotering, eller "DEI-hire" som ju Biden öppet erkände att Kamala var, är en dålig idé och slutligen kommer komma och bita en i arlset.

Hade Biden inte valt vicepresident baserat på hudfärg och kön, utan på kompetens och karaktär, så hade Demokraterna haft en mer kompetent och omtyckt kandidat, och hade haft större möjlighet att vinna detta val.

Så går det när man går woke. Man förlorar. Verkligheten kommer alltid ikapp.
Citera
2024-11-06, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
vet inte om ni kan följa länken
Men det här måste ni se
Bidens kommentar från vita huset -
You cant make this shit upp
https://x.com/i/status/1854194032903348432

Helvetet linka inte sånt drit man måste skapa nån user..vansinnigt..
Citera
2024-11-06, 20:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Din länkade tråd ligger i Konspirationer och alternativa teorier...
Mitt inlägg är korrekt oavsett om tråden sen kastats dit.

Så sorry, basfakta kvarstår ang Vance.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in