2024-11-06, 18:57
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Lever på? Det är väl att dra lite höga växlar? Och att bryta med tjejkompisarna? Har inte borderline ställde en fråga i ett forum som pågått länge, undrade bara vad andra tror/tänker om en väldigt prekär enligt mig ovanligare situation. Tror de allra flesta härinne skulle lägga en del energi om det gällde dem själva.

Det här är dessvärre ingen ovanlig situation. De flesta kvinnor lever på känslor, därav att de gillar drama. Dina väninnor väljer självmant sin destruktiva situation före sin integritet och sitt egna välmående. Ingen vettig bra kvinna med självaktning skulle ta i denna skitstövel till kille med en tång ens men här har vi två som dessutom gör det under lång tid. (Och kvinnor säger att vi män är emotionellt omogna )

Min uppfattning är att det förr eller senare kommer att komma fram till dessa två kvinnor att du har känt dem båda och båda kommer be dig dra efter det. Du kommer att få se vad deras vänskap till dig är värd.

// CC
Citera
2024-11-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Det här är dessvärre ingen ovanlig situation. De flesta kvinnor lever på känslor, därav att de gillar drama. Dina väninnor väljer självmant sin destruktiva situation före sin integritet och sitt egna välmående. Ingen vettig bra kvinna med självaktning skulle ta i denna skitstövel till kille med en tång ens men här har vi två som dessutom gör det under lång tid. (Och kvinnor säger att vi män är emotionellt omogna )

Min uppfattning är att det förr eller senare kommer att komma fram till dessa två kvinnor att du har känt dem båda och båda kommer be dig dra efter det. Du kommer att få se vad deras vänskap till dig är värd.

// CC

Förstår återigen hur du menar men tror det är lättare för oss utanför att säga att sådär ska det se ut på pappret. Jag tror du glömmer hur lite respektive kvinna vet om den andre s a s. Att man inte tar med någon i tång för att den har kontakt med ett ex sporadiskt, att exet man vill ha tillbaka eventuellt träffat någon annan vid ett par tillfällen osv? Dessa tjejer är inte dramatiska av sig, speciellt inte den ena som uppenbarligen inte ställer minsta krav eller tar upp någonting alls just för att slippa drama.
Citera
2024-11-06, 19:03
Medlem
Citat:

// CC

Ja det kanske det gör men det är inte jag som gjort fel mot dem egentligen.
Citera
2024-11-06, 19:04
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Förstår hur du menar men tycker du överdriver lite. Det här är väl ändå ett forum där man kan diskutera olika företeelser på ett nyanserat sätt?
Gällande tjejkompisen och sexet kände hon sig utnyttjad då relationen sedan innan var känslomässigt laddad vilket båda visste om och de hade haft kontakt ett tag. Han spelade på hennes känslor och första gången de träffades kände hon sig väldigt pushad till att ha sex och direkt efter inleder han en seriös relation med min andra tjejkompis. Hade inte kontakt med denna andra tjejkompis vid det tillfället men såg att det var hon. Om du vänder på det är det kanske inte så konstigt att hon kände sig använd, speciellt mot bakgrund av att det sett ut så förut och även nu då?

Fakta är dock att hon gick med på att ha sex samt hade en tidigare dålig referens/erfarenhet att utgå ifrån och "ändå" gjorde det. Om hon inte ville, varför? Hon kände sig pushad, skriver du. Min fråga är var är hennes egenansvar?

Jag tvivlar inte på att du är bra vän som vill hjälpa dina två kompisar. Om du vill hjälpa dina väninnor, hjälp dem att stärka sig själva som kvinnor och som människor. Få dem att inse sitt värde och att inte acceptera att bli behandlade på det sätt de har blivit och blir av denna man.

// CC
Citera
2024-11-06, 19:06
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ja det kanske det gör men det är inte jag som gjort fel mot dem egentligen.

Nej, det är det inte. Du har inte gjort något fel men du kommer att få skit för det ändå. Som flera andra har skrivit, det är budbäraren som brukar skjutas...

Du har helt klart hamnat i en dålig och tråkig situation... avundas dig inte.

// CC
Citera
2024-11-06, 19:10
Medlem
Citat:
Fakta är dock att hon gick med på att ha sex samt hade en tidigare dålig referens/erfarenhet att utgå ifrån och "ändå" gjorde det. Om hon inte ville, varför? Hon kände sig pushad, skriver du. Min fråga är var är hennes egenansvar?

Jag tvivlar inte på att du är bra vän som vill hjälpa dina två kompisar. Om du vill hjälpa dina väninnor, hjälp dem att stärka sig själva som kvinnor och som människor. Få dem att inse sitt värde och att inte acceptera att bli behandlade på det sätt de har blivit och blir av denna man.

// CC

Gällande den tjejen med sexet var det så (så att du förstår hela kontexten) så att den här mannen är hennes stora kärlek. Det hade gått många år och de fick kontakt, han kontaktat henne och de pratade mycket och fick en bra relation på något sätt. De träffades och hon förväntade sig mer att de skulle sitta och prata, men han var väldigt på från början vilket hon inte var beredd på. Hon berättade för mig att han verkade ha ändrats som person och var villig att träffa honom eftersom det gått lång tid. När han dessutom ingick i en relation med min andra vän kort därefter kände hon att det var uppenbart att han bara varit ute efter en sak. Samtidigt är min andra vän som gick in i relationen förvirrad då han verkar vara väldigt förvirrad kring tjej nummer ett. Soppigt deluxe.
Citera
2024-11-06, 19:12
Medlem
Citat:
Nej, det är det inte. Du har inte gjort något fel men du kommer att få skit för det ändå. Som flera andra har skrivit, det är budbäraren som brukar skjutas...

Du har helt klart hamnat i en dålig och tråkig situation... avundas dig inte.

// CC

Ja men hoppas de kan förstå mig också någonstans. Jag har förklarat för tjej nummer 1 som är närmre vän till mig egentligen att jag känt den andra tjejen för längesen. Jag är vän med båda på sociala medier och så självklart så de ser ju varandra. Nä alltså det här är jättetråkigt faktiskt. Tack vare honom
Citera
2024-11-06, 19:13
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Är det ok att göra så? Funderar skarpt på det faktiskt.

Jaaa herregud gör det, de kommer tacka dig! Vilket gyllene tillfälle för dem att se en mer komplett bild av honom än den han har möjlighet att servera dem separat.
Citera
2024-11-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Jaaa herregud gör det, de kommer tacka dig! Vilket gyllene tillfälle för dem att se en mer komplett bild av honom än den han har möjlighet att servera dem separat.

Mm faktiskt… och orkar inte ljuga mer för dem. Jag vet ju inte exakt vad han säger till dem och sådär så skulle kanske va bra om de kan jämföra lite sinsemellan. Men ja det känns väldigt läskigt ändå att berätta för dem att jag är vän med båda trots att jag inte gjort något fel.
Citera
2024-11-06, 19:24
Medlem
Dishys avatar
Citat:

// CC

Jag tror att killar ofta går i baklås i huvudet när de hör ordet utnyttjad i samband med sex. TS snackar liksom inte om en våldtäkt eller fysisk utnyttjande utan om känslomässigt utnyttjande.

Det är ett känslomässigt och inte så schysst utnyttjande att ha sex med nån som man vet tycker om en och som man misstänker vill vara i ett förhållande med en men som man själv inte vill bli tillsammans med utan bara känner för att ha sex med. En person som är kär är ju "försvagad" resonemangsmässigt och kan tex tänka att sex och närhet ökar chansen till att få ett förhållande. Så den som inte är kär bör alltså inte ha sex med nån som man vet är kär i en.

Förstår att detta är avancerat tänk för en del män, framför allt eftersom lilla huvudet har väldigt stor say i hur vissa män resonerar. Men är man en rimlig och moraliska person så bör man ta hänsyn till folks känslor och inte vara en kåt egoist.
Citera
2024-11-06, 19:29
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Mm faktiskt… och orkar inte ljuga mer för dem. Jag vet ju inte exakt vad han säger till dem och sådär så skulle kanske va bra om de kan jämföra lite sinsemellan. Men ja det känns väldigt läskigt ändå att berätta för dem att jag är vän med båda trots att jag inte gjort något fel.

I det här läget tror jag dels du kommer få sinnesro av att vara öppen med att du är vän med båda, dels kommer tjejerna få mer info som kan få dem att fatta rätt beslut. Men fattar att det inte är enkelt, de kommer ju undra varför du inte sagt nåt tidigare. Du kanske får svara att du inte ville bryta förtroendet som du känt med dem båda men att du nu kände att detta inte är hållbart.
Citera
2024-11-06, 19:34
Medlem
Sådär kan du ju inte alltid ha det. Dra av plåstret och förklara läget, så får det gå som det går. Det där är ju en riktig soppa utan slut och du kommer alltid behöva höra på deras ständiga ältande.
Den där mannen är garanterat en som alltid är notoriskt otrogen och har massa på gång.
https://www.svt.se/kultur/filmrecension-anders-jag-och-hans-23-andra-kvinnor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in