2024-11-06, 20:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Ett av hans löften är att utvisa 11 miljoner olagliga invandrare.
Hur ska det gå till rent praktiskt? Mexico kommer ju sannolikt att vägra ta emot alla som inte är mexikaner.
Sen lär väl hans policy om stängda gränser öka trycket på Europa?
Bra fråga.
Vad blir prislappen?
Det är extrema kostnader.

Trump har konsekvent undvikit att svara på frågor om kostnader och plan.
Men han har kommit billigt undan likaväl, knappt konfronterad öht.

För vart ska pengarna tas om hans ekonomi redan är kritiserad?

Skulle tänka mig att den nyanställda Musk, som köpt upp Trump via öronmärkta miljoner, kommer försöka finansiera detta som the great cutter som då Trump benämnt honom.

De tänker skära ner federala tjänster massivt
och troligen skrota utbildningsdepartementet.

En kärring som säkert blir nöjd är ledaren för
Moms for Liberty, de infiltrerar redan i skolan och Trump höll möte med dem för nån månad sen.
De har varit advisatory board till Project 2025, har kontakt med högerextrema Proud Boys (såna som stormade Kapitolium, dömda som Trump vill benåda).
De är likaväl omgärdade av andra skandaler.

Det kommer nog röra på sig rejält men usa tycks ju ha behov av att vakna till när de sväljt gubben med hull och hår.
Senast redigerad av develi 2024-11-06 kl. 20:31.
Citera
2024-11-06, 20:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Du har länkat till dina egna länkar??
I vilket av dessa kommer Vance ut som antisemit eller vad du kallar honom för?
Länk två.

Jag skrev att Vance följer en förintelseförnekare på X.
Citera
2024-11-06, 20:31
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Nej, anledningen till att Roosevelt fick sitta kvar var att USA var i krig. Såvitt jag vet har regeln om högst två perioder varit med från början, men i en nödsituation gör man undantag. Roosevelt dog ju för övrigt innan han hann fullfölja sin tredje period.

Det var en oskriven regel och bland annat Ulysses S. Grant och Theodore Roosevelt hade fått kritik för att de funderat på att ställa upp en tredje gång.

Franklin var den första som gjorde det.
Och nej han dog inte under sin tredje period, han dog rätt tidigt på den fjärde. Han vann alltså 4 val, och att inte ställa upp var en oskriven regel och ingen lag, så han fick inte undantagstillstånd pga krig.

Get your facts straight.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Med det sagt tror jag säkert att Trump kan tänkas använda stödet som hävarm för att pressa Ukraina mot förhandlingar.

Kanske inte bara är dåligt?
Visserligen håller jag på Ukraina och skulle helst se att de vann helt, men man måste vara realist också. Kriget börjar likna 1:a världskrigets skyttegravskrig och mängder med unga män dör för ingenting, i vart fall de ryska. Risken om t.ex. EU och USA skulle gå all in och återerövra är att ryssdjäveln trycker på röda knappen, och det vore mycket illa. Och vad är då egentligen alternativen?
Citera
Medlem
SkattefriZons avatar
Varför tar det så lång tid att räkna röster i Arizona?
Vill ju veta hur många stolar dom får i Senaten, Kongressen då det kommer bli större skillnad i makt den här gången förmodligen.
Citera
2024-11-06, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Aftonbladet har snackat så mycket skit om Trump de senaste 8 åren att det är pinsamt.
Lika pinsamt som varje gång de skriver något om SD.

Aftonbladet är RIKTIGT pinsamt tydligt extremvänster, och idag gissar jag att de har hissat sin flagga på halvstång.

Idag är det en sorgens dag på Aftonbladet och de flesta på redaktionen lär gå runt med huvudvärk och ångest

Hela hösten har det snackats om att Harris kommer vinna och Aftonbladet försökte in i det sista att intala detta för sina läsare/lyssnare.

Aftonbladet fick PINSAMT mycket fel! TOTALT jävla fel. Hur fan kan man vara så säker på sin sak och ändå få fel? PINSAMT är bara förnamnet

Haha, lyssna på deras senaste podd Åsikts korridoren och dom är ju f-n värre än Bagdad-bob.

Lindberg och Schenström såg inget komma.
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2024-11-06 kl. 20:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Länk två.

Jag skrev att Vance följer en förintelseförnekare på X.

Det är lagligt att förneka förintelsen i USA.
Citera
Medlem
Ni kommer säkert fortsätta klaga efter att han löst ukraina problemet och arab problemet utanför israel...
Citera
2024-11-06, 20:35
Medlem
MyJustices avatar
vet inte om ni kan följa länken
Men det här måste ni se
Bidens kommentar från vita huset -
You cant make this shit upp
https://x.com/i/status/1854194032903348432
Citera
2024-11-06, 20:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Det är lagligt att förneka förintelsen i USA.
Det är inte fritt fram, det beror fullständigt på omständigheter och spridning..

Men min andemening var att det lär kopplas till politik kring Trump och i det här fallet var det Vance.
Citera
Medlem
Jag noterar att många tror att Trump är ryssvänlig men skall man se till handling istället för ord så har han faktiskt agerat hårdare mot Putinregimen än någon annan politisk ledare när det kommit till kritan.
USA under Trump genomförde den i särklass mest kraftfulla reaktionen på Rysslands giftmördade av en rysk dissident i UK och utvisade fler ryska diplomater än i stort sett hela Europa sammantaget
Citera
Medlem
Baritsus avatar
Jävla politiker.

Att människor fortsätter rösta är otroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in