2024-11-06, 16:45
Medlem
Vem lägger såhär mycket tid och energi på andra kvinnors mansproblem? TS, jag tror du är en av de berörda damerna, annars hade du inte brytt dig.

Men ja, krångliga män är det bara att släppa. Finns bättre!
Citera
2024-11-06, 16:45
Medlem
goseigens avatar
Kanske om man spelar Glenn-Åke, att det kan funka?

https://www.youtube.com/watch?v=FKxyZW-SzVQ
Citera
2024-11-06, 16:47
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Jag har hamnat lite i skottlinjen mellan två vänner. Det hela handlar om en strulig man som båda dejtat/dejtar. Dessa två tjejer vet faktiskt inte att jag umgås med den andre. Dessa ber mej ständigt om råd gällande denna man, varje gång vi ses eller pratar.
Så nu vänder jag mig till er killar för rådgivning i ämnet!
Killen är genomsnittlig svensk snubbe på 35. ser bra ut, aldrig haft svårt att få tjejer men desto svårare med långvariga relationer.
Tjej nr 1 är kär i honom. Hon har känt honom halva sitt liv och de har haft en sexuell relation i flera perioder under livet men aldrig lyckats få till en etablerad relation. I långa perioder har de inte haft kontakt alls, men det är alltid han som tar initiativ till ny kontakt och att ses.
Hon har numera en familj, men nyligen frånskild. Dock bor hon i en småstad tio mil bort numera. Tjej nr 2 är också kär i honom. Barnfri och i samma ålder. Hon träffade mannen för fyra år sedan på en app och blev snabbt tillsammans med honom. De hade en dålig relation under ca 2 års tid då hon hade en del problem och han hade svårt att uttrycka sig. Precis innan de gick in i den här relationen hade snubben legat med tjej nummer 1 som blev mycket arg över att han gick in i en seriös relation med tjej nummer 2 kort efter att de legat och kände sig utnyttjad. När relationen tog slut med tjej nummer 2 kom han tillbaka till tjej nummer 1 genom att skicka ett brev då hon blockerat all kontakt, och de började sin sexuella relation igen som hållit på i snart två år tror jag.
Båda tjejerna verkar av någon outgrundlig anledning prompt vilja satsa på honom. Han har kontakt med båda. Tjej nummer 2 upplever att han är disträ och tar inga initiativ till att ses men skriver gärna. Tjej nummer 1 upplever att han anstränger sig för att träffas med henne och hitta på saker men aldrig vill öppna aw upp om känslor eller ta snacket om en seriös relation vilket gör henne mer förbannad för hon tycker att de träffats många år till och från och att han klarat av att ha seriösa relationer med andra kvinnor. Båda tjejerna tänker att dem kanske är ett rebound i förhållande till varandra.
Så frågan gäller - vem gillar han? Gillar han någon? Vad ska jag säga till dessa tjejer? Är trött på att stå emellan dessa, speciellt när den ena inte vet om den andres och mitt umgänge. Det har bara blivit så att jag inte berättade om det från början och skulle slå ned som en bomb om jag sa något nu. Jag har avrått båda från att träffa honom men ingen tycks ta det till sig utan vill ha svar. Hur tänker ni snubbar kring allt ovanstående? nästan att jag funderar på att själv kontakta snubben det gäller…

Berätta för bägge två vad som pågår, så att dom har en rimlig möjlighet att göra sina val på faktamässiga grunder. detta förutsätter så klart att du värderar dina vänner högre än mannen...

Jag är man och ser ner på andra män som spelar ut kvinnor mot varandra, eller ljuger för att få ligga med någon som egentligen vill ha något seriöst.

Självklart är det OK att ha sex utan att ha ett förhållande, men det ska i så fall bygga på att alla inblandade vet vad som gäller (utan att nödvändigtvis känna till andras identitet) och inte på lögner eller löften som man inte håller.
Citera
2024-11-06, 17:09
Avslutad
Lämna alltihopa. Inget gott kommer komma ut av detta. Allra minst för dig. Alltid budbäraren som skjuts.
Citera
2024-11-06, 17:51
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Allvarligt? Killen har två tjejer lindade så totalt runt sitt finger att han kan hoppa fram och tillbaks mellan dom precis som han vill, och du undrar vad som driver honom?

Han gör precis vad han vill och börjar nån av tjejerna ställa krav så går han till den andra. Jag lovar dig att den dagen båda tjejerna ledsnar och sätter ner foten så kommer dom aldrig att se honom igen.

Slår man upp ordet "skitstövel" i en ordbok är det troligtvis en bild på honom där. Jag försvarar verkligen inte skitstövlar men det är fan inte konstigt att så många män är svin när det bevisligen fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Om och när män vill ha seriösa relationer så skaffar dom sig det. Det är väl smärtsamt uppenbart att denna kille inte vill det?

Två klockrena svar av dig n.lite. Tyvärr visar det även hur lite TS förstår oss män. Som att ALLA män vill ha seriösa relationer med kvinnor.

// CC
Citera
2024-11-06, 18:04
Medlem
CC75s avatar
Den här storyn gjorde min dag.

Det är ett klockrent exempel på hur kvinnor kan bete sig mot själva, mot varandra och mot män. Bara det här att kvinna 1 kände sig utnyttjad. Hon hade frivilligt sex med en man. Troligen njöt hon även av det själv men då han inte vill ha en seriös relation, då är hon "utnyttjad".

Samtliga tre är relationsmässigt totalt omogna individer. Du TS bör hålla dig borta från samtliga eller, om du vill ha än mer drama - hångla upp honom. (Skämtar). Seriöst, hålla dig borta från dessa människor. Den här typen av människor som du beskriver kommer aldrig att lyssna på dina råd. De kommer bara vilja ha bekräftelse från dig att de tänker och resonerar rätt. Du kommer aldrig kunna övertyga någon att sluta med det de gör idag. Samtliga tre parter lever känslomässigt på detta idag och de kommer inte att vilja sluta med det.

Ditt uppdrag är att skydda dig själv så du inte blir indragen men risk är att du redan är det för den dag de får reda på att du har varit i den position du är i, då kommer de att se dig som "fienden". Du kommer förlora båda som vänner, om det nu är en förlust... såvida inte du själv också lever på denna typ av drama.

// CC
Citera
2024-11-06, 18:09
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Men förstår inte mekanismen bakom om det förhåller sig som du säger? Män vill väl också ha seriösa relationer? Det är i alla fall min erfarenhet.

Även om han vill ha en seriös relation så är det väl inte säkert att han tycker att någon av dina två väninnor är rätt för det?

Dom kanske duger jättebra för sällskap och lite mer, så har jag haft det i perioder av livet (med en åt gången dock) och det fungerar så länge man är ärlig och båda tycker att det är OK att ha det så.

Det skulle dock aldrig falla mig in att ge någon falska förhoppningar, så gör bara grisar som inte bryr sig om ifall dom sårar andra människor.
Citera
2024-11-06, 18:46
Medlem
Nordfeldts avatar
Den enda lösningen är att du helt sonika testjökar snubben och sen börjar grunna på vad som kan föranleda dessa kvinnors eminenta åtrå av en sådan remarkabel kaliber.
Citera
2024-11-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

Det är ett klockrent exempel på hur kvinnor kan bete sig mot själva, mot varandra och mot män. Bara det här att kvinna 1 kände sig utnyttjad. Hon hade frivilligt sex med en man. Troligen njöt hon även av det själv men då han inte vill ha en seriös relation, då är hon "utnyttjad".

Samtliga tre är relationsmässigt totalt omogna individer. Du TS bör hålla dig borta från samtliga eller, om du vill ha än mer drama - hångla upp honom. (Skämtar). Seriöst, hålla dig borta från dessa människor. Den här typen av människor som du beskriver kommer aldrig att lyssna på dina råd. De kommer bara vilja ha bekräftelse från dig att de tänker och resonerar rätt. Du kommer aldrig kunna övertyga någon att sluta med det de gör idag. Samtliga tre parter lever känslomässigt på detta idag och de kommer inte att vilja sluta med det.

Ditt uppdrag är att skydda dig själv så du inte blir indragen men risk är att du redan är det för den dag de får reda på att du har varit i den position du är i, då kommer de att se dig som "fienden". Du kommer förlora båda som vänner, om det nu är en förlust... såvida inte du själv också lever på denna typ av drama.

// CC

Lever på? Det är väl att dra lite höga växlar? Och att bryta med tjejkompisarna? Har inte borderline ställde en fråga i ett forum som pågått länge, undrade bara vad andra tror/tänker om en väldigt prekär enligt mig ovanligare situation. Tror de allra flesta härinne skulle lägga en del energi om det gällde dem själva.
Citera
2024-11-06, 18:47
Medlem
Dishys avatar
Bjud hem båda tjejerna på middag och be dem visa varandra sina mobiler med konversationer med killen. De kommer inte neka eftersom de kommer vara för nyfikna. Sen efter det kommer båda ha tappat intresset för killen.
Citera
2024-11-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

// CC

Förstår hur du menar men tycker du överdriver lite. Det här är väl ändå ett forum där man kan diskutera olika företeelser på ett nyanserat sätt?
Gällande tjejkompisen och sexet kände hon sig utnyttjad då relationen sedan innan var känslomässigt laddad vilket båda visste om och de hade haft kontakt ett tag. Han spelade på hennes känslor och första gången de träffades kände hon sig väldigt pushad till att ha sex och direkt efter inleder han en seriös relation med min andra tjejkompis. Hade inte kontakt med denna andra tjejkompis vid det tillfället men såg att det var hon. Om du vänder på det är det kanske inte så konstigt att hon kände sig använd, speciellt mot bakgrund av att det sett ut så förut och även nu då?
Citera
2024-11-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Bjud hem båda tjejerna på middag och be dem visa varandra sina mobiler med konversationer med killen. De kommer inte neka eftersom de kommer vara för nyfikna. Sen efter det kommer båda ha tappat intresset för killen.

Är det ok att göra så? Funderar skarpt på det faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in