2024-11-06, 17:21
Medlem
Eleana99s avatar
En sådan oerhört trevlig natt det blev, gick och lade mig efter segertalet i morse. Nu kan man se med lite tillförsikt på världen igen och ska bli otroligt intressant att se vad Elon kan genomföra för förändringar i statsapparaten samt vad Kennedy kan göra med vaccin- och pandemifrågor. Spännande tider!

Bara att hoppas majoriteten behålls även i representanthuset så blir det åka av de närmsta två åren. Först ska 11 miljoner illegala deporteras dock, lär nog ta en stund.
Citera
2024-11-06, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Du är emot krig så därför vill du ha fortsatt krig.

Ajjemän…
Hurru din manipulativa horunge, är du lika villig att kräva att Ryssland ska dra sig ur Ukraina som du är att väst ska sluta skicka pengar?
Citera
2024-11-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Hoppet i västvärlden lever kvar.

- Folket tackade nej till att fortsatt ha vidöppna gränser med miljontals illegala migranter, många av dessa grovt kriminella.
- De tackade nej till att ha en massa transgender-snubbar tävlandes mot kvinnor.
- De tackade nej till galenskapen att låta folk få rösta utan ID-handlingar.
- De tackade nej till att låta sina familjemedlemmar kastas in i något meningslöst krig.
- De tackade nej till en glittrig Hollywood-elit som är helt bortkopplade från verkligheten.
- De tackade nej till von oben attityden hos DC-eliten, som ser ner på hårt arbetande människor.
- De tackade nej till färre anslag för poliser runt om i landet, då de vill ha trygga gator.
- De tackade nej till större statligt inflytande.
- De tackade nej till högre skatter.
- De tackade nej till sanctuary cities, och gullandet med kriminella.
- De tackade nej till att bli av med second amendment.
- De tackade nej till att deras barn ska få diverse woke-skit nedtryckt i halsen.
- De tackade nej till försök att slå sönder kärnfamiljen.
- De tackade nej till förlöjligandet av män, och framförallt vita män.

Tack USA för att ni tackade nej till vänsterns galenskaper och destruktiva politik.

Mycket bra rutet.
Det enda som stör mig är aborträtten.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Om du tror jag tänker leta fram en intervju med Kennedy så tror du jävligt fel. Jag tycker allmänt illa om dig så tro för fan inte att jag gör dig tjänster då.
Nej, det handlar inte om källa. Det handlar om villfarelse, att inte påstå nåt om dems som inte är sant.

Det finns ingenting om att de ville ha JFKjr med i båten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
länk?

Inget från Harris ännu, men hur lätt är det att framträda under ett mentalt sammanbrott?
Tur att en så labil person inte blev världens mäktigaste.....

https://www.nbcnews.com/politics/2024-elections/president-results

Där kan du se varje delstat och det jag pratar om. Kolla hur jämnt det är i Wisconsin.
Citera
2024-11-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det handlar inte om källa. Det handlar om villfarelse, att inte påstå nåt om dems som inte är sant.

Det finns ingenting om att de ville ha JFKjr med i båten.

Som sagt. Jag tycker jävligt illa om psykfall som dig så förvänta dig inte särskilt mycket energi från min sida att ge dig ett skit.
Citera
Medlem
Finns det nån realistisk lista på vad han kommer hinna göra?
Ukraina?
Israel?
Nato?
etc
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är inget subjektivt tyckande. Det är ett objektivt faktum att du haft fel i precis allting du dagligen spammat forumet med. Trump vann enkelt och det var helt uppenbart att så skulle ske. Alla viktiga indikatorer pekade hela tiden mot Trump med god marginal.

Jag förklarar för dig varför du har haft fel om precis allting. Det handlar alltså inte om dig per se utan mekanismerna bakom som gjorde att ni hamnade så snett i er verklighetsuppfattning. Det är så relevant det bara kan bli för om ni aldrig förstår varför ni hade så fel så kommer ni fortsätta ha fel om precis allting i framtiden också. Det är därför du är helt oförmögen att förstå hur Trump kunde vinna valet och det bästa du kan komma på som förklaring är att alla har lurats av en narcissist. Med din falska världsbild finns det ingen annan möjlig förklaring och vill man kunna förstå den verkliga förklaringen till varför Trump vann valet så måste man först göra sig av med din helt falska bild av verkligheten.

Kan du förklara varför någon ska lyssna på ett enda ord vad du och liknande människor har att säga om amerikansk politik när det visade sig att ni hade fel om precis allting?
Du har inte förklarat ett dugg och du centrersr dig fortfarande kring min person.

Orsaken till att Trump vann är att han är manipulativ, att folk lever i en vision om att Trump var så bra.

Trump 2.0 är överhuvudtaget inte jämförbar med det förflutna och det har han gett flertal indikationer på.
Han är mer skruvad, degenerad och mer radikal.
Citera
2024-11-06, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har inte förklarat ett dugg och du centrersr dig fortfarande kring min person.

Orsaken till att Trump vann är att han är manipulativ, att folk lever i en vision om att Trump var så bra.

Trump 2.0 är överhuvudtaget inte jämförbar med det förflutna och det har han gett flertal indikationer på.
Han är mer skruvad, degenerad och mer radikal.

Det är bara din åsikt men den väger inte tungt när du har haft fel om precis allting. Du är en kontraindikator.
Citera
2024-11-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Ja, med den lilla skillnaden då att jag vill ha ett invasionsförsvar som på 80-talet eftersom man aldrig vet vad som kan hända i framtiden. Jag vill ha ett starkt försvar, men jag har aldrig förstått de som tror att Ryssland på något sätt skulle ha kapaciteten eller intresset att invadera Sverige här och nu. Det är skrämselpropaganda som inte har några belägg alls. Man verkar fastna i tanken att Putin är "trigger happy" och invaderade Ukraina bara av den anledningen. När det bland annat finns historiska skäl (som jag inte håller med om) till det. Konflikten är mer komplicerad och har fler lager i sig än att Putin skulle vara batshit crazy.

Jag hade helst sett att vi hade haft ett så pass starkt försvar att vi slapp NATO och jag blev tokig när tvålen kallade försvaret för ett "särintresse".
Men du har ju svaret framför dig på varför folk är rädda för Ryssland: De agerar totalt irrationellt och dagerar utanför de internationella lagar de är bundna att följa eftersom de är permanenta medlemmar av FN:s säkerhetsråd. Ditt sätt att resonera är ungefär likadant som att säga att vi inte behöver oroa oss för kriminella gäng eftersom de flesta som dukar under för dem är på ett eller annat sätt relaterade till gängkriminalitet. Ryssland är farliga, och det finns det gott om prejudikat för, och om du väljer att ignorera detta förstår jag inte varför du vill ha ett försvar öht?
Citera
2024-11-06, 17:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Som sagt. Jag tycker jävligt illa om psykfall som dig så förvänta dig inte särskilt mycket energi från min sida att ge dig ett skit.
Det kan du tycka men jag är inte ämnet.

Det finns inga belägg för det du skrev om att dems ville ha JFKjr och kan konstateras som bullshit eftersom du heller inte har källa som styrker dina påståenden.

As simple as that.

Du är med andra ord ifrågasatt på ett debattforum, gilla läget.
Citera
2024-11-06, 17:28
Medlem
Vad tror ni att Harris nu gör?

Hon har ju framställt honom som fascist och en modern Hitler och sig själv som stor ledare. Kommer hon att nu ta konsekvensen av detta och faktiskt själv arrangera någon typ av attack mot honom?

Om hon inte ljög utan verkligen tror på detta så är det ju något hon MÅSTE göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in