Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Känns som han kunde ha varit jag. Så det leder mig till dessa frågor: har kvinnorna talat om för honom att de vill bli tillsammans med honom? Vet han om att nr 1 blev arg och kände sig utnyttjad när han gick in i ett förhållande med nr 2? Har han överhuvudtaget träffat och haft sex med nr 2 på sistone, eller svarar han bara av ren hövlighet? Jag blir alltid överraskad över hur kvinnor verkar förutsätta att jag ska kunna läsa tankar.
Jag tror han tycker om att umgås med nr 1 och uppskattar henne, men tvivlar på att han vill ha ett seriöst förhållande med henne.
Haha det kanske är du?

Äntligen ett seriöst svar. Nummer 2 är mer rak i sin kommunikation och ställde krav på honom. Ett av dem var att bli tillsammans med henne tidigt. Hon ställde även krav på att han skulle vara involverad i hennes liv, stötta henne och kunna kommunicera med henne på ett bra sätt. Ganska rimliga krav. Men han har svårt att prata och vara rak och tydlig som jag förstått det. Jag känner inte honom men känns nästan som att jag gör det i och med hur mycket mina vänner berättat om honom. Hon upplevde att han inte mötte henne känslomässigt och höll henne utanför på något sätt. Hon kände att relationen inte gick framåt och det ledde till många gräl.
Men tjej nummer två blir det sällan bråk då även hon har svårt att kommunicera. De har bråkat förr om åren och hon orkar inte med det riktigt. Men att ta kontakt med henne igen vid flera tillfällen, återuppbygga en form av nära relation, pusha till sig sex och straxt därefter ingå i en seriös relation med någon annan är inget nytt för dem och hon kände sig mycket lurad, det bör denna kille förstå någonstans? Där behöver man kanske inte vara en tankeläsare? Tjej nummer två upplevde att deras relation inte var över när han återigen tog upp kontakten med tjej nummer ett. Tjej nummer ett upplever att den här killen undviker ämnet förhållande och känslor och att hon igen känner sig smutsig och oduglig till något annat än sex trots att hon investerat massor i relationen. Det verkar som om snubben enbart skriver med tjejkompis nummer två, att hon är den som sträcker ut handen och tar initiativ till kontakt mestadels men även han. De har setts vid tre tillfällen. Tjej nummer ett är det han som tar kontakt med, de träffas regelbundet. Jag som vän blir förvirrad av allt detta. Och det värsta är att dessa tjejer pekar ut varandra.