Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-06, 15:13
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Jaha, vad är det då som "ligger bakom kriget" enl. dig? Anser du, och har du belägg för, att någonting överhuvudtaget av vad jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande?

Det inom spoilern är ju bevisligen inte helt sant... Det visade du ju själv med din tidigare länk.
Citera
2024-11-06, 15:16
Medlem
swimmingpools avatar
Jag har alltid undrat varför amerikanare är så korkade.
Citera
2024-11-06, 15:19
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Grattis Trumpeten!

Nu väntar vi med spänning på att du inom 24 timmar har avslutat kriget i Ukraina. Lycka till...
Citera
2024-11-06, 15:25
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Eller också kan någon vara någon som tror på allt övriga politiker säger. Eller hur ?
Själv tror jag inte på någon eller något någon politiker ylar om.

Skall dock bli roligt att se vad Trump hittar på den här gången.
Hur han klämmer åt gamarna i etablerad media.

Det är bara MAGAs som tror på allt någon (Trump) säger. Resterande människor har i alla fall lite tankeförmåga. Vad menar du med klämma åt gamarna i etablerad media? Börja censurera media som han inte håller med om, menar du? Dvs första steget mot en diktatur?

Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Grattis Trumpeten!

Nu väntar vi med spänning på att du inom 24 timmar har avslutat kriget i Ukraina. Lycka till...

Han ska ju inte bara avsluta kriget i Ukraina, han ska också avsluta den 100-åriga konflikten i mellanöstern.
Citera
2024-11-06, 15:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag har alltid undrat varför amerikanare är så korkade.

Ja alla dessa som röstade för Harris, de kan inte vara kloka.

Citat:
Grattis Trumpeten!

Behöver du en näsduk att torka tårarna med? Biden sitter kvar i två månader till så inget kommer att hända.
Citera
2024-11-06, 15:27
Medlem
Citat:
Grattis Trumpeten!

Du får väl först vänta på att han blir president.
Citera
2024-11-06, 15:28
Medlem
SpOeNdis avatar
Woooop!! Så jävla gott, äntligen finns det hopp!!
Citera
2024-11-06, 15:29
Medlem
Citat:
Grattis Trumpeten!

Han är inte installerad president än, med den makt en president har. Du måste vänta till 20 januari 2025. Så den dagen tar kriget slut....
Citera
2024-11-06, 15:29
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja alla dessa som röstade för Harris, de kan inte vara kloka.

Lugna dig för fan. Det var ju bara en skrikande minoritet som röstade på Harris. 👊
Citera
2024-11-06, 15:31
Medlem
Han ska ju inte bara avsluta kriget i Ukraina, han ska också avsluta den 100-åriga konflikten i mellanöstern.[/quote]
100 åriga? bara att läsa gamla testamentet och gamla babylonska skrifter. Det har varit konflikter mellan olika folkgrupper om den där lilla plätten på jorden i minst 4000 år.
Citera
2024-11-06, 15:33
Medlem
Nu när Trump har återtagit presidentposten samtidigt som han har stöd från både kongressen och senaten samt en majoritet i högsta domstolen så har han en ovanligt stark maktposition. I denna situation är den vanliga maktdelningen och de kontroller som grundlagen är avsedd att upprätthålla kraftigt begränsade. Med stöd av majoriteten i både lagstiftande och rättsliga organ försvagas möjligheterna att motsätta sig presidentens beslut eller att hålla honom juridiskt ansvarig avsevärt. Denna maktkoncentration gör att han kan genomföra sin agenda relativt obehindrat och eventuellt undanröja hinder som normalt fungerar som en kontroll mot maktmissbruk.
Citera
2024-11-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Oj, känslig kommentar? Tror ni att de flesta svenskar förstår orsakerna bakom?

Jag försöker som ttwazzup säger se konflikten från en mängd olika perspektiv.

Jag har nog lite mer koll än genomsnittsmellosvensken iaf.
Fast det finns inget behov för svensken att veta alla världens infallsvinklar, utan det räcker med Sveriges syn och möjligen våra grannländer. Ryssland ska ut ur Ukraina, kosta det som kosta vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in