2024-11-06, 13:14
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyxen
Nu när Trump vann ganska stort så kan man undra om han egentligen skulle ha vunnit även förr valet. Blir det kanske denna gång demokrater som skriker "Stop the steal!"?

Det ska i alla fall bli kul att få se honom på presskonferenser och snacka med jounalister om olika saker som president. Förra gången han var president gav det mig många skratt. Han lär säkert även denna gång hävda om vissa personer att "Han är en schysst person" vilket han förra gången sade om alla möjliga.
Ja det är intressant. Trump kommer få ungefär lika många röster som förra valet, men Demokraterna kommer få mycket färre röster.
Citera
2024-11-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är oerhört sorgligt att skolan inte längre är till för att lära ut, utan för att indoktrinera och hjärntvätta, för att göra eleverna till ’lydiga medborgare’.

Skolan har för det mesta alltid varid en uppfostrings-institution.

Ett tag var uppfostringen för att få fram självständigt tänkande individer. Eliten insåg att detta var ett misstag.
Citera
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Vilken president eller statsminister träffar Trump först?
Claudia Sheinbaum ?
Senast redigerad av MyJustice 2024-11-06 kl. 13:18.
Citera
Medlem
Hur stor är chansen att Trump ger bort Sverige till Ryssland när han nu är så kramig med Putin?
Den är inte noll kan man ju bara konstatera.
Hoppas man får överleva de här fyra åren.
Citera
2024-11-06, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Skolan har för det mesta alltid varid en uppfostrings-institution.

Ett tag var uppfostringen för att få fram självständigt tänkande individer. Eliten insåg att detta var ett misstag.
Jo det är sant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Var det det jä-la ägget som sköt honom i örat som avgjorde valet?

Det spelar säkert in men anledningen till att han vann har ju till stor del att göra med hur latinamerikaner och afroamerikaner röstade. Och där jobbade Trump in en ökning som jag inte tror någon republikansk kandidat sett förut. Dessa två väljargrupper lockas ju vanligtvis in att rösta demokratiskt, men inget i deras samhällen blir ju bättre av det. Inget har blivit bättre för de under de senaste fyra åren. Jag tror Trumps besök i Bronx där han bland annat besökte en frisörsalong med bara svarta anställda och kunder spelade in. Där framstår han som helt annorlunda än hur media porträtterar honom.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Jag är ganska nöjd eftersom det bara handlar om 4 år och när de är över så kan han aldrig bli president igen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det ser ut som om ca tio miljoner färre röstar i detta val jämfört med förra. Man kan bara spekulera i var de tagit vägen. Förmodligen har de aldrig funnits.

Många stannar hemma pga många orsaker. Många Republikaner sket i att rösta för dom ville inte lägga sin röst på varesig Kamala eller Donald.

Och dom på Demokraternas sida röstar inte på Harris pga hennes odelade stöd till Israel. Det har väl inte kommit fram hur många som röstat totalt än.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Säger du något? Vem ska annars säga något… Säg något.

Jag är redan utfryst sedan jag under vecka två ifrågasatte värdet av kvotering över meritokrati, så det handlar inte om att jag saknar kuk för att öppna munnen, utan snarare att de flesta nu - tack vare tidigare nämnda doktrin de svalt med hull och hår - placerat mig i ett fack som högerextrem kvinnohatare, och således är allt jag säger fel, och allt jag inte tycker om rätt.
Citera
2024-11-06, 13:17
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Trump kommer förstöra för folk i 4 år.

Hoppas att Zelenskyj vägrar godkänna att Trump tvingar honom att ge ifrån sig landområden till putin. Zelenskyj borde mobilisera hela landet och tåga mot Moskva och gå loss.

Lycka till med fantasierna! Snacka om att leva i en drömvärld

Zelenskyj klarar inte ens av att försvara sitt egna land.

Zelenskyj har ingenting att säga till om. Orban hade rätt
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag är ganska nöjd eftersom det bara handlar om 4 år och när de är över så kan han aldrig bli president igen.

Frågan är om han kommer sitta alla åren? Han är snart åttio och lever inte hälsosammaste livet direkt.
Citera
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Hur stor är chansen att Trump ger bort Sverige till Ryssland när han nu är så kramig med Putin?
Den är inte noll kan man ju bara konstatera.
Hoppas man får överleva de här fyra åren.
https://www.politico.eu/article/vladimir-putin-not-planning-congratulate-donald-trump-election-victory-kremlin-us-russia-relations/
0,001% risk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in