2024-11-06, 13:03
Medlem
Gyxens avatar
Nu när Trump vann ganska stort så kan man undra om han egentligen skulle ha vunnit även förr valet. Blir det kanske denna gång demokrater som skriker "Stop the steal!"?

Det ska i alla fall bli kul att få se honom på presskonferenser och snacka med jounalister om olika saker som president. Förra gången han var president gav det mig många skratt. Han lär säkert även denna gång hävda om vissa personer att "Han är en schysst person" vilket han förra gången sade om alla möjliga.
Citera
2024-11-06, 13:03
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det blir bra det här. Vi ser Carl Bildt är ute i medierna och tjurar över att Trump vann. Carl Bildt är Sveriges i särklass bästa kontraindikator. Allt Carl Bildt tycker är bra är dåligt för mig. Allt Carl Bildt tycker är dåligt är bra för mig.

Så jag sitter lugnt.
Citera
2024-11-06, 13:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är en sorgens dag för globalisterna och vänstern, vilket glädjer mig.
Det är inte en dag för tidigt att de får motstånd.

Samtidigt är det sorgligt (eller snarare helt fruktansvärt) hur mycket utrymme de har och hur de eldar på varandras sneda argument och gör det till en sanning, som alltför många tror på.
Vilket i sin tur pumpas ut i media/skolor och universitet.

Tro mig, jag vet. Jag är f.n. student vid ett av våra universitet, och trots att ämnet jag läser egentligen är helt frikopplat från politik så trycker våra efterblivna föreläsare (som på allvar kämpar med felstavning och särskrivningar, vilket får mig att ifrågasätta mitt val att söka mig hit, men det är en annan femma) ned både Marx och genuspolitik i halsen på oss, och ingen i klassen säger något. De flesta är unga svenska tjejer (läs puckon) som redan svalt den doktrinen, och de övriga håller käft i rädsla att bli utfrysta.

Jävla skitsamhälle, och fan vad sur jag är över att det knappt går att få en duglig lön i det här landet om man inte har en tramsexamen eller läst hantverkaryrken redan i gymnasiet.
Citera
2024-11-06, 13:05
Medlem
mammanmedbollars avatar
Trump kommer förstöra för folk i 4 år.

Hoppas att Zelenskyj vägrar godkänna att Trump tvingar honom att ge ifrån sig landområden till putin. Zelenskyj borde mobilisera hela landet och tåga mot Moskva och gå loss.
Citera
2024-11-06, 13:06
Medlem
rex144s avatar
Hur dåligt måste arbetarklassen haft det under Bidens styre när svarta och latinamerikaner väljer att lägga sin röst på rasisten Trump.

Den största chocken för Demokraterna måste varit att svarta röstade på Hitler.
De trodde att de hade svarta i sin ficka att de har inget annat val än att rösta på Kamala,
även latinamerikaner och man kan undra hur 6 miljoner puertoricaner har röstat.
Citera
2024-11-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyxen
Nu när Trump vann ganska stort så kan man undra om han egentligen skulle ha vunnit även förr valet. Blir det kanske denna gång demokrater som skriker "Stop the steal!"?

Det ska i alla fall bli kul att få se honom på presskonferenser och snacka med jounalister om olika saker som president. Förra gången han var president gav det mig många skratt. Han lär säkert även denna gång hävda om vissa personer att "Han är en schysst person" vilket han förra gången sade om alla möjliga.

Nej tvärt om, förra valet så hade vi inte konsekvenserna av Covid och lågkonjuktur i bagaget, allt var rätt bra. Endå så vann Biden.

Det är lättare att vinna i opposition i dåliga tider när man kan beskylla andra sidan för allt skit som har drabbat världen.

Lägg där till att Biden tillskillnad från Harris är en rätt välkänd och respekterad politiker av både Demokrater och Republikaner, det enda var hans ålder och gaggighet som började synas redan då.
Citera
2024-11-06, 13:08
Avstängd
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Tro mig, jag vet. Jag är f.n. student vid ett av våra universitet, och trots att ämnet jag läser egentligen är helt frikopplat från politik så trycker våra efterblivna föreläsare (som på allvar kämpar med felstavning och särskrivningar, vilket får mig att ifrågasätta mitt val att söka mig hit, men det är en annan femma) ned både Marx och genuspolitik i halsen på oss, och ingen i klassen säger något. De flesta är unga svenska tjejer (läs puckon) som redan svalt den doktrinen, och de övriga håller käft i rädsla att bli utfrysta.

Jävla skitsamhälle, och fan vad sur jag är över att det knappt går att få en duglig lön i det här landet om man inte har en tramsexamen eller läst hantverkaryrken redan i gymnasiet.
Säger du något? Vem ska annars säga något… Säg något.
Citera
2024-11-06, 13:09
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chookity
Kan knappast påstås att Biden gav henne en schysst start. Gubben borde ha förstått sina begränsningar.

Var det avgörande? Kommer vi aldrig att veta.

Vad beror det på?

Massmedia och partiet har ljugit och mörkat Bidens tillstånd.
Citera
2024-11-06, 13:10
Medlem
Zunars avatar
Citat:
Ok. Hur? Vilket avslut? Vad hoppas du se och hur ska Trump förverkliga det?

Elon styr upp korruption? Genom att köpa röster? Utveckla gärna. Hans arbete som frälsare verkar ha gått så bra så här långt.

Hur? Det kan väl inte jag veta men jag hoppas verkligen att det blir så då över 600 000 människor (förmodligen fler) har dött i detta onödiga krig.

Gällande Elon så har det ju sagts att han ska få en roll som GD (generaldirektör, minister eller vad de kallar det) i en ny myndighet som ska städa upp i det enorma pengaslöseriet som pågår. Det kanske bara är visioner och inte blir av men det låter ju positivt tycker jag.

Tycker inte även du att amerikanarna måste börja äta bättre? Många är ju fruktansvärt överviktiga och ohälsosamma.
Citera
2024-11-06, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson

Det är oerhört sorgligt att skolan inte längre är till för att lära ut, utan för att indoktrinera och hjärntvätta, för att göra eleverna till ’lydiga medborgare’.
Citera
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyxen

Det ser ut som om ca tio miljoner färre röstar i detta val jämfört med förra. Man kan bara spekulera i var de tagit vägen. Förmodligen har de aldrig funnits.
Citera
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Att summera det i att mångkultur är dåligt är en så sjukt förenklad bild av verkligheten. Det finns inget stöd för det. Tvärtom.

Att vi däremot har haft system som inte varit tillräckliga, det är en annan fråga. Det gäller som hela samhället. Det skulle ha ställts hårdare krav från första början, och flöden skulle inte ha varit så stora.

Tragiskt att det har kommit till det här, men ja det är väl en naturlig utveckling.

Komiska är att ev deportation av ”miljontals” illegala kommer att ha stor skada på den amerikanska ekonomin.

Vad som kommer att ske med stödet för Ukraina och hur vi påverkas av handeln återstår att se. Likväl så när det kommer till egenintresset så har jag fortsatt svårt att se hur man som egentligen annat än amerikan kan vara nöjd med utfallet.

Amerikanerna kanske kommer att se mer i plånboken. Precis som resten av västvärlden nu när ekonomin är på väg tillbaka. Det är väl logiskt att rösta för det. De sanna vinnarna är rika gubbar i USA som gynnas både privat och i sina företag. Stora massan är nyttiga idioter för deras intressen.

I princip alla samhällen är ett bevis på att det är otroligt svårt att få mångkultur att fungera. Sen beror det naturligtvis på hur man gör det och vilka kulturer som ingår i mångkulturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in