Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Vanföreställningen om mänskliga raser bygger ju endast på godtycklighet. Det finns ingen vetenskaplig grund överhuvudtaget. Bra att du äntligen har förstått detta nu!
Alla arter och underarter i naturen har tillkommit med en viss grad av godtycke, men inte bara. Så hade det varit för människor också om vi bestämt oss för att dela upp homo sapiens sapiens i ett gäng andra underarter. En hel del godtycke. Däremot så finns givetvis en vetenskaplig grund
också, i form av heterozogysitet, FST-värde, morfologi och säkert mer som jag inte känner till. Frågan är inte svartvit, vilket någon som inte är efterbliven kan förstå.
Det är inte heller något jag "äntligen förstått." Men som den gnälliga idiot till kärring du är så vill du i vanlig ordning hellre gnabbas än komma fram till något, varför varenda diskussion med dig blir svammel. Här skriver jag om godtycklighet bland arter och underarter för över ett år sedan:
Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Om du läser några tidigare inlägg i tråden så framgår det hur relativt godtycklig artuppdelning är där morfologiskt eller genetiskt lika grupperingar ibland blir samma art/underart och ibland inte.
(FB) Vad är raser i djur och människor?
Ge upp, skriv med någon annan.