2024-11-06, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryet
Där ser man. Robban fick sparken.
Här är exakt ljudklippet från P4 Västerbottensom kostade honom jobbet någon dag senare.

https://www.svt.se/sport/ishockey/skelleftea-aiks-shl-tranare-robert-ohlsson-jag-skiter-i-supportrarna
2024-11-06, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Veckans känga till Rögles äckliga klack! Att sjunga och håna en 19-åring som tvingas spela fler matcher än planerat och vad som är bra för honom när LAGET spelar som skit och gör jättemisstag är jävligt lågt. Loserbeteende från supportrar som aldrig vunnit något av betydelse! Så håll bara käft liksom!

Jag vet, jag har skrivit att Clara inte håller måttet på SHL-nivå över tid. Men det är inte hans fel! Som junior är han i a-laget för att utbildas och utvecklas. Att skador gjort att han fått stå mer än planerat rår han inte för!

Hahahaha, jag är inte bitter.
2024-11-06, 10:57
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
Här är exakt ljudklippet från P4 Västerbottensom kostade honom jobbet någon dag senare.

https://www.svt.se/sport/ishockey/skelleftea-aiks-shl-tranare-robert-ohlsson-jag-skiter-i-supportrarna
Missnöjet från spelarna har nog också haft en påverkan.
2024-11-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tottte
Hahahaha, jag är inte bitter.

Skönt att ingen av oss är bitter då.
2024-11-06, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg

Hände ju inom loppet av en dag. Det enda rätta besultet, även om det nu var det han ville.

Nu när det inte finns något att rädda längre kan vi skriva rakt ut att bortsett från alla idiotiska uttalanden gjorde han sig känd som ett äckel utanför isen som (fastän han då var gift) limmade på unga tjejer och att han därför aldrig varit populär även när resultaten gick med oss. Ska även funnits missnöje över hans beteende i spelartruppen där rykten gör gällande att man t.o.m. haft möte om det förra säsongen och sagt till karln att bete sig. Min teori är att det är därför Robban drog i gasen och gjorde allt för att få sparken här på slutet, han ville distansera sig så att han kan vifta bort allt som elaka småstadsrykten medan han fortsätter i en storstad där han kan vara mer anonym. Bara så att alla fattar att det aldrig haft något att göra med det sportsliga, det var bara dämningarna som brast.
2024-11-06, 11:12
Medlem
perry2s avatar
Skellefteåborna och Skellefteåfansen är lika lättkränkta som en Somalier från Rinkeby...

Småskrattar o tänker på den kommande lunchen.
2024-11-06, 11:25
Medlem
Till slut har klubben insett att Hinkens värvningar av tänkta ledande spelare på riktigt är sämre än lågavlönade fjärdekedjan. Kan ju förstå avvaktan, det "borde" inte vara så att poänggörare i Finland och Schweiz hamnar under Sebastian Ohlsson och Måns Carlsson i produktion. Lite grann "för sjukt för att kunna vara sant", särskilt med tanke på fördelningen av istid då.

Men smärtgränsen blev att befinna sig tio poäng bakom svaga Malmö. Så fyra millar har kunnat frigöras nu tydligen. OK. Nu ska vi bara lita på att karln som valde fel draglok kan hitta just rätt tillskott den här gången. Det vågar man inte riktigt hoppas på, fast samtidigt svårt att se ens någon som kan stå på ett par skridskor göra det sämre än Jasek.

Lika bra att bara räkna med negativt kval tänker jag, och försöka pricka rätt med de här miljonerna på det som kommer behövas där. Orädda slutspelstyper.
2024-11-06, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Nej? Möjligtvis att han har fått höra lite trash talk från spelare och supportrar, men enda gången man hört en ramsa sjungas var nu senast i Luleå.
Jag återberättade bara vad som stod i artikeln på hockeysverige. dem skriver "Luleå Hockeys fans är inte de första som skrikit om det här." Man nämner dock inte i vilken omfattning eller vilka arenor det handlar om.
2024-11-06, 12:25
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Skellefteåborna och Skellefteåfansen är lika lättkränkta som en Somalier från Rinkeby...

Småskrattar o tänker på den kommande lunchen.

Många bäckar små och Ohlsson ville inte ens vara där. Varför ska man man stå ut med det?
Föreningens själ är viktig.

https://parmikaelsson.blogspot.com/2024/11/hejda-robban-du-var-aldrig-en-av-oss.html
2024-11-06, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Jag återberättade bara vad som stod i artikeln på hockeysverige. dem skriver "Luleå Hockeys fans är inte de första som skrikit om det här." Man nämner dock inte i vilken omfattning eller vilka arenor det handlar om.
Nu är det ju skillnad på att det "skrikits om det" kontra "sjungits samma ramsa".
Detta var första matchen under säsongen som man uppfattade något typ av hån mot honom då det hördes väl i sändningen, så är väl inte konstigt att det kommer upp på tapeten i media.
2024-11-06, 13:06
Medlem
Det verkar som att spelarna inte var särskilt nöjda med Ohlsson under förra säsongen heller:
- https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/EyBb33/spelet-bakom-sparkningen-av-robertohlsson-i-skelleftea

Hans hockeykunnande hyllas, men definitivt inte hans ledaregenskaper.
2024-11-06, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det verkar som att spelarna inte var särskilt nöjda med Ohlsson under förra säsongen heller:
- https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/EyBb33/spelet-bakom-sparkningen-av-robertohlsson-i-skelleftea

Hans hockeykunnande hyllas, men definitivt inte hans ledaregenskaper.
Handlade aldrig om hans hockeykunnande eller ledaregenskaper utan hur han betett sig utanför isen, där man utåt bara pratar om det han sagt mot supportrar och såklart inte vågar nämna det mer osmakliga. Pratar vi bara hockey får Frölunda en bra HC nästa år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in