2024-11-04, 08:22
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Timashow nu senast. Brynäs är en sån förening som tycker sig stå över SHL. Värvar spelare under lock-out, spelare som slår sina fruar, etc. I gott sällskap har de MoDo, Skellefteå och Luleå. Klubbar utan heder som ska vinna till varje pris.

Edit: Luleå är minst illa av de 4. Utan Shinnimin hade jag inte nämnt dem.

Shinnimin suck, han är i alla fall inte en person som sprider skräck i hemstaden genom att attackera mörkhyade personer som bara råkar befinna sig i närheten.
2024-11-04, 09:34
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bör Skellefteå AIK sparka Robert Ohlsson? Jag tror det.

https://parmikaelsson.blogspot.com/2024/11/hejda-robban-du-var-aldrig-en-av-oss.html
Sparka coachen för att laget inte vinner alla matcher i början av en säsong? Verkar dumt men det kanske finns annat bakom som jag inte har koll på. Den där bloggaren verkar övertygad om motsatsen i alla fall.
Citat:
Robert Ohlsson hymlar dock inte med vilken skitstad som han lever i. Här kan man inte gå ut på krogen anonymt. Här måste man skotta snö på vintern (något som han högaktningsfullt skiter i, se vår stora genomgång av AIK:ares skottningsförmåga). Här pratar man med en töntig dialekt som han inte orkar höra eller än mindre lära sig att förstå.
2024-11-04, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Ja tyvärr känns det inte hållbart längre nu när många t.o.m. öppet börjat tala om hans fritidssysslor på sociala medier.
Värsta är att alla nog insåg redan i sommar att det fanns en risk att detta skulle hända men man lyckades inte komma till en bra lösning, får även ses som ett misslyckande av Forssell/Lundqvist.
Jag tycker hela situationen drog ett löjets skimmer över ligan. Att en tränare för ett topplag är klar för ett annat topplag 18 månader innan han ska kliva på uppdraget.
Vet inte i någon annan liga eller sport det skulle accepteras i.

Även om jag tyckte det var kul att han pikade den egna beläggningen i arenan så är det ju ett tecken på att relationen inte är klockren och ganska oprofessionellt från hans sida.

Vilket förvånar. När Robban coachade DIF sista åren hade han en envåldshärskare till
chef i Joakim Eriksson som bestämde precis allting, men han stod i varenda intervju och tog ansvar för varenda dålig insats trots att han noll och ingenting att säga till om gällande laget.
2024-11-04, 14:49
Avslutad
Citat:
Timashow nu senast. Brynäs är en sån förening som tycker sig stå över SHL. Värvar spelare under lock-out, spelare som slår sina fruar, etc. I gott sällskap har de MoDo, Skellefteå och Luleå. Klubbar utan heder som ska vinna till varje pris.

Edit: Luleå är minst illa av de 4. Utan Shinnimin hade jag inte nämnt dem.
MoDo och vinna till varje pris vetefasen om det stämmer. MoDo anno 2024 verkar vara ute efter att hitta alla möjliga sätt att förlora.

Man får vara glad om laget ens lyckas göra mål. Sämsta laget sedan Karlskrona huserade i shl. Är redan inställd på nedflyttning, så vi slippar alla överbetalda legoknektar.
2024-11-04, 19:32
Medlem
Veckans känga till Rögles äckliga klack! Att sjunga och håna en 19-åring som tvingas spela fler matcher än planerat och vad som är bra för honom när LAGET spelar som skit och gör jättemisstag är jävligt lågt. Loserbeteende från supportrar som aldrig vunnit något av betydelse! Så håll bara käft liksom!

Jag vet, jag har skrivit att Clara inte håller måttet på SHL-nivå över tid. Men det är inte hans fel! Som junior är han i a-laget för att utbildas och utvecklas. Att skador gjort att han fått stå mer än planerat rår han inte för!
2024-11-04, 23:41
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Veckans känga till Rögles äckliga klack! Att sjunga och håna en 19-åring som tvingas spela fler matcher än planerat och vad som är bra för honom när LAGET spelar som skit och gör jättemisstag är jävligt lågt. Loserbeteende från supportrar som aldrig vunnit något av betydelse! Så håll bara käft liksom!

Jag vet, jag har skrivit att Clara inte håller måttet på SHL-nivå över tid. Men det är inte hans fel! Som junior är han i a-laget för att utbildas och utvecklas. Att skador gjort att han fått stå mer än planerat rår han inte för!

Rögle ställde Lindbom med bar bak...i april.. nu var det Klara...Clara.

Inte vi som bestämt att ni skall ha unga oskulder.

Du har väl sett när Wallin fuktar sina läppar.....
2024-11-05, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Jag tycker hela situationen drog ett löjets skimmer över ligan. Att en tränare för ett topplag är klar för ett annat topplag 18 månader innan han ska kliva på uppdraget.
Vet inte i någon annan liga eller sport det skulle accepteras i.

Även om jag tyckte det var kul att han pikade den egna beläggningen i arenan så är det ju ett tecken på att relationen inte är klockren och ganska oprofessionellt från hans sida.

Vilket förvånar. När Robban coachade DIF sista åren hade han en envåldshärskare till
chef i Joakim Eriksson som bestämde precis allting, men han stod i varenda intervju och tog ansvar för varenda dålig insats trots att han noll och ingenting att säga till om gällande laget.

Visst absolut, MEN!
Folk i Skellefteå har redan glömt bort att det nyligen vanns guld eller?
Visst kan man rycka honom med hänvisning till utgående kontrakt osv, men..... det som gjordes för några månader sen spelar ingen roll alls?
Det är långt kvar på säsongen, Skellefteå borde bli ett topplag med Ohlsson som tränare.
2024-11-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Visst absolut, MEN!
Visst kan man rycka honom med hänvisning till utgående kontrakt osv, men..... det som gjordes för några månader sen spelar ingen roll alls?
Det är långt kvar på säsongen, Skellefteå borde bli ett topplag med Ohlsson som tränare.
Ja nej, håller helt med.

Tycker det blir larvigt när man ser folk som ska relativisera hans jobb. Han har gjort ett kanonjobb med laget under alla år och ska ha ordentligt med kredd för det. Två finaler på tre år och ett guld är otroligt starka papper och även om man presterade bra hockey året innan han kom så tog han nästa steg helt klart.
2024-11-05, 10:43
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Shinnimin suck, han är i alla fall inte en person som sprider skräck i hemstaden genom att attackera mörkhyade personer som bara råkar befinna sig i närheten.
När invandrare kaxar på stan i Luleå knyter killarna näven i fickan och går hem till sina pojkvänner. Förstår att det blir en kulturkrock för er.
2024-11-05, 11:09
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
När invandrare kaxar på stan i Luleå knyter killarna näven i fickan och går hem till sina pojkvänner. Förstår att det blir en kulturkrock för er.

Skulle FBK bara få loss Ausonius och Mangs till nästa säsong skulle de tillsammans med Magnus Nygren utgöra stommen i ett urstarkt försvar av Färjestads värderingar
2024-11-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Visst absolut, MEN!
Det här började långt innan guldet, skillnaden är bara att de dåliga resultaten, hans attityd (som aldrig direkt varit bra men som dök ännu mer i våras) samt hints om att han påbörjat lagbygget i sitt nästa lag gjort att dämningarna börjat brista och vissa nu börjat säga saker öppet inför utsocknes. Alla problem med laget är givetvis inte Robbans fel men låt oss säga att ingen lär vara ledsen när han drar.
2024-11-05, 15:34
Medlem
Gillar inte landslagsuppehåll!
Senast redigerad av Palkranen 2024-11-05 kl. 16:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in