Citat:
Ursprungligen postat av
Verbal.Kint
Detta är ju egentligen inte direkt relaterat men det snuddar iallafall vid ämnet!
Jag sitter på en formuler z8 som är kopplad via trådat fiber 500/500-lina, alldeles nyligen uppgraderat från 250/250. Jag har fortfarande samma märkliga problem, jag får bara ut ca 90 mbits via speedtest trots dubbel hastighet. Som förvisso kanske når upp till strax över 400 mbits när jag testar på min pc via trådad anslutning så betydligt mer än 90 bör gå att kräma ur.
Det blir något bättre, säg kanske 20 extra, om jag kopplar den direkt in i router och inte genom dragningen fibergubbarna dragit fram till vardagsrummet. Jag är fullt medveten att för varje skarv man gör så tappar man i bandbredd men i detta fall ger den samma ned och upphastighet som innan, fast med dubbel så snabb bredbandstjänst.
Tack på förhand för eventuell hjälp, antingen här eller om någon vill länka vidare eller ta det i PM.
Allt gott.
Har också upplevt det problemet,men det kan skilja mkt mellan appparna för att mäta hastigheten.
Jag testade och tog hem flera appar för att mäta hastigheten från Google Play Store,och i mitt fall så var det appen *Internet Speed Test* som gav i särklass sämsta värdet i mitt fall.Den mätte drygt 200Mb sämre i hastighet jämfört med de andra jag testade.
Mitt förslag är att testa en annan app från Google Play Appstore och se vad du får för resultat då.