2024-11-03, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
1kg salt i pasta vattnet, ingen gul lök, ingen selleri, ingen morot(han använder socker istället), Massvis med Smör & olja för enbart 500g blandfärs, skryter om att han gör en bättre bolognese än majoriteten av Italienare.

Vänder mig till alla köttfärssås-fantaster

Alltså det här kan ju verkligen inte vara någon vidare bolognese öht? Att allt sändes på Mästerkocken gör det hela bara ännu värre.

Se gärna videon för att förstå hela TS....

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=4lDHE_WRQzc
Ett kilo salt?
Citera
2024-11-03, 12:13
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Jag har sett honom laga en massa mat, det ser helt förjävligt ut alltihopa.
Och som vi alla vet så är det viktigaste med maten hur det ser ut
Citera
2024-11-03, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Och som vi alla vet så är det viktigaste med maten hur det ser ut
Ja för det avgör om du vill äta slafset eller inte.
Citera
2024-11-03, 12:32
Medlem
Vi svenskar är rädda för att krydda maten och använder framförallt på tok för lite salt. Blir rädd när jag läser recept från svenska hemmakockar. Morbergs recept låter intressant men att kalla det bolognese är helt fel.
Citera
2024-11-03, 12:53
Medlem
-DaRude-s avatar
Rederiet och Vita lögner-skådisen som gick och blev mysfarbror och folkkär kock på bästa sändningstid. Det fina med Per Moberg är att han gärna utmanar etablerade filosofier inom matlagning och kör sin egen grej. Det som är en dödssynd hemma hos Edward Blom eller Carl Jan går således hem hos en avdankad dokusåpaskådis som gillar lite mer impulsiv matlagning och det svärs och flyger saker i köket medans han i hast halsar vinglaset och ber oss andra att hålla käften. Alla har de sin unika syn på sprit och matlagning, och den får vi respektera.
Citera
2024-11-03, 13:04
Medlem
S.O.Stolps avatar
Köttfärs, tomat, vitlök och lite svamp. Jaha.

Mycket salt i pastavattnet. Jaha.

Sen en jävla massa smör i allting. Svårt att misslyckas då.
Citera
2024-11-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du har inte förstått att det är en tv-persona än?

Hade han inte varit sån så hade ingen tittat.

Så du menar att ingen kollar på Sveriges mästerkock sen han försvann?
Citera
2024-11-03, 13:21
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-bienheureux
Så du menar att ingen kollar på Sveriges mästerkock sen han försvann?
Det handlar alltså om Morberg, inte om en viss teveproduktion. Jag tar mig friheten att korrigera sista meningen: "Hade han inte varit sån så hade han varit ointressant som tevekock."
Citera
2024-11-03, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vem f-n har morot och selleri i Bolognese? Men visst, var och en får ju laga sin mat som den vill. Vi behöver inte dela recept här. Ett kg salt var det ju knappast men om det nu varit det så skulle det ju inte spelat så stor roll. Det handlade ju bara om vattnet spagettin kokade i och det ingick inte i själva såsen. Annars tar vissa även lite av kokvattnet i såsen. Vattnet kan bara vid kokningen bli mättad av salt och spagettin tar inte upp mer en bråkdel.

Sedan var det från en tid då Morberg skulle framstå som så tuff i köket. Han var dock mest klantig i detta klipp. Alla minns vi väl när han diskade grytorna med högtryck utomhus? Det skulle vara något manligt nytt över hela hans matprogram.

Varenda Italienare har sofrito på lök, selleri och morot i sin Bolognese.
Du tänker förmodligen på köttfärssås som i princip kan vara vad som helst..
Senast redigerad av Le-bienheureux 2024-11-03 kl. 13:25.
Citera
2024-11-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Det handlar alltså om Morberg, inte om en viss teveproduktion. Jag tar mig friheten att korrigera sista meningen: "Hade han inte varit sån så hade han varit ointressant som tevekock."

Då är vi ense.
Citera
2024-11-03, 13:51
Medlem
Någon som testat ha i typ 2 dl mjölk när man brynt blandfärsen och låter det koka in några minuter innan man häller i tomat?
Citera
2024-11-03, 13:56
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymbajskorv
Man vet att man hamnat på Flashback, narcissisternas mecka där man kritiserar Sveriges främsta kockar för deras matlagning och minsann kan laga mycket bättre mat.
Det ser ju hur gott ut som helst och det var det nog också.

I tillägg till detta är det ett 10 år gammalt klipp.
Själv programmet är till och med 12 år tillbaka i tiden, 2012.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in