2024-11-03, 04:42
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Sluta yra kolla vilka som är och röstar, Kvinnor är dem som röstar mer än män och kvinnor är på Harris sida!
Det finns fler kvinnor än män i USA. Bland de amerikanersom röstade i förra presidentvalet var 54,7% kvinnor. Bland förtidsrösterna ser det ungefär likadant ut. Trump underpresterar bland kvinnor, vilket inte motverkas helt av att Harris underpresterar bland män.

En intressant artikel I frågan där läget i swingstaterna också diskuteras.
https://www.brookings.edu/articles/how-gender-gaps-could-tip-the-presidential-race-in-2024/
2024-11-03, 05:04
Medlem
ReijoHervonens avatar
Atlas Intel:
Wisconsin Trump +1
Michigan Trump +2
Pennsylvania Trump +2
North Carolina Trump +4
Georgia Trump +2
Arizona Trump +6
Nevada Trump +6
National Trump +2

Tror dom hade Harris +1 i Wisconsin senast, annars inga större förändringar.
2024-11-03, 05:10
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
Hur i helvete kan två undersökningar skilja sig åt så mycket?
Ena bär stämpeln Gold Standard, den andra gör det inte. Lol.
America’s Best Pollster Drops SHOCKINGLY GOOD Numbers For Harris!
2024-11-03, 05:29
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Är Harris en clown? Det är oddsen på henne som går ner.

Haha. Ja. Menade den procentuella vinstchansen. 🤭
2024-11-03, 05:34
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
LOL.

Jag tolkar det som att du tror mer på Ann Selzers undersökning idag än för två månader sen. Det såg ut som ett misstänkt "freak event" i mina ögon med...men inte längre.
(FB) Harris vs. Trump: opinionsundersökningar
(FB) Harris vs. Trump: opinionsundersökningar

Precis. Det som ger det hela styrka är ju att så många fler tror på den med. Så pass att oddsen svängt totalt.

Blir kul på tisdag.
2024-11-03, 05:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Precis. Det som ger det hela styrka är ju att så många fler tror på den med. Så pass att oddsen svängt totalt.

Blir kul på tisdag.

Men varför svänger oddsen baserat på 1 stat? Trump behöver inte Iowa.
2024-11-03, 05:42
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Men varför svänger oddsen baserat på 1 stat? Trump behöver inte Iowa.

Det var nog inte bara en poll egentligen. Det släpptes några till de senaste dagarna som var bra för Harris och Iowa var kanske den som fick bägaren att rinna över? Men har ingen aning så klart.
2024-11-03, 05:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det var nog inte bara en poll egentligen. Det släpptes några till de senaste dagarna som var bra för Harris och Iowa var kanske den som fick bägaren att rinna över? Men har ingen aning så klart.

Nä? Jag känner inte till någon annan,
Förutom valet 2000 och 2020 får vi gå tillbaka till 80-talet för att hitta en vinnare som förlorar Iowa. Men just eftersom Trump var en av undantagen 2020 så hade jag inte satt alla ägg i korgen på att han därmed förlorar valet.

Men det är roligt om den enda gången hans popularitet är hög och högre än sin rival/motståndare, så förlorar han valet
2024-11-03, 05:48
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Hur i helvete kan två undersökningar skilja sig åt så mycket?
Små lokala undersökningar har inget trovärdigt sampel och kan ha tvära kast. Emerson gör polls över hela landet och är mera trovärdigt även om dom har en liten Demokratisk bias.

Trump vann Iowa med 8,2% 2020 och kommer att vinna med mera denna gång.
Förtidsrösterna där 2020 var 45% Demokrater, 33% GOP. Förtidsrösterna just nu är 40% GOP och 39% Dem. Trump gör mycket bättre ifrån sig i förtidsröstningen än 2020.

Han kommer antagligen att vinna Iowa med 10-12%.
2024-11-03, 05:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Små lokala undersökningar har inget trovärdigt sampel och kan ha tvära kast. Emerson gör polls över hela landet och är mera trovärdigt även om dom har en liten Demokratisk bias.

Trump vann Iowa med 8,2% 2020 och kommer att vinna med mera denna gång.
Förtidsrösterna där 2020 var 45% Demokrater, 33% GOP. Förtidsrösterna just nu är 40% GOP och 39% Dem. Trump gör mycket bättre ifrån sig i förtidsröstningen än 2020.

Han kommer antagligen att vinna Iowa med 10-12%.

jag tror inte det spelar roll. De sviker honom nån annanstans. Men det är fan sjukt att Trump är statistiskt jämn i popular vote nu

Nationally, Harris has a one-point advantage, 48% to 47%, over her Republican opponent, virtually identical to last week. Such an advantage is well with the margin of errors of most polls
2024-11-03, 05:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Emerson gör polls över hela landet och är mera trovärdigt även om dom har en liten Demokratisk bias.

Så påståendet att ann selzer är mest korrekta Trumppollsen historiskt är falskt?
2024-11-03, 05:58
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Nä? Jag känner inte till någon annan,
Förutom valet 2000 och 2020 får vi gå tillbaka till 80-talet för att hitta en vinnare som förlorar Iowa. Men just eftersom Trump var en av undantagen 2020 så hade jag inte satt alla ägg i korgen på att han därmed förlorar valet.

Men det är roligt om den enda gången hans popularitet är hög och högre än sin rival/motståndare, så förlorar han valet

De polls jag tänkte på var inte specifika för Iowa. De var nationella.

Racet är såklart fortfarande lika tight som det varit hela senaste 2 månaderna. Det är bara kul att se oddsen bekräfta det, eftersom så många använt dem som något bevis för valutgång till Trmps favör.

Personligen har jag trott att detta varit klart sedan länge, och att Harris tar det. Men med liten marginal. Främst p.g.a kvinnorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in