2024-11-02, 19:59
Medlem
Det här påminner mig om en bekant under poker hypen , han hade suttit och spelat poker med fiktiva pengar , han sa att det är ju hur lätt som helst det är som att ta godis från barn ,jag sa att det är en helt annan psykologi när du spelar med dina riktiga pengar.

Hur gick det för honom? Det gick hela vägen till kronofogden!
Citera
2024-11-02, 20:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Det här påminner mig om en bekant under poker hypen , han hade suttit och spelat poker med fiktiva pengar , han sa att det är ju hur lätt som helst det är som att ta godis från barn ,jag sa att det är en helt annan psykologi när du spelar med dina riktiga pengar.

För den som vill känna på hur det är att spekulera i låtsaspengar och samtidigt visa för hela svenska folket hur skicklig man är - och skänka prissumman 10 000 kr till välgörenhet - så är det bara att anmäla sig till årets upplaga av Investerar-SM. Tävlingen pågår 4 november-15 november.

https://www.investerar-sm.com/anmalan/

Citat:
I Investerar-SM tar deltagaren del av utvecklingen i aktier, råvaror, index, valutor, krypto och räntor. Det görs med hjälp av börshandlade investeringsprodukter såsom Bull & Bear, Mini Futures, Mini Futures BEST/Unlimited turbos, Turbowarranter och Warranter.

Tävlingens mål är att deltagarna ska försöka skapa en så hög avkastning som möjligt i sin portfölj under tävlingsperioden. Under tävlingen har deltagaren tillgång till en depå till ett värde av 1 000 000 fiktiva kronor. Deltagaren köper och säljer börshandlade produkter som är noterade på NGM:s marknadsplats.

Handeln sker till faktiska kurser, men med fiktiva pengar. Under tävlingens gång får de tävlande köpa och sälja värdepapper obegränsat antal gånger för att uppnå största möjliga värdeökning.
Citera
2024-11-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
För att det inte är gratis.
Man förlorar på avgifterna.
Men med hävstång 200 får du effekten att den ena blir värdelös och den andra värd mer än du gav för båda.

Har iaf aldrig sett instrument med 200 hävstång på Avanza… va kör du på?

Men säg att du har 100k som kapital.
Hur skulle du i sånnafall placera pengarna?
Riskera 1 procent i varje riktning då? Alltså 1000 i nasdaq bull, 1000 i nasdaq bear.
Va kan man räkna med för procentuell vinst då?
Citera
2024-11-02, 23:11
Medlem
Citat:

Jag känner några som det gick ganska bra för under poker-eran. (Känner såklart ännu fler som aldrig vann något).

När Svenska Spel öppnade för poker så var det verkligen precis som att sno godis av barn.
Alla som inte vågade öppna konto på utländska sajter gick in när hypen var som störst.
Citera
2024-11-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag känner några som det gick ganska bra för under poker-eran. (Känner såklart ännu fler som aldrig vann något).

När Svenska Spel öppnade för poker så var det verkligen precis som att sno godis av barn.
Alla som inte vågade öppna konto på utländska sajter gick in när hypen var som störst.
Väl ,så är det ju alltid, några har flyt ett tag , det hände kompisen också ,men med tiden gick det sämre ,han slutade inte utan trodde alltid att han skulle vinna nästa hand,som för dom flesta.

Tyvärr slutade det väldigt tragiskt, mycket värre än bara kronofogden!

Att sitta och säga att man satsar si och så mycket och att verkligen göra det är 2 helt skilda saker, hade en annan hästtokig kollega som satt i efterhand och kollade på hur han skulle ha spelat ,hans teori var att dubbla insatsen om han förlorade i nästa lopp och dubbla den insatsen om han förlorade igen, det var bara det att han aldrig vågade satsa på det sättet i verkligheten för att verkligen testa sin teori!
Citera
2024-11-02, 23:30
Medlem
Citat:
Väl ,så är det ju alltid, några har flyt ett tag , det hände kompisen också ,men med tiden gick det sämre ,han slutade inte utan trodde alltid att han skulle vinna nästa hand,som för dom flesta.

Tyvärr slutade det väldigt tragiskt, mycket värre än bara kronofogden!

Att sitta och säga att man satsar si och så mycket och att verkligen göra det är 2 helt skilda saker, hade en annan hästtokig kollega som satt i efterhand och kollade på hur han skulle ha spelat ,hans teori var att dubbla insatsen om han förlorade i nästa lopp och dubbla den insatsen om han förlorade igen, det var bara det att han kunde aldrig vågade satsa på det sättet i verkligheten för att verkligen testa sin teori!

Tråkigt.

Ska man vinna på poker så måste man följa med i utvecklingen, det är en konstant utveckling för varje år. Det är verkligen inte ”tur” i poker mer än variansen som iofs kan va ganska ordentlig.

Och det där med att dubbla insatsen har väl alla drömt om, men det är ett psykologiskt misstag eftersom att man inte har råd att förlora den typen av summor. Du behöver inte torska många ggr på raken för att spela bort allt du äger och har.
Citera
2024-11-02, 23:34
Medlem
Citat:
Tråkigt.

Ska man vinna på poker så måste man följa med i utvecklingen, det är en konstant utveckling för varje år.

¨Och det där med att dubbla insatsen har väl alla drömt om, men det är ett psykologiskt misstag eftersom att man inte har råd att förlora den typen av summor. Du behöver inte torska många ggr på raken för att spela bort allt du äger och har.
Poker är väl helt dött ,du kan inte slå känslolösa AI robotar i längden!

¨Precis!
Senast redigerad av Sjelvklart 2024-11-02 kl. 23:37.
Citera
2024-11-02, 23:36
Medlem
Citat:
Poker är väl helt dött ,du kan inte slå känslolösa AI robotar i längden!

Nej, men jag kan spela med samma förutsättningar och slå dem som inte kör med AI, och robotarna ger status quo och det blir lite torsk i rake, men det är inte så farligt.

Fruktansvärt jävla tråkigt att spela så dock.
Citera
2024-11-02, 23:38
Medlem
Citat:
Nej, men jag kan spela med samma förutsättningar och slå dem som inte kör med AI, och robotarna ger status quo och det b Li r lite torsk i rake, men det är inte så farligt.

Fruktansvärt jävla tråkigt att spela så dock.
Visst du kanske märker att du spelar mot en robot, men oftast har du redan förlorat då!
Citera
2024-11-02, 23:41
Medlem
Citat:
Visst du kanske märker att du spelar mot en robot, men oftast har du redan förlorat då!

Nä, du måste anpassa spelet till dagens poker. Det är extremt tråkigt dock, för vinsterna kommer oftast från 2-3händer under en 8h period.

Förut kunde jag ha samma winrate genom att spela 80% av händerna istället.
Citera
2024-11-02, 23:46
Medlem
Citat:
Nä, du måste anpassa spelet till dagens poker. Det är extremt tråkigt dock, för vinsterna kommer oftast från 2-3händer under en 8h period.

Förut kunde jag ha samma winrate genom att spela 80% av händerna istället.
Att anpassade spelet är det samma som att anpassa spelet efter robotar ,du vinner aldrig i längden om du inte är en super människa , det räcker att du tiltar en gång så har du förlorat eventuellt den lilla vinst som du lyckas grinda in,helt meningslöst ,jag slutade spela poker redan 2009,gick inte längre att vinna hur tight du än spelade.
Citera
2024-11-02, 23:54
Medlem
Citat:
Att anpassade spelet är det samma som att anpassa spelet efter robotar ,du vinner aldrig i längden om du inte är en super människa , det räcker att du tiltar en gång så har du förlorat eventuellt den lilla vinst som du lyckas grinda in,helt meningslöst ,jag slutade spela poker redan 2009,gick inte längre att vinna hur tight du än spelade.

Spelade du Cashgame?
Jag vinner fortfarande men spelar extremt sällan numera.
Har jag en dålig dag så försvinner hela veckans vinst typ.

Som sagt, jag vinner inte mot en robot men den vinner inte över mig heller, utan det är plus minus noll, möjligen något back.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in