Citat:
Ursprungligen postat av
Russinsmurfen
Nej den jag kör med 160 i hävstång.
Börjar i tråden 26 september tror jag.
Denna
(FB) Ordna sig en årslön med Unlimited Turbo.
Ja, den är trevlig, i teorin i alla fall.
Men säljstrategin gör det ju till en vanlig 50-50 gambling (om man räknar bort övrig fundamental/teknisk analys).
Alltså, säljer du alltid precis innan stängning nästa handelsdag så går du ju miste om de stora rörelserna uppåt som kan ske.
När jag handlar med hög hävstång* är det just den första tiden jag sitter och svettas, när den dragit iväg lite, är ju då man kan glassa utan oro och öka stopp lossen och bara se vinsten öka. Men är en smaksak kanske. Kanske spänningen där du gillar?
Aldrig ens varit i närheten av 160x dock. Där jag kan handla hävstång utan högt courtage finns inte de x:en, och är alldeles för otekniska och klumpiga verktyg för att handla med så hög häv - som avanza market tex.
De ställen med x100-x150 i häv med tekniska precisa verktyg är courtaget alldeles för högt när man ökar häv då den baserats på summan man lånar (häven), inte summan man satsar av sina egna pengar. Den enda jag minns (bybit) låg man 30% minus efter köp och sälj om man handlade till marketprice och inte la in en order, som man nästan måste göra med så hög häv om man inte har en robot till hjälp.
Även vid gratis courtage så känns 0,625% rörelse för att bli knockad extremt lågt, alltså en 50-50. De flesta dagar rör sig ju marknaden mer än så. Säkerligen flera gånger per dag (gissar, inte kollat upp).