2024-10-30, 18:42
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Min fetning.
Förhoppningsvis är detta inte sant, för så får det väl ändå inte gå till i våra statliga bolag, eller?

Men sen så hittar jag detta:
"SVT ägs av en stiftelse. Det ger SVT en mycket självständig ställning. Företaget ägs varken av staten eller kommersiella intressen."
... så man vet aldrig.

Så vi betalar skatt. Eller.. tvingas rättare sagt betala skatt till en stiftelse?

Hur i helvete kunde det bli så?
Citera
2024-10-30, 19:29
Medlem
Hon reflekterar inte ens över att hon börjar med att sända program med en av finansiärerna till terrordådet på Drottninggatan.
Citera
2024-10-31, 11:26
Avslutad
Kommer David sluta skriva för Expressen nu eller hur funkar sånt där? Det är lite som om Richard Friberg tog över SVT, skulle inte att han delar säng med Magdalena Andersson vara ett problem alls?

Jag var ute vid Skokloster och plockade äpplen för ett tag sen. Sverige är det där jättevackra äpplet som när man plockar upp och vänder på det är helt ruttet, en brun sörja av mos och oxiderade fruktsafter.

Sverige är ett korrupt land och det har förmodligen alltid varit korrupt, bara att det var ett etniskt homogent korrupt land förr och klasshierarkierna var inget man ifrågasatte. Man ser hur makten går i arv och hur den ackumuleras i vissa familjer och det är precis ingenting som skiljer Sverige från vilken gammal kommunistisk öststat som helst tbh.

Nej men om jag kunde skicka en ring så spelar vi till familjen Lagercrantz så skulle det nog vara https://youtu.be/SKm3ibf_g4I?feature=shared (I have No Answer - Levellers) pga jag står på gråfolkets sida.

"you keep the power with you, no questions asked"
Citera
2024-10-31, 17:37
Medlem
Så vad blir det för SVT vi får se fram emot med Lagercrantz vid ratten?

Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
På vilket sätt är Cilla Benkö, Christina Jutterström och Allan Schulman judar? Såvitt jag vet är ingen av dem det.
Cilla Benkös far, Peter Janos Benkö (ursprungligen Péter János Benkő), född 12 maj 1925 i Debrecen, död 10 oktober 2000, var ungersk jude och arkitekt.

Med en pappa som har överlevt koncentrationslägret Mauthausen så finns ingen annat ställe jag hellre vill vara i dag än på detta minnesevent.

https://bindefeldstiftelse.se/wp-content/uploads/2019/01/KV%C3%84LLSPOSTEN-2019-01-28.pdf
Citera
2024-10-31, 21:59
Medlem
Hennes tillsättning är ett självmål. 08 elitens narcissism får folket att spy.
Citera
2024-11-01, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Så vad blir det för SVT vi får se fram emot med Lagercrantz vid ratten?

Cilla Benkös far, Peter Janos Benkö (ursprungligen Péter János Benkő), född 12 maj 1925 i Debrecen, död 10 oktober 2000, var ungersk jude och arkitekt.

Med en pappa som har överlevt koncentrationslägret Mauthausen så finns ingen annat ställe jag hellre vill vara i dag än på detta minnesevent.

https://bindefeldstiftelse.se/wp-content/uploads/2019/01/KV%C3%84LLSPOSTEN-2019-01-28.pdf

Själv hävdade han dock "å det bestämdaste att han inte var jude och aldrig har varit det".

https://www.dn.se/kultur-noje/cilla-benko-en-underdog-i-toppen/#:~:text=Det%20kanske%20pappa%20hade%2C%20det,vi%2 0var%20ingen%20troende%20familj.
Citera
2024-11-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Själv hävdade han dock "å det bestämdaste att han inte var jude och aldrig har varit det".

https://www.dn.se/kultur-noje/cilla-benko-en-underdog-i-toppen/#:~:text=Det%20kanske%20pappa%20hade%2C%20det,vi%2 0var%20ingen%20troende%20familj.
Vissa av dem förnekar men gör det väl av nån bra orsak. Titta på hans position i samhället, titta på hans fru och barn, titta på hur involverade de är inom förintelsen etc. Det går över det normala. Cilla Benkös make Lamborn ger också vibbar ifrån sig.

15 Sept 2015 — I Dagens Nyheter kan man i dag läsa om Ingrid Bergmans mor, vars judiska härkomst mörkades omkring tiden för andra världskriget.
Citera
2024-11-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Hennes tillsättning är ett självmål. 08 elitens narcissism får folket att spy.
Japp de som redan lämnat kommer inte komma tillbaka. 25 år till och sedan har de inga tittare längre.
Citera
2024-11-02, 22:55
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Min fetning.
Förhoppningsvis är detta inte sant, för så får det väl ändå inte gå till i våra statliga bolag, eller?

Men sen så hittar jag detta:
"SVT ägs av en stiftelse. Det ger SVT en mycket självständig ställning. Företaget ägs varken av staten eller kommersiella intressen."
... så man vet aldrig.
Påminner om konstruktionen med skalbolag som används för att dölja de verkliga ägarna. Givetvis är det staten som styr SVT (och kommersiella intressen som styr staten).

Om SVT vore "oberoende", varför skulle de då ha inställt sig hos Pliktverket för tjänstgöring och krigsplacerat sin personal?

Citat:
SR och SVT ansöker om krigsplacering för all personal

SVTs företagsledning har beslutat att tillsätta en ny roll för att utveckla och driva beredskapsfrågorna. Michael Österlund som arbetar som tf säkerhets- och fastighetschef på SVT kommer att få uppdraget fram till juni 2023. Det uppger SVTs vd Hanna Stjärne på SVTs sajt. Dessutom kommer SVT att skicka en ansökan till Plikt- och prövningsverket om att krigsplacera all tillsvidareanställd personal på SVT.
https://www.journalisten.se/nyheter/sr-och-svt-ansoker-om-krigsplacering-all-personal/
Citera
2024-11-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbocken
VD lönen på svt borde halveras minst, lönen lär inte bli mindre, bara invänta vad Annes lön blir offentligt.

Dubbel så hög lön som statsministern för att hjärntvätta folket för folkets egna pengar. Svenskar är totalt introduktinerade idag. Bara gratulera Finanseliten för att de har så många frivilliga horungar under sig som frivilligt ljuger och förvränger för folket.
Citera
2024-11-04, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Vissa av dem förnekar men gör det väl av nån bra orsak. Titta på hans position i samhället, titta på hans fru och barn, titta på hur involverade de är inom förintelsen etc. Det går över det normala. Cilla Benkös make Lamborn ger också vibbar ifrån sig.

15 Sept 2015 — I Dagens Nyheter kan man i dag läsa om Ingrid Bergmans mor, vars judiska härkomst mörkades omkring tiden för andra världskriget.

Han var arkitekt som ritade småhus på Riksbyggen. Dog för 25 år sen. Vet inte om jag skulle säga att det klockrent betyder att han är jude...
Citera
2024-11-05, 16:46
Medlem
JamalEl-Hamass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homenzinho
En vänsterkvinna ersätter en vänsterkvinna vid statstelevisionen, enligt statstelevisionen. Drottningen har utsett sin egen arvtagare, med regimens goda minne.

Betyder det att agendajournalistiken kvarstår i nuvarande form, med tonvikt på klimathysteri, klappjakt på SD och förmaningar om vad man inte får säga och dela på socialer? Eller kan man räkna med någon förändring?

Valresultat 2022:

Arbetarepartiet Socialdemokraterna 30,33 %
Sverigedemokraterna 20,54 %
Moderaterna 19,10 %
Vänsterpartiet 6,75 %
Centerpartiet 6,71 %
Kristdemokraterna 5,34 %
Miljöpartiet 5,08 %
Liberalerna 4,61 %

Kommer Anne Lagercrantz göra om SVT så deras medarbetare speglar folkets röst? Eller kommer hon köra på att med samma gamla SVT där samtliga har sympatier till sossarna / MP? Det verkar ju vara ett krav för att få arbeta på SVT att vara en miljöaktivist eller sosse. Ett litet skitparti som fick 5% som MP ska fortfarande ha ett enormt inflytande på SVT?

Så här ser det ut på SVT:

Arbetarepartiet Socialdemokraterna 29 %
Miljöpartiet 70 %
Resten av partierna får dela på 1 %

Det är skamligt att SVT fortfarande inte speglar folkets röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in