2024-10-28, 11:42
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbocken
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/anne-lagercrantz-ny-vd-pa-svt-ucrwov

– Det är en stor och högtidlig uppgift. Det är med ödmjukhet och glädje jag tar mig an rollen
som vd för SVT, som är det finaste arbete jag kan tänka mig, säger Anne Lagercrantz.

Lön för mödan, skön månadslön bör Anne få oxå.

Tidigare VD Hanna Stjärne, tjänade 304 000 kronor i månaden under 2022.
https://www.allehanda.se/2023-07-30/svt-och-oa-silar-mygg-och-svaljer-kameler/
Ovanligt hög lön kan jag tycka. Att de har en ordentlig fallskärm kan vara OK men den höga lönen är en spott i ansiktet på övriga kultur-Sverige.
Citera
2024-10-28, 11:45
Medlem
flashbockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ovanligt hög lön kan jag tycka. Att de har en ordentlig fallskärm kan vara OK men den höga lönen är en spott i ansiktet på övriga kultur-Sverige.

Väl tilltagen lönenivå, tippade runt 100, men 304 i månaden, statsminister ulf har 198.
Citera
2024-10-28, 11:48
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/anne-lagercrantz-ny-vd-pa-svt-ucrwov

– Det är en stor och högtidlig uppgift. Det är med ödmjukhet och glädje jag tar mig an rollen
som vd för SVT, som är det finaste arbete jag kan tänka mig, säger Anne Lagercrantz.

Lön för mödan, skön månadslön bör Anne få oxå.

Tidigare VD Hanna Stjärne, tjänade 304 000 kronor i månaden under 2022.
https://www.allehanda.se/2023-07-30/svt-och-oa-silar-mygg-och-svaljer-kameler/

Måste krävas en speciell personlighet för att tjäna 10 gånger mer än en arbetare och samtidigt säga sig kämpa mot orättvisor och ojämlikhet.
Citera
2024-10-28, 11:51
Medlem
flashbockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Måste krävas en speciell personlighet för att tjäna 10 gånger mer än en arbetare och samtidigt säga sig kämpa mot orättvisor och ojämlikhet.

Ryggdunkeriet betalar sig tydligen, bevisar bara hur svt är, plats för inbördes beundran.
Citera
2024-10-28, 11:53
Medlem
53....so whats avatar
Märkligt att regeringen inte har öppnat fönstren och vädrat ut sosseriet och vänsterpacket, i allafall 50% av den skiten. Men det är ju ändå inte förvånande när man har denna regering där det finns den typen av aktivister kvar i vissa partier.
Citera
2024-10-28, 11:53
Medlem
FinFinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz

Icke att förglömma deras Credo om att i alla väder försvara sanningen och opartiskheten! Då må man fan jobba hårt - typ för 300 kSEK i månaden.

"
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.
"
Citera
2024-10-28, 12:00
Medlem
outback4s avatar
Är det Davids syrra? Släkt garanterat och som exempelvis Bonniers judar och vänster således kommer ingenting bli till det bättre..,

Davids fru tydligen..kommer garanterat bli mer David som framhäver sina spökskrivarböcker i svt framöver, neopotism i sin vänaste form,,,
Senast redigerad av outback4 2024-10-28 kl. 12:05.
Citera
2024-10-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ryggdunkeriet betalar sig tydligen, bevisar bara hur svt är, plats för inbördes beundran.

Anne Lagercrantz som är gift med miljonärsförfattaren David Lagercrantz som är bror till skådespelaren Marika Lagercrantz och son till DNs fd chefredaktören Olof Lagercrantz som i sin tur är son till bankdirektören Carl Lagercrantz.

Gissar att SVT också i fortsättningen kommer fokusera på vita mäns privilegium.
Citera
2024-10-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinFinnen
Icke att förglömma deras Credo om att i alla väder försvara sanningen och opartiskheten! Då må man fan jobba hårt - typ för 300 kSEK i månaden.

"
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.
"

En saklighet och opartiskhet som bara vänstermänniskor förstår sig på och därför så kan bara vänstermänniskor anställas.
Citera
2024-10-28, 12:17
Avstängd
immenhusens avatar
Är det bara jag som ser visuella likheter mellan henne och Annika Strandhäll? De delar samma hysterisk blick och uppsyn. NWO?

https://static.bonniernews.se/ba/1b7fe6ab-b181-40db-bc12-ef5c79a1bd05.jpeg?crop=3095%2C1741%2Cx0%2Cy0&width =1400&format=pjpg&auto=webp

/AI
Citera
2024-10-28, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Är det Davids syrra? Släkt garanterat och som exempelvis Bonniers judar och vänster således kommer ingenting bli till det bättre..,

Davids fru tydligen..kommer garanterat bli mer David som framhäver sina spökskrivarböcker i svt framöver, neopotism i sin vänaste form,,,

Är David Lagercrantz jude? Hittar ingenting vid en snabb sökning som säger det men jag har för mig att han är det. Han verkar ömma judarna väldigt mycket iaf.
Citera
2024-10-28, 12:18
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtide3n
Det verkar inte vara någon skillnad, förutom frågorna som kan diskuteras och höjden i taken om dem, oavsett om det är vänsterkvinnor eller högermän som styr i medierna.
Det mest skamliga tycker jag är när Samnytt påstår sig ha högt i tak men när det bara gäller eget innetak.
Samnytt påverkar väl inte på samma sätt som svt. Och sist jag kollade så sponsrade heller inte skattebetalarna Samnytt. Varför försöker du förminska ett allvarligt problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in