2024-11-01, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Är du och din bror begåvningshandikappade? Naturligtvis är det en scam, ni har blivit blåsta av säljaren.

Inte jag som är dum i huvudet, är ju min gymkåta lillebror som är ”begåvningshandikappad” som köper steroider på nätet. Ville bara se om andra också delade mina misstankar.
Citera
2024-11-01, 17:49
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Fick besök av polisen idag pga två stycken brev som blev tagna av postnord i Maj. Jag nekade riktigt jävla hårt såklart. Men kommer jag bli dömd tror ni? Någon annan som suttit i denna situation?

Dömd blir man efter en rättegång! Så varför skulle du bli dömd för? Ja, du kommer kanske få ett brev som säger att förundersökning är nedlagd pga. brist på bevis eller så blir du kallad på förhör och får förklara skiten igen.
Citera
2024-11-01, 19:25
Medlem
marklyft100s avatar
Hej,

Jag har beställt ett knarkbrev på Archetyp men har nu väntat i 10 dagar utan att det dykt upp samtidigt som andra brev dyker upp som vanligt. Har aldrig hänt mig tidigare så börjar bli orolig för eventuell scam. Har ni upplevt nåt liknande, att ett specifikt brev tar längre tid (t. ex. 2-3 veckor) medans annan post kommer fram som vanligt? Kan det ta längre tid om det skickas längre ifrån? Har nämligen aldrig väntat mer än max 4-5 dagar på knarkbrev tidigare så man börjar bli lite orolig. Det handlar om en inrikes beställning.

För övrigt vill jag bara flika in att PostNord's varannandagsutdelning suger hästkuk.

Hoppas att inlägget passar här och att jag inte brutit mot nån regel. Låter det vara osagt vilken vendor det handlar om och är mest intresserad av om andra upplevt samma/liknande situation.

Tack på förhand.
Citera
2024-11-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Hej,

Jag har beställt ett knarkbrev på Archetyp men har nu väntat i 10 dagar utan att det dykt upp samtidigt som andra brev dyker upp som vanligt. Har aldrig hänt mig tidigare så börjar bli orolig för eventuell scam. Har ni upplevt nåt liknande, att ett specifikt brev tar längre tid (t. ex. 2-3 veckor) medans annan post kommer fram som vanligt? Kan det ta längre tid om det skickas längre ifrån? Har nämligen aldrig väntat mer än max 4-5 dagar på knarkbrev tidigare så man börjar bli lite orolig. Det handlar om en inrikes beställning.

För övrigt vill jag bara flika in att PostNord's varannandagsutdelning suger hästkuk.

Hoppas att inlägget passar här och att jag inte brutit mot nån regel. Låter det vara osagt vilken vendor det handlar om och är mest intresserad av om andra upplevt samma/liknande situation.

Tack på förhand.

Suger dolme gör jäkla Postnord jaa, tror att dom är narkotika poliser idag.. 10 dagar är lång tid, antingen är det inte skickat eller så har grisen lyckats nosa upp det å tagit det oxå som för många andra. Sorglig utveckling vi har i detta landet att polisen å posten tvingar ut köparna på gatorna igen. Hur tror dom det kommer leda till ett tryggt samhälle? 🫣.. Jävla puckon till politiker..
Citera
2024-11-01, 22:34
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Hej,

Tack på förhand.

10 dagar? Ja, chilla lite till sen kan du fråga säljaren
Citera
2024-11-01, 22:58
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingrido
Inte jag som är dum i huvudet, är ju min gymkåta lillebror som är ”begåvningshandikappad” som köper steroider på nätet. Ville bara se om andra också delade mina misstankar.

Be lillbrossan att kontakta säljaren å se vad dom säger oxå (har tänkt att göra detta så småningom oxå och återkommer i framtiden här nånstans). Skulle det visa sej att detta mot förmodan är äkta polisbrev så kommer jag garva pga utformningen av dessa myndighetsbrev som troligen är fall för någon juridik-kunnig i och med mystiska ej officiella stämplar, inget diarienummer eller kontaktperson, känslomässiga argument där inget sådant borde finnas med mera.
Citera
2024-11-01, 23:26
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Suger dolme gör jäkla Postnord jaa, tror att dom är narkotika poliser idag.. 10 dagar är lång tid, antingen är det inte skickat eller så har grisen lyckats nosa upp det å tagit det oxå som för många andra. Sorglig utveckling vi har i detta landet att polisen å posten tvingar ut köparna på gatorna igen. Hur tror dom det kommer leda till ett tryggt samhälle? 🫣.. Jävla puckon till politiker..
Hoppas verkligen att det är PostNord som segar... Har hört om folk som fått vänta två veckor och liknande så hoppas verkligen brevet dyker upp då jag är i rätt stort behov utav innehållet.

Håller med, snacka om slöseri på resurser.
Senast redigerad av marklyft100 2024-11-01 kl. 23:29.
Citera
2024-11-01, 23:28
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
10 dagar? Ja, chilla lite till sen kan du fråga säljaren
Har redan dialog med säljaren som påstår att det är skickat. Första gången jag använder mig av vederbörande. Kan ju vara så att packarna skrivit fel address också och man är ju inte speciellt sugen på att kontakta PTS för försvunna brev med tanke på innehållet. Men eftersom vissa fått vänta i ett par veckor så får man hoppas att man är en av dem då...
Citera
2024-11-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Be lillbrossan att kontakta säljaren å se vad dom säger oxå (har tänkt att göra detta så småningom oxå och återkommer i framtiden här nånstans). Skulle det visa sej att detta mot förmodan är äkta polisbrev så kommer jag garva pga utformningen av dessa myndighetsbrev som troligen är fall för någon juridik-kunnig i och med mystiska ej officiella stämplar, inget diarienummer eller kontaktperson, känslomässiga argument där inget sådant borde finnas med mera.

Han hade hört av sig för någon vecka sedan då paketet inte kommit än. Han har inte fått nåt svar. Han frågade en kille han känner på gymmet om han hört nåt om säljaren (astonshop), och tydligen så har väldigt många som beställt från just den säljaren fått hem paketen med ett brev från polisen i. Det känns som alldeles för många med tanke på hur dåligt polisen har det med resurser.
Citera
2024-11-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Fick besök av polisen idag pga två stycken brev som blev tagna av postnord i Maj. Jag nekade riktigt jävla hårt såklart. Men kommer jag bli dömd tror ni? Någon annan som suttit i denna situation?
Om du nekade så kommer det till 100% läggas ner.
Kommer antagligen att komma ett brev hem för det står att utredningen läggs ner.
Egen erfarenhet.
Citera
2024-11-02, 14:19
Medlem
Citat:
Hej,

Tack på förhand.

Känns som att polisen kör raider omkring löning varje månad då dom flesta beställer.
Kan ju även vara säljaren som utnyttjar nuvarande läge med beslagtagna brev.
Köparen är ju tyvärr i säljarens händer och dom bryr sig lite om dig som köpare.
Citera
2024-11-02, 15:04
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Känns som att polisen kör raider omkring löning varje månad då dom flesta beställer.
Kan ju även vara säljaren som utnyttjar nuvarande läge med beslagtagna brev.
Köparen är ju tyvärr i säljarens händer och dom bryr sig lite om dig som köpare.
Selektiv scamming känns inte direkt som den smartaste säljtekniken. Då tänker jag att man förlorar potentiella återkommande kunder. Eller är folk verkligen så blåsta i huvudet att de fortsätter köpa av samma säljare efter att ha blivit lurade?

Fick f.ö. reda på att det skickats i fredags och inte i onsdags så det kanske inte är helt orimligt ändå. Är mest orolig eftersom jag aldrig varit med om att vänta mer än en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in