Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Om jag skulle skriva upp samtliga av dina tabbar, ad hominems och personangrepp blir listan mycket lång. Och väldigt off-topic. Jag tänker inte sänka mig till din nivå. Men en sak kan jag tala om för dig och det är att du inte har golvat/krossat/mosat/ägt dina motdebattörer som du inbillar dig.
Det är skillnad på att kalla en spade för en spade och att kunna peka ut stora logiska vurpor som någon begår. Du hittar inga logiska vurpor som är i närheten av dina fadäser om du tittar igenom våra konversationer. Hade du haft något så hade du presenterat det här och nu. Istället gömmer du dig bakom:
''Jag skulle kunna göra listan jättelång''.
Börjar du nu se inse skillnaden mellan oss? Jag snackar och levererar. Mycket snack och mycket verkstad. Du gör inte det. Du är oärlig vilket vi kommer att komma in på snart.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Det du skrev i
(FB) Män vs kvinnor överlevnad är faktiskt åsikter, inte subjektiva upplevelser. Eftersom du försöker övertyga mig och andra att din åsikt om kvinnors intellektuella kapacitet är sanningsenlig, bör du ge stöd för den. Då din kvinnofientliga åsikt är kontroversiell kan bevisbördan hamna på dig som lägger fram åsikten. Inte för att bevisa dess sanning, utan för att underbygga varför den är rimlig. Du har alltså ingenting att komma med.
Jag har redan kommenterat det där tidigt i tråden men du väljer att förneka det eftersom du då inser att du har inget på mig. Jag har massor på dig dock. Vänta och se.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Min uppfattning är att de är sämre när det gäller vardagslogik.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Det du skrev i
(FB) Män vs kvinnor överlevnad är faktiskt åsikter, inte subjektiva upplevelser. Eftersom du försöker övertyga mig och andra att din åsikt om kvinnors intellektuella kapacitet är sanningsenlig, bör du ge stöd för den. Då din kvinnofientliga åsikt är kontroversiell kan bevisbördan hamna på dig som lägger fram åsikten. Inte för att bevisa dess sanning, utan för att underbygga varför den är rimlig. Du har alltså ingenting att komma med.
Fel! Hade jag velat försöka övertyga någon om att så var fallet så hade jag presenterat källor men åsikter bygger på en persons unika tolkning av något och baseras inte på fakta eller sanning. Därför begår du ett stort misstag när du tror att mina åsikter måste vara underbyggda av fakta och därmed kräver källor av mig som ifall jag gjorde ett faktamässigt påstående. Du förstår alltså inte ens vad en åsikt är.
''Subjective views or opinions are not based on truth or fact. They are one person’s unique interpretation of an idea and their own thoughts, feelings, and background.''
https://www.masterclass.com/articles/subjective-vs-objective-information-explained
Det tog inte långt tid innan du snabbt blev tillrättavisad igen.
Även här blev du ägd då du inte förstod din egna källa särskilt bra:
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Så England och Wales är inte en del av västvärlden? Är det vad du antyder? Siffran där låg på 63,1 % 2021.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Jag har nu läst igenom hela metastudien, som ju består av en sammanvägning av olika forskningsresultat med diverse olika kvantitativa metoder och storheter. Resultaten är väldigt spretiga och forskarna har kommit fram till olika slutsatser i sina respektive intelligensstudier. Har du själv läst samtliga sidor i metastudien? Jag tvivlar på det.
Skröt om att du hade läst hela metastudien men kunde inte svara på en enda fråga kring den. Är det inte fascinerande?
Och nej, ditt avsaknad av svar berodde inte på att du var rädd för att avvika ifrån off-topic för du avvek ifrån topic massor med gånger i tråden och kom in på andra områden regelbundet. Så tyvärr. En lögn ifrån din sida.
Med tanke på hur du livligt fortsatte att avvika ifrån topic efter jag ställde dessa frågor nedanför så är det bara en ursäkt att du inte ville komma in på off-topic saker. Du kunde helt enkelt inte svara på frågorna. Dina efterkonstruktioner och lögner har blivit synade. Om du var så ''rädd'' för att komma in på off-topic så kan man undra varför du fortsatte prata om annat efter att jag ställde dessa frågor och varför du var den som började initiera konversationen kring kvinnor och logik genom att hänvisa till lämplighetstester och presentera källor kring det. Ett helt off-topic ämne.
Fortsätt ljug du, pinnochio.
Dina lögner fungerar inte. Er oärlighet och inkompetens är två av huvudanledningarna till varför ni inte är värda att bemöta.
Att rapa upp det som ChatGPT säger visar också på att du är ganska pantad. ChatGPT rapar jju upp konsensusbilden.
Frågorna kring metaanalysen:
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Eftersom du har läst hela meta-analysen så har jag ett par frågor till dig:
1) Var kvinnor eller män referensen (''referensgrupp'') i meta-analysen och kan du förklara hur du vet detta?
2) Vad är den viktigaste slutsatsen av meta-analysen skulle du säga?
3) Vad hade ''d'' behövt vara på för att visa på exakt ingen skillnad mellan män och kvinnor? Hur vet du om sambandet är av betydelse eller inte och signifikant?
4) Hade studien tillräckligt med power? Kan du presentera en uträkning eller förklara hur du vet detta?
5) Vad var studiedeltagarens ålder?
6) De faktorer som man tittade på, vad kallas dem och kan du utförligt redovisa resultaten för varje faktor och förklara hur du tolkar resultaten? Förklara varför, säg inte bara svaret. Varför tolkar du på det sätt som du gör.
7) Vad är styrkan/svagheterna med denna meta-analys?
8) Det står − 0.419 [− 0.492, − 0.345) för ett visst typ av test, vad betyder detta exakt utifrån meta-analysens utformning? Förklara utförligt.
9) Vilka kausala kriterier uppfyller meta-analysen?
10) Kan du förklara skillnaden mellan association, kausalitet och korrelation? Vad drar du för slutsatser om det inte finns någon korrelation? Om det inte finns någon association? Hur är korrelation och association kopplat till kausalitet och är de ens kopplade alls? Hur håller du isär dem?
11) d = -0.04 [− 0.09, 0.01] står det i studien meta-analysen på ett ställe, hur har de kommit fram till d = -0.04, kan du räkna ut det åt mig?
Och så har vi även dina misstag ifrån en annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Summering av dina misstag:
1) Du blandade ihop ''uppdagades'' med ''har uppdagats''. - 1 fel.
2) Du påstod att jag hänvisade till Sverige när jag hänvisade till USA. - 1 fel.
3) Du påstod att alkohol behöver man inte undvika i måttliga mängder trots att måttliga mängder enligt den vetenskapliga definitionen även det är associerat med sjukdom. - 1 fel.
4) Du antog att den siffra jag sa var fel trots att året inte var slut (lungcancer). - 1 fel.
5) Du har undvikit att svara på mina frågor och gång på gång gömt dig bakom forskarnas ord. - bekräftat.
6) Du påstod att risken eliminerades av måttligt eller inget ätande av processat kött. - 1 fel.
7) Du tolkade en frekvensgraf som att den inte kan användas för riskuträkningar. - 1 fel.
8) Du påstod att jag är en ''hitta-på statistiker'' och att ''du litar mer på forskarna'' än det jag säger trots att ingenting av det jag skrev bestred mina påståenden. - logiskt misstag.
9) Om du hade vetat hur man gör dessa uträkningar och applicerat logik så hade du inte begått dina misstag. - sant.
Så du kan fortsätta hallucinera men nu har du blivit golvad ännu en gång. Hejdå. Pajas.