Citat:
Ursprungligen postat av
PumpDump2
Helt poänglöst är det inte. Det handlar inte om 40mg direkt. Sen går ju alla amfetamin rus inte ut på samma sak, som att vara uppe 3 dagar i rad. Köper du Elvanse på svarta marknaden behöver du leta lite dom priser du nämner inriktat sig endast till hobby knarkare som fester på det ngn gång ibland inte dom som äter det regelbundet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Daninho
Men du upplever att det fortfarande funkar med 70 mg - tillvänjningen har inte satt käppar i hjulet så att säga? Och är du helt ren i övrigt sedan du började med Elvanse?
Starkt jobbat oavsett vilket, att om inte vända så åtminstone ändra riktning på skutan efter 30 år - respekt

Jo absolut helt clean, ingen alkohol inget. Tack för att du skriver detta, glömmer bort att jag borde vara stolt.
Jo man får tolerans, men jag ser det som att två olika toleranser. Det där med att vi känner att något verkar eller kickar in, som vi knarkisar är så känsliga för och så en som vi inte inte märker och som jag förstått ska vara typ konstant, nämligen att dopaminet ändå ska vara tillräckligt för att åtgärda ADHD. Krångligt beskrivet, men menar att bara för att vi inte upplever samma effekt så har medicinen sin ursprungliga funktion.
Sedan jag började med Elvanse så sover jag som en bebis, bara det att jag kan somna i soffan när jag kommer hem från jobbet, vilket jag inte vill. Jag nämnde för psykiatern på beroendecentrum att effekten försvunnit och han föreslog att jag tar 50 mg på morgonen och 20 typ kl 15. Det blir ju ännu mindre effekt när den kickar in, men jämnare över hela dagen.
Hoppas det ordnar sig för dig på bästa sätt!