2024-11-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och resten missade du?

För övrigt måste jag ge dig kredit för att du så moget bedömer en mans dialekt och uttal. Det tillförde verkligen diskussionen en helt ny dimension. Du resonerar nästan lika klokt som någon som tar sina första stapplande steg mot att bli vuxen. Grattis.

Var säger han det. Jag har lyssnat och hör inte att han säger det du (och Julia) påstår någonstans. Kan du ge mig tidsstamp.

Det är Julia som pratar om papper - inte Tomas.. Tomas har varit på soc och varit på BVC .. han pratar inte om pappers, beslut eller stämplar - inte i den inspelningen i alla fall.

Vad tänker du om anmälan om att de häller i barnet sprit och begår övergrepp mot henne ... Några tankar alls om vad en sådan falskanmälan innebär för barnet.
För att den är falsk råder det ingen tvekan om.

Det är ingenting jag hört. Jag fick en länk av Dopy, lyssnade på den men somnade då jag var sjuk, fortsatte lyssna och det jag hörde där var att Thomas hade fått se ett dokument om att barnet var skyddsplacerat hos Christofer. Nej säger Julia något sådant finns inte, och då säger rotvältskemannen att "dät fänns ett ståmpel" och sen var videon slut.

Du får som sagt gärna skicka länk. Det finns ju miljoner att leta bland och de är långa så jag kan inte leta en nål i en höstack
Citera
2024-11-01, 22:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är ingenting jag hört. Jag fick en länk av Dopy, lyssnade på den men somnade då jag var sjuk, fortsatte lyssna och det jag hörde där var att Thomas hade fått se ett dokument om att barnet var skyddsplacerat hos Christofer. Nej säger Julia något sådant finns inte, och då säger rotvältskemannen att "dät fänns ett ståmpel" och sen var videon slut.

Du får som sagt gärna skicka länk. Det finns ju miljoner att leta bland och de är långa så jag kan inte leta en nål i en höstack
Det låter konstigt att det skulle vara två versioner av samma samtal... -- i det jag hört är det Julia som pratar om stämpel - inte Thomas.

Tomas samtal - Vill du höra försnacket där hon babblar om stämplar så starta lite tidigare.

1.13.30
https://www.youtube.com/watch?v=ttNpndYakio&t=4120s
Citera
2024-11-01, 22:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Du ser väl hennes lager i bakgrunden??
Har du hört talas om alkoholfri öl?

Det är ingen skröna - det säljs både på butik, bolaget och på krogen
Citera
2024-11-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Om detta är en stor grej, så tror jag dom kommer försöka få han att prata ut.

Polisen är relativt sluga dom med, försöker skrämma han med gryningsräd och hot om åtal för sin personliga verksamhet. För att eventuellt komma åt dom han jobbar åt.

Men det skall bli intressant att följa utvecklingen, det kanske lika gärna bara är lite bola och tvätt av någon årslön.

Där har du helt rätt. Polisen är inte korkade och har ju så klart kartlagt honom och säkerligen en hel del andra under längre tid.
Chrippa har ju skrytit högt om hur smart han är som lurar myndigheter. Det är jättedumt att tänka så eftersom det blir ju lätt att hitta spåren efter honom och ev leda till andra personer.
Citera
2024-11-01, 22:11
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Har du hört talas om alkoholfri öl?

Det är ingen skröna - det säljs både på butik, bolaget och på krogen

Och drogerna i veckan var drogfria eller?
Citera
2024-11-01, 22:15
Medlem
Citat:
Du har ju lyssnat på Tomas samtal med Julia - och då vet ju att nästa steg i kuppen mot Chrippa och Linnea var att göra en falsk anmälan om just det.

Nu har du påstått flera gånger att det är falsk anmälan. Eftersom du påstår det så vet du. Då har du alltså varit med Julia när hon skrev det. Bra då vet vi att du var med. Varför stoppade du inte henne då?
Citera
2024-11-01, 22:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Nu har du påstått flera gånger att det är falsk anmälan. Eftersom du påstår det så vet du. Då har du alltså varit med Julia när hon skrev det. Bra då vet vi att du var med. Varför stoppade du inte henne då?
Den är solklart falskt.
Det behöver man inte varit där för att veta.

Skall du försvara falskanmälare av den typen av brott nu också ... Är du så uppslukad av att jävlas med Chrippa och Linnea?
Citera
2024-11-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ja, det ligger en falskanmälan om övergrepp - den är uppenbart orkestrerad från Julia.
Den är så uppenbart falsk att socialtjänsten INTE agerade på den när den kom in. De trodde med andra ord inte ett skit på den ,men på grund av anklagelserna måste den ju hanteras.

Jaså, då har du läst anmälan och känner Julia så väl att du kan bedöma att det är hon. Det är ju väldigt intressant eftersom du gör ett tag sedan skrev att du inte lyssnar alls på henne med efterföljande nedvärderande ord.

Kan du se genom hus också?
Citera
2024-11-01, 22:30
Medlem
Citat:
Det låter konstigt att det skulle vara två versioner av samma samtal... -- i det jag hört är det Julia som pratar om stämpel - inte Thomas.

Tomas samtal - Vill du höra försnacket där hon babblar om stämplar så starta lite tidigare.

1.13.30
https://www.youtube.com/watch?v=ttNpndYakio&t=4120s

Tack för tidsangivelsen. Jag missade faktiskt det helt för jag var så inne i rotvältskan. Ja han pratar om en anmälan om att de har hällt i henne sprit och tar på henne på ett opassande sätt.

Då tycker du att Julia ska ha gjort den anmälan. Men om man betänker att Thomas även säger att det finns dokument med ståmpel som måste vara förfalskat av någon, han säger också att hon inte är skriven någonstans, hon försöker säga att hon inte har ett bank-id längre pga Chrippa, Thomas säger att Chloe inte har ett eget rum, Julia säger att det har hon visst det, Thomas säger att Chloé ska inte bo med tio andra och det har också soc sagt att hon inte får ...

så funderar i alla fall jag över den där anmälan kommer ifrån att de häller sprit i ungen, om nåon gjorde det skulle hon ju bli medvetslös och kanske dö .... mycket konstig sak att säga

Jag kan inte se att Julia på något sätt försöker med något trix, kan ju vara det för de men jag får inte in det rent i rimlighetens namn... men vi får se

En fråga dock, vad pratar Christofer om för påhittade låtsasadvokater? Det verkar någon stämning som Julia har lämnat in. Vet du vad det är för något?

Före det så pratar Christofer om att han ska ha egen vårdnad och varför vill han ha det?
Senast redigerad av Sturuf 2024-11-01 kl. 22:45.
Citera
2024-11-01, 22:33
Medlem
Citat:
Den är solklart falskt.
Det behöver man inte varit där för att veta.

Skall du försvara falskanmälare av den typen av brott nu också ... Är du så uppslukad av att jävlas med Chrippa och Linnea?

Jag jävlas inte med någon men jag tror banne mig att du har fått någon psykos.

Jag anklagar inte någon för att falskanmäla om jag inte vet. Då gör jag ju bort mig själv då alla förstår att jag ljuger.
Jag påstår att du ljuger.
Inte för att anmälan kan vara falsk utan för att du påstår att den är falsk och vet vem som har lämnat in den.
Citera
2024-11-01, 22:43
Medlem
I det här klippet så hörs pappan säga till mamman med hånfullt tonfall: Går de så dåligt för dig nu att du måste ta bussen hit. Om du hade gjort .....ohörbart ... så hade du haft en lägenhet nu det är alltid jag som fixat allting du har alltid stått som nån jävla sekundär ohörbart

snyggt att säga framför sitt barn till mamman. Fy fan vad taskigt. Hon har åkt buss på sin födelsedag och dottern gråter och vill till mamma men Christofer ljuger om skyddsplacering. Han är fan inte klok.

Att säga något sådant när han vet att hon inte kommer att få barnet med sig visar ju på vilket sorts person Christofer är

Han är ju den som såg till att Julia inte skulle jobba genom att få henne med på resor, trycka bort henne från möjligheter att agera självständigt kring sin person och inte känna sig tvingad att göra något''

och trots att han nu ska vara så lycklig med sin Linnea så kan han inte låta bli att vara riktigt riktigt elak superelak emot henne när han nu vet att hon ska åka buss hem utan sitt älskade barn. Han kan inte låta blir att vara rent ut sagt OND.

Christoffer är utstuderat OND.
Senast redigerad av Sturuf 2024-11-01 kl. 22:46.
Citera
2024-11-01, 22:47
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
I det här klippet så hör pappan säga till mamman med hånfullt tonfall: Går de så dåligt för dig nu att du måste ta bussen hit. Om du hade gjort .....ohörbart ... så hade du haft en lägenhet nu det är alltid jag som fixat allting du har alltid stått som nån jävla sekundär ohörbart

snyggt att säga framför sitt barn till mamman. Fy fan vad taskigt. Hon har åkt buss på sin födelsedag och dottern gråter och vill till mamma men Christofer ljuger om skyddsplacering. Han är fan inte klok.

Att säga något sådant när han vet att hon inte kommer att få barnet med sig visar ju på vilket sorts person Christofer är

Han är ju den som såg till att Julia inte skulle jobba genom att få henne med på resor, trycka bort henne från möjligheter att agera självständigt kring sin person och inte känna sig tvingad att göra något''

och trots att han nu ska vara så lycklig med sin Linnea så kan han inte låta bli att vara riktigt riktigt elak superelak emot henne när han nu vet att hon ska åka buss hem utan sitt älskade barn. Han kan inte låta blir att vara rent ut sagt OND.

Christoffer är utstuderat OND.

Killen är sociopat med enorm empatistörning, narcissist, ADHD och lågt IQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in