Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Den länken jag fick där fanns visserligen ett samtal mellan den här Thomas och Julia. Thomas pratar ju någon rullande rotvältska som man inte har hört på riktigt gamla människor på 50-talet. Så rolig dialekt, rullande rotvälska. Dessutom låter han ja allvarligt nu utvecklingsstörd.
Och han har sett ett dokument från soc om skyddsplaceringen. Nej, säger Julia det finns inget sånt. Joo, skriker tomas och rotvältskar fram att han har sett dokumentet. Och Julia säger igen att det finns inget sånt, joo skriker tomad det hade ju en ståmpel.
Så tydligen har Christoffer på något sätt visat sin fåne till pappa ett förfalskat dokument?? Eller hur ska man tolka det?
Och resten missade du?
För övrigt måste jag ge dig kredit för att du så moget bedömer en mans dialekt och uttal. Det tillförde verkligen diskussionen en helt ny dimension. Du resonerar nästan lika klokt som någon som tar sina första stapplande steg mot att bli vuxen. Grattis.
Var säger han det. Jag har lyssnat och hör inte att han säger det du (och Julia) påstår någonstans. Kan du ge mig tidsstamp.
Det är Julia som pratar om papper - inte Tomas.. Tomas har varit på soc och varit på BVC .. han pratar inte om pappers, beslut eller stämplar - inte i den inspelningen i alla fall.
Vad tänker du om anmälan om att de häller i barnet sprit och begår övergrepp mot henne ... Några tankar alls om vad en sådan falskanmälan innebär för barnet.
För att den är falsk råder det ingen tvekan om.