2024-11-01, 21:53
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Varför föds så få barn i Sverige? Undrar Statsminister Kristersson i en debattartikel i SvD, själv har Kristersson inte lyckats producera ett enda barn, han köpte och importerade i stället (det är oklar om dessa har erkänt Israels rätt att existera och om de tillfrågats om ev terroristsympatier, innan de köptes?)

https://www.svd.se/a/938Q3q/ulf-kristersson-varfor-fods-sa-fa-barn-i-sverige

Så frågan är vad Sverige kan göra för att höja nativiteten, förutom att minska på barnbidragen och sänka brottsåldern till 5 år?
Hen får väl vara med i "fantastiska" nätverk som bilderberg m.m. (vilket Hen garanterat är). Valet i us of a avgörs väl här i dagarna? Det är nagelbitande. "Varför föds så få barn i Sverige?" Ja, om han undrar det är han antingen evil eller en idiot.
Senast redigerad av Flashsmash 2024-11-01 kl. 21:59.
Citera
Medlem
KSOEskribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Att män inte vill ha en ät kanske inte ett problem för alla kvinnor.

Varför skaffar ni kvinnor inte barn? Och om ni gör det, varför så få? Förklara. Ta ansvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Jo sant men dom kunde ha skaffat familj mycket tidigare.
För vem är det viktigt?
Citera
2024-11-01, 21:59
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Vadå för alternativ? Och vadå ork eller tid? Vad tror de händer när inga fler svenska barn föds? Dröjer inte många generationer innan svensken är ett minne blott om inget drastiskt händer.
Det är inte dagens ungdomars fel. Det är boomer-generationen som har skapat denna situation. Dagens ungdomar har tyvärr inte möjlighet att göra något åt dödsspiralen.

När man kämpar dagarna i ända för att försöka karva ut en existens på ett sjunkande skepp, så känner man sig inte tillräckligt trygg för att skaffa barn. Till skillnad från boomer-generationen, så har dagens ungdomar den sunda inställningen att bry sig om sina barn (födda eller ofödda).
Citera
2024-11-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Beta?

Nope. Äldre och visare.
Citera
2024-11-01, 22:11
Medlem
har 3 barn, och det värsta med att ha barn är att Skolan är stängd sjukt ofta och jag som vanliga arbetare har inte råd att vara "hemma" när de har lov och studiedagar.

Sen har skolan blivit ett jävla skämt. Barnen som styr skolan. Lärarna har tappat respekt totalt!

Sen kostar allt som har med barn att göra mycket, bara att gå till bio med 3 barn är 1000 kr
Citera
2024-11-01, 22:15
Medlem
Citat:
Jag tror att män har insett att man klarar sig jättebra utan kvinnor. Därför tycker jag att man borde öppna bordellerna igen med fri entre.

Hur tänkte du där? Menar du att bordellerna ska bestå av manliga eskorter? Du kan ju inte skriva "män behöver inte kvinnor" i samma inlägg som du skriver "man borde öppna bordellerna igen med fri entre´". Antingen menar du att män absolut behöver kvinnor (på bordellerna ska det väl jobba just: kvinnor?) Eller så menar du att män ska köpa sex av andra män på dessa bordeller med "fri entre´". Och nej: då blir det inga barn gjorda. Män kan inte göra män på smällen.

Citat:
Män vill ha vackra och unga kvinnor. Många kvinnor väntar för länge tills dom blir gamla och fula. Därför blir det svårt för dom att hitta en man. Skolan måste utbilda kvinnor att hitta en man så snabbt som möjligt innan det blir försent. Dock så är många svenskar med i sekter så dom klarar sig oftast.

Ja, men dåså! Då får vi lära unga män att satsa seriöst på den unga vackra kvinnan han dejtar och trivs med. Inte bara ligga med henne, dumpa henne och krossa hennes hjärta. Han får se till att satsa seriöst på henne och skaffa några knoddar med henne, helt enkelt.

I övrigt är det rätt skevt av dig att skriva som du gör. Tror du unga kvinnor kommer känna "ja, men bäst jag skaffar mig en partner nu när jag är ung och vacker och får barn med honom och han sedan väljer bort mig när jag inte är lika ung och vacker längre..." Då kommer de unga vackra kvinnorna hellre, mycket hellre välja singelliv och karriär, så att de är fria när de blir "gamla och fula".

Kvinnor vill ju känna att deras man investerar i dem, nu och för alltid. Inte att hon riskerar att bli lämnad för en yngre kvinna den dagen han anser att hon är "för gammal och ful". Du biter dig själv i svansen.
Citera
2024-11-01, 22:22
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
har 3 barn, och det värsta med att ha barn är att Skolan är stängd sjukt ofta och jag som vanliga arbetare har inte råd att vara "hemma" när de har lov och studiedagar.

Sen har skolan blivit ett jävla skämt. Barnen som styr skolan. Lärarna har tappat respekt totalt!

Sen kostar allt som har med barn att göra mycket, bara att gå till bio med 3 barn är 1000 kr
Fast hittar du inget som är positivt med dina ungar, eller är du bara ett skämt likt Kristersson?
Citera
2024-11-01, 22:53
Medlem
SexualCafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Sen Sen kostar allt som har med barn att göra mycket, bara att gå till bio med 3 barn är 1000 kr

Har du hört talas om en nymodighet som heter television?

Det är bio hemma!
Citera
2024-11-01, 23:09
Medlem
Det är fan sjukt att man som kvinna inte ens skaffar ett barn. Jag menar det finns kvinnor som har 10 barn och du kan inte ens skaffar ett barn. Nej det är fan sjukt.
Citera
2024-11-01, 23:11
Medlem
Ulf-kristensteins avatar
Dumma privilegierade nazister till svenska människor måste lämna plats åt rasiferade människor och deras rasifierade barn.
Mindre svenska nazistbarn i samhället är bra, då kan man fylla på med mer invandrare som gör Sverige framgångsrikt för alla.
Det är så man bygger ett framgångsrikt demokratiskt land.
Citera
2024-11-01, 23:11
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så kan man se det. Man kan också oroa sig för vilka problem i vardagen sagda barn kommer att få. Och där anser jag klimatförändringar definitivt är ett.

Klimatförändringar kan vara en av många anledningar till att inte skaffa barn, men ingen anledning som ensamt bör avgöra det beslutet.
För i så fall skulle aldrig någon, någonsin skaffa barn, för det kan ju alltid slå ner en asteroid på jorden och utplåna nästan allt liv. Det har hänt förr, och det kommer hända igen, vi vet bara inte när.
Det kan hända imorgon, om 10 år, 10.000 år eller miljontals år, vi har ingen aning.

Klimatförändringar går så pass långsamt att människan hinner anpassa sig. Skall vi tänka på det också, så skall ju snart ingen skaffa barn.

Hur samhället ser ut däremot, med sprängningar, skjutningar, krig och annat helvete, så är det däremot något som kan skifta från bokstavligen en sekund till en annan. Helt oförutsägbart. Minsta händelse kan utlösa ett krig. Det räcker att någon trycker på avfyringsknappen för en kärnvapenrobot, så är en stor del av mänskligheten utplånad inom loppet av några timmar, när kärnvapnen börjar regna lite här och var.

Människan är fan det största hotet mot sig själv, inte några klimatförändringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in