Citat:
Del 1 i ditt inlägg på tror jag är en väldigt liten del.
Tror mer att de är som du säger i del 2.
Folk är för omogna ”inte redo”. Själviskt kanske vissa skulle kalla de. Sen tror jag även att folk ser inte familjelivet som något ”framgångsrikt”.
Sen går majoriteten av tjejer på antingen p-stav eller p-piller och när man slutar med det tar de väldigt lång tid innan man lyckas bli gravid.
Sen tror jag även bieffekterna av vaccinet gjort att fler tjejer får svårt att bli gravida. Utebliven mens med mera.
Tror mer att de är som du säger i del 2.
Folk är för omogna ”inte redo”. Själviskt kanske vissa skulle kalla de. Sen tror jag även att folk ser inte familjelivet som något ”framgångsrikt”.
Sen går majoriteten av tjejer på antingen p-stav eller p-piller och när man slutar med det tar de väldigt lång tid innan man lyckas bli gravid.
Sen tror jag även bieffekterna av vaccinet gjort att fler tjejer får svårt att bli gravida. Utebliven mens med mera.
Jag tycker man hör hela tiden, djupt bedrövade svenskar, både män och kvinnor, som sörjer att dagens barn inte får växa upp i det samhälle som vi själva vuxit upp i. Det ligger nära till hands att sådana stämningar även gör människor mindre benägna att skaffa barn.
Å andra sidan så skaffar människor i extremt farliga länder ofta många barn. Men frågan är om det är riktigt jämförbart.
Hur som helst så hade jag inga tankar på långsiktiga effekter av p-piller och p-stav, där har du säkert rätt, att det har en viss påverkan.
Men själva den nuvarande livsstilen, omogenheten, barnsligheten, tror jag är värst.
30-åringar som pratar om olika datorspel de gillar eller om barnfilmer (Marvel, Star Wars) som de är helt till sig i och tror sig se djupa budskap i. De låter som 14-åringar förr i tiden. Och barn är inget för dem än på några år för först ska de....osv.
Och tjejer som inte heller är redo att skaffa barn än, för de vill först åka utomlands med tjejkompisarna några gånger till, träffa snygga greker på solsemestern, shoppa kläder och skor och tänka på sig själva...
Hela den västerländska kapitalistiska kulturen, ledd av USA, tycks vara på väg att leda oss, både män och kvinnor, in i en återvändsgränd som jag skrev, eller kanske ut för ett stup.