2024-11-01, 16:38
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50-Cent
.Som sagt finns inget värre än dåliga vinnare .

Du låter oefterhärmligt efterbliven.

Att vara en dålig vinnare har man förtjänat. Det är belöningen när man har varit bäst, om man har den läggningen.

Och givetvis mycket bättre än dåliga förlorare. Det är ju bara gnäll.

Men låt du bli att applådera. Stå och sura. 😁
Citera
2024-11-01, 17:32
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Tvingas följa efter? För att metoden är framgångsrik?
Utifrån klubbarnas perspektiv har det aldrig funnits särskilt många downsides med att skapa farmarlag och ha så många ungdomslag på benen som möjligt. Det är först när konkurrensen hårdnar om ungarna och ni och BP inte längre kan fylla era 53442341 ungdomslag därför även vi och DIF har skapat 5234321 ungdomslag som det blir kraftiga diminishing returns när kostnaderna pressas upp samtidigt som inkomsterna pressas ner. Mitt argument mot denna skiten har dock aldrig varit att det inte är en effektiv modell, utan snarare att det är extremt oetiskt och ovärdigt att försöka dammsuga upp och svälta lokalföreningarna på spelare samtidigt som vi gallrar småbarn från att få sparka boll med sina kompisar därför dom inte anses vara tillräckligt bra vid 10 års ålder.

Men som sagt, eftersom ni valt att använda senapsgas i skyttegravarna har vi inte mycket till val än att börja använda våra egna kemiska vapen. SvFF sitter bekvämt och tittar på utan att lyfta ett finger och våra politiker är mer upprörda över att någon kastat smällare på plan än om Erik, 9, får sitt självförtroende krossat därför han inte hunnit växa och packa på sig muskler lika snabbt som Adebisi. Håll hårt i gasmasken dock, för det kommer börja lukta jävligt illa snart.
Citera
2024-11-01, 18:04
Medlem
Ziccco3s avatar
Nu är jag inte med.
Bajen och Dif säljer dyra spelare, men de har inte kommit ur deras egna akademier.
Enda lagen i Stockholm som har lyckats fostra spelare är BP och Gnaget.
Det kan aldrig gynna en akademi att köpa in spelare från BP eller random land i Afrika , det är snarare ett jävla underbetyg till hela verksamheten.
Maximilian Ibrahimovic eller Bergwall känns inte som produkter från Söderfamilys akademier.

Rätta mig om jag har fel, pengar är inte allt. Tron i verksamheten är viktigare.
Citera
2024-11-01, 18:20
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Nu är jag inte med.
Bajen och Dif säljer dyra spelare, men de har inte kommit ur deras egna akademier.
Det kan aldrig gynna en akademi att köpa in spelare från BP eller random land i Afrika , det är snarare ett jävla underbetyg till hela verksamheten.
Maximilian Ibrahimovic eller Bergwall känns inte som produkter från Söderfamilys akademier.

Rätta mig om jag har fel, pengar är inte allt. Tron i verksamheten är viktigare.
Varför ens uttala sig om man har så usel koll? Maykel Lahdo, Williot Swedberg, Deniz Gül, Oliver Dovin. Hört talas om dem? Ett litet axplock av våra egenproducerade spelare som sålts senaste säsongerna. Utöver att vi har Hammar, Erabi, Karlsson, Skoglund, Lahdo jr mfl i truppen.

Rätta mig om jag har fel, din koll på svensk fotboll är lika med noll.
Citera
2024-11-01, 18:23
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Nu är jag inte med.

Vad har du rökt?
Citera
2024-11-01, 18:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Varför ens uttala sig om man har så usel koll? Maykel Lahdo, Williot Swedberg, Deniz Gül, Oliver Dovin. Hört talas om dem? Ett litet axplock av våra egenproducerade spelare som sålts senaste säsongerna. Utöver att vi har Hammar, Erabi, Karlsson, Skoglund, Lahdo jr mfl i truppen.

Rätta mig om jag har fel, din koll på svensk fotboll är lika med noll.
Inte en enda landslagsspelare
Citera
2024-11-01, 18:44
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Inte lätt när man inte har någon som Seb som styr och ställer med järnhand!
Citera
2024-11-01, 18:49
Medlem
Pratas om Erik Friberg till Hammarby. Pratas om Samuel Gustavsson till Hammarby. Finns en profil i denna tråd vid namn Trazkei med en hammarbybild som profilbild. Hmm börjar det att synas ett mönster?
Citera
2024-11-01, 19:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Viktor Johansson, Alex Douglas?

Halva (8st) U21 landslaget bestod av spelare från Hammarby akademi.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-11-01 kl. 19:06.
Citera
2024-11-01, 19:06
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Viktor Johansson, Alex Douglas?

Halva U21 landslaget bestod av spelare från Hammarby akademi.
Vi pratar naturligtvis om seniorlandslaget, och ser du Tony nämna Viktor Johansson eller Alex Douglas i sitt inlägg? Sitt still i båten innan du drunknar.
Citera
2024-11-01, 19:06
Medlem
Ziccco3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vad har du rökt?
Jag ligger inte på luftmadrass och jag har inte rökt något.
Kan ge er Swedberg, resten är lika bra som en uppblåsbar skärbräda.
+1 på Bajen.
Väntar på svar från Apas stoltheter…..
Citera
2024-11-01, 19:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Vi pratar naturligtvis om seniorlandslaget, och ser du Tony nämna Viktor Johansson eller Alex Douglas i sitt inlägg? Sitt still i båten innan du drunknar.
Nej, vi pratade om akademierna. (FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2024

Bra försök...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in