2024-11-01, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heybundy
Nej? Magnus är äldst, 46 eller 47 bast tror jag. Hector var 40

Men Magnus förväntade sig ändå någon yngre? 😲
Han både är, ser ut och verkar vara äldre.
Citera
2024-11-01, 15:23
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekster9001

- Hector sa att han inte varit så attraherad av Magnus i början och att han hade förväntat sig någon yngre eftersom han själv är ung i sinnet. Han sa att han ansträngt sig mycket mer än Magnus för att försöka få det bra mellan dem och att det därför var som ett slag i magen när Magnus sa att han inte var attraherad.

Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Men Magnus förväntade sig ändå någon yngre? 😲
Han både är, ser ut och verkar vara äldre.

Vad jag läser där förväntade sig Hector någon yngre, vilket är rimligt.
Citera
2024-11-01, 15:26
Medlem
Citat:
Vilken intressant syn på manlighet, den är inte så traditionell eller vanlig.
Magnus kryper omkring på alla 4 och pratar bebisspråk på franska med sin katt.
Trots att han inte är fransman.
Men du tyckte väl samma sak om Arvid?
Och det jag minns av andras kommentarer om Arvid i början av den säsongen var ”han måste vara bög”, ”hur kan en sån fjant vara militär” och liknande.
Du kanske bara har en väldigt modern och normkritisk definition av manlighet?

Oavsett hur manlig man än är så är det katten som bestämmer. Ja Arvid är själva definitionen utav manlighet, han skulle nog kunna omvända en och annan heteroman (om han skulle velat).
Citera
2024-11-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Läs in lite mer egen fetisch är du snäll hon åsyftade rent känslomässigt

Nicklas är iaf den moderne mannen https://www.svtstatic.se/image/custom/800/37125865/1686132835?format=auto&chromaSubSampling=false&ena bleAvif=true&quality=85 som i avsnittet introducerar sina bros för konceptet samtyckes smyggluttande på kvinnor åh! vad kvinnor har längtat efter det....en jämställd peeping tom, skönt för Ninni att äntligen få ta av sig hijaben på gymmet tillskillnad från dom andra tjejerna där
Haha! Behåll du dina fantasier om skira och oskyldiga kvinnor som lever i sitt huvud. Det enda jag hörde från Ninni var att Nicke var lite försiktig i början men nu har hittat hem till vad hon behöver, inklusive hairpulling och fingrar i stjärten (ALLA tjejer är mer kinky än man förväntar sig, det ligger i sakens natur). You go girl!

Vad gäller gloende på gymmet så borde vi skjuta Nicklas för att han avslöjar en statshemlighet. Tjejerna i blanka och form-följande träningskläder måste ju fortsätta leva i illusionen att de klär sig så "enbart för sin egen skull"...
Citera
2024-11-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
M är väldigt manlig för att vara bög, kanske manligast av samtliga deltagare?

Han känner sig nog inte bekväm med att fjanta runt med H som ser ut och uppför sig som max 30.

Alla har vi vår egen syn på manlighet.
När Magnus satt i soffan med terapeuten så pratade han som vilken drag-artist som helst. Allt annat än manligt om du frågar mig.
Och nej, ett välkammat, balsamerat och nyfönat skägg hjälper inte till.
Citera
2024-11-01, 15:56
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Elsa din jävla jättebebis, hur kan du ens tänka på att gifta dig med en emotionell mognad som ett barn?
"Jag kommer tappa det på dig!" säger hon en minut efter att Adam börjat försöka förklara.
Ni som tycker att han är rörig och har svårt att formulera sig ska veta att det är sån man blir när en narcissist kommer och psykar en. Man tappar varje vettig tanke man har.

Frågan är varför inte Adam avbryter sin medverkan, att låta sig förnedras på bästa TV tid för hela svenska folket och när Elsa uppenbarligen inte gillar varken Adam som person eller hans utseende, varför ens fortsätta?

Sen är det Elsa som gör bort sig mest för att få mer följare på tiktok.

Sen dessa psykologer som bara svamlar borde bli av med sina licenser, känns som att dom varje år tar med ett par som ska skapa så bra TV som möjligt, med intriger och bråk.

Selma och Andreas tror jag kan passa bra ihop, han med sin lite lugnare sida och hon med sin lite vildare sida, tror Andreas behöver det i slutändan, att vara lite mer "spontan".

Ninni är underbar, både vettig och klok och ser bra ut.

Som någon annan skrev i tråden tycker jag också "Hector borde dansa iväg" från den tråkiga människan som verkar sjukt stel och pryd.
Citera
2024-11-01, 16:05
Medlem
Citat:
Är Magnus yngre än Hector??!!!
Han förväntade sig någon yngre?!
Här har jag tänkt hela tiden att Magnus är alldeles för gammal för Hector. Och inte tvärtom.
Hector ser 20 år yngre ut, han matchade bra med Andreas i poolen.
Jag tänkte att Hector skulle tycka att Magnus var för gammal. Och för narcissistisk.

Magnus är alltså 6 år äldre än Hector. Har aldrig skrivit nåt annat. De är 46 resp 40 år. Borde fungera.
Citera
2024-11-01, 16:06
Avslutad
Citat:
Nu missförstod du mig helt.
Det är jag själv som pekar på att samma personer i programmet som får en diagnos satt i tråden är de som alla tycker är förebilder när det gäller mognad och kommunikation.
Ingen annan i tråden har kopplat att de ”diagnostiserar” människor som de samtidigt tycker fungerar bäst av alla par.
Jag tycker redan att autism är något positivt.
Precis som jag skrev.
När folk kallar andra ”autister” på sociala medier och forum däremot så menar de i regel att använda det på ett förminskande eller förlöjligande sätt, negativt.
Och det tycker jag alltså är helt fel, tycker det är dags att sluta med det.

Okej, jag upplever inte alls att det används på ett förminskande sätt. Jag kanske är för autistisk för att uppfatta det.

Sen tror jag att gemene person kanske inte har så bra koll på vad autism faktiskt innebär för många (inte för alla), fysiska begränsningar gällande motorik och koordination osv. Till exempel när Torsten i förra säsongen skulle städa... Hög igenkänning! Och då har jag ett hem som påminner om Ninnis nästintill pedantiska lägenhet (lite mer färg men det är en annan dislussion) men vägen dit... Att vara väldigt noggrann och renlig och försöka leva upp till kraven som ställs på kvinnor och deras hem och samtidigt ha armar och ben som inte riktigt lyder och en hjärna som består av gröt... Det tar sin tid att "städa" och det ser nog lite lustigt ut i allmänhetens ögon när den aktiviteten utförs men när jag öppnar dörren (vilket jag bara gör för mina närmsta) så ser det sååå prydligt ut.

Som tonåring resonerade jag som Selma: kaninbajs UNDER soffan var väl inget problem?! Men efter år av studier har jag lyckats lära mig hur man håller sitt hem rent. Som att skruva isär ugnsluckan (öh, okej...?) och att man inte får ha tandborstmuggen på handfatet för att det är "ohygieniskt". Det tar ganska många timmar om dagen att hålla reda på allt men man får kämpa på.

Att vara gift skulle jag aldrig palla. En pojkvän ("särbo") räcker mer än väl. Man vill ju inte bli utbränd på kuppen!
Citera
2024-11-01, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Frågan är varför inte Adam avbryter sin medverkan, att låta sig förnedras på bästa TV tid för hela svenska folket och när Elsa uppenbarligen inte gillar varken Adam som person eller hans utseende, varför ens fortsätta? .

Han förklarade det i senaste avsnittet.
Citera
2024-11-01, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag hoppas att de screenar lite för sånt innan, men man undrar ju! Särskilt med tanke på att Hector har ett attraktivt utseende och en mycket mer attraktiv personlighet än Magnus.

Jadå, de frågar alla "är du rasist?" och "har du knullat med nån svart kille?".
Senast redigerad av Lilithseyes 2024-11-01 kl. 16:55.
Citera
2024-11-01, 16:13
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Han förklarade det i senaste avsnittet.

Har inte sett det senaste avsnittet, vad sa han?
Citera
2024-11-01, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Nicklas skrämmer mig.Är vi säkra på att han inte är en förprogrammerad pk-robot? Tack för att du delar,alltid samtycke mm mm.Mest avtändande man jag skådat.En dag kommer han att brisera totalt!!

Helt klart en robot. Det ligger i tiden. Snart har vi alla en sån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in