2024-11-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Är Magnus yngre än Hector??!!!
Han förväntade sig någon yngre?!
Här har jag tänkt hela tiden att Magnus är alldeles för gammal för Hector. Och inte tvärtom.
Hector ser 20 år yngre ut, han matchade bra med Andreas i poolen.
Jag tänkte att Hector skulle tycka att Magnus var för gammal. Och för narcissistisk.

Nej? Magnus är äldst, 46 eller 47 bast tror jag. Hector var 40
Citera
2024-11-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag fick känslan att Magnus är rasist och ser ner på Hector pga av hans ursprung. Han verkar ju inte ens lite nyfiken på Hector. Hector ser ju väldigt bra ut.

Nej, man behöver faktiskt inte vara rasist för att inte vara attraherad av någon. Snälla sluta dra rasistkortet eller diskrimineringsflaggan bara för att en person inte gillar någon som råkar ha utländskt påbrå. Det handlar ju mer om personkemi.

Jag tror att Magnus hade velat ha någon som var mer som han själv, och Hector framstår mer som en people-pleaser som går igång på vad som helst och vill testa på saker innan han försvinner vidare till nästa, alldeles för instabil för Magnus. Jag tror att Magnus vägran att dansa salsa bara var ett uttryck för hans ointresse, han har redan bestämt sig för vem han är och vill inte hålla på och "fåna sig". Ganska oskönt av Hector att bara boka salsa utan att stämma av med Magnus först.
Citera
2024-11-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Jag förstår ju givetvis ur perspektivet av sunt förnuft hur det var ett rätt dåligt bröllopstal, men om man lyssnade på resten förstod man att poängen med talet var att fira hans fina inre personlighetsmässiga komponenter. Egentligen var det rätt retoriskt smart; han fångar uppmärksamhet och får gemene man att tänka "vad fan snackar han om?", bara för att senare komma till sin egentliga poäng
Nej, det var inte ok under några som helst omständigheter. Det borde alla förstå. Svt skulle så klart omedelbart kastat ut den där pajasen.
Citera
2024-11-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Jag tycker att det var ett jätteroligt tal - helt perfekt i det stela sammanhanget!
Ja, du förstår inte bättre….
Citera
2024-11-01, 13:48
Medlem
M är väldigt manlig för att vara bög, kanske manligast av samtliga deltagare?

Han känner sig nog inte bekväm med att fjanta runt med H som ser ut och uppför sig som max 30.
Citera
2024-11-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI

Han känner sig nog inte bekväm med att fjanta runt med H som ser ut och uppför sig som max 30.
Han verkar ju vara världens tråkigaste människa
Citera
2024-11-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Han verkar ju vara världens tråkigaste människa

Tråkig och tråkig, han är snart 50 år. Han kanske inte vill vara pappa i förhållandet.
Citera
2024-11-01, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Magnus har extrema kroppskomplex och uttrycker det genom att trycka ner andra och försöker göra sin omgivning eller partner i detta fallet, osäker.

I ett tidigare avsnitt så gav Magnus komplimanger till Hectors utseende, sa att han hade fint leende och log fint med ögon, varpå Hector svarade "mm, jaa.. eh, du har sexiga lår" (som att det var det enda han kunde komma på). Givetvis hade Magnus väntat sig nåt annat, beröm för sitt välkammade skägg om inte annat. Kanske gav han igen för sårat ego hos sexologen
Citera
2024-11-01, 14:16
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag fick känslan att Magnus är rasist och ser ner på Hector pga av hans ursprung. Han verkar ju inte ens lite nyfiken på Hector. Hector ser ju väldigt bra ut.
Jag hoppas att de screenar lite för sånt innan, men man undrar ju! Särskilt med tanke på att Hector har ett attraktivt utseende och en mycket mer attraktiv personlighet än Magnus.
Citera
2024-11-01, 14:43
Medlem
Nicklas skrämmer mig.Är vi säkra på att han inte är en förprogrammerad pk-robot? Tack för att du delar,alltid samtycke mm mm.Mest avtändande man jag skådat.En dag kommer han att brisera totalt!!
Citera
2024-11-01, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Nicklas skrämmer mig.Är vi säkra på att han inte är en förprogrammerad pk-robot? Tack för att du delar,alltid samtycke mm mm.Mest avtändande man jag skådat.En dag kommer han att brisera totalt!!

Han har fått en drömfru så det fungerade uppenbarligen bra.
Citera
2024-11-01, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI

Vilken intressant syn på manlighet, den är inte så traditionell eller vanlig.
Magnus kryper omkring på alla 4 och pratar bebisspråk på franska med sin katt.
Trots att han inte är fransman.
Men du tyckte väl samma sak om Arvid?
Och det jag minns av andras kommentarer om Arvid i början av den säsongen var ”han måste vara bög”, ”hur kan en sån fjant vara militär” och liknande.
Du kanske bara har en väldigt modern och normkritisk definition av manlighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in