2024-10-31, 12:53
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scharlottenlok
Men, måste förvaltningsrätten ta upp allt? Jag överklagade en gång ett beslut till förvaltningsrätten som kommunen fattat (inte som anställd). Efter en tid fick jag ett besked att det bara var att tugga i sig beslutet.

Kunde inte FR bara skriva ett likadant ”nu-får-du-ge-dig” brev som jag fick? Eller är medborgarens rättighet att överklaga beslutet igen (som jag inte gjorde)?
Förvaltningsrätten kan inte vägra att pröva målet: de måste pröva målet när begäran ges in av någon som är behörig att göra det.

Däremot behöver inte kammarrätten ta upp en överklagan i ett sånt ärende, för där krävs prövningstillstånd. Damen i fråga har överklagat en bunt av förvaltningsrättens avslag till kammarrätten, och såvitt jag kunde se så har hon fått avslag på begäran om prövningstillstånd varenda gång.

PS. Jag vet inte vad det var för brev du fick, men jag gissar att antingen så var det ett avslag, eller så var det en avvisning om det var något du inte kunde överklaga.
Citera
2024-10-31, 14:42
Medlem
Sunflowerpower666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewboc
Om jag förstått detta rätt:

Hon blev utköpt av kommunen för att hon var en pain att arbeta med och de vill inte veta av henne. Hon fick ett ordentligt avgångsvederlag.

Nu söker Hon alla jobb inom Sundsvalls och Timrås kommun som Hon anser sig vara berättigad till och när hon inte får komma på intervju anser hon det vara åldersdiskriminering och stämmer kommunen.

Om jag inte missminner mig så står maken på allt så kronofogden kan inte utmäta så fordringsägare kan få betalt.

Haha vilka jävla dårar till folk det finns ändå ute i stugorna.... Känner du henne eller vet vem hon är?
Citera
2024-10-31, 19:39
Medlem
pixiewings avatar
Men jisses vilken människa...
Hur är hon mot grannar och liknande?
Citera
2024-10-31, 19:48
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Hade en liknande stolle vid domstolen jag arbetade. Rörde sig väl om ca 1000 mål över tid. Dessa rättshaverister har lyckats lära sig vissa grundläggande begrepp och rättsmedel (läs inhibition, interimistiska beslut osv.) och handläggningen av ärendena kräver stora resurser.
Citera
2024-10-31, 21:25
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoraPoopLillaPoop
Sundsvalls Tidning: Elisabeth fyller 50 år (4 november 2011)
50 år fyller den 5 november Elisabeth Rosbach Olsson, Matfors.

Hon är född och uppvuxen i Skönsberg. 1983 föddes sonen Andreas, som i dag arbetar som snickare, och 1986 kom Therese, som i dag arbetar på kontor. 1990 träffade Elisabeth sin Stefan och de gifte sig i Attmars kyrka 1994.

Elisabeth utbildade sig till förskollärare vid lärarhögskolan i Härnösand och är sedan 1989 fast anställd i Sundsvalls kommun, där hon fortfarande arbetar. Fram till 2002 arbetade hon i en förskola på Södermalm.

Därefter började hon i skolan där hon gjort lite av varje, bland annat jobbat i högstadiets skolbibliotek. Det tyckte Elisabeth var ett roligt arbete, hon anordnade olika dikttävlingar och många elever samlades i biblioteket på rasterna.

Hon jobbade därefter som assistent till barn med särskilda behov och som resurs i olika klasser. Senare övergick hon till fritids där hon även var ansvarig. Elisabeth trivdes mycket bra med både elever och personal.

Hon har också jobbat som personlig assistent en period men är nu tillbaka på fritids.

1999 köpte Elisabeth och Stefan hus i Matfors. Elisabeth har som målsättning att träna tre gånger per vecka men det brukar bli en–två gånger. Hon tycker om promenader, resor och inredning. Favoritfärgen när det gäller inredning är rött, men inte tomterött.

1990 gjorde hon sin första utlandsresa, till Rhodos. Sen har det blivit några fler men inte så många som hon skulle vilja. I år tänker hon besöka Mexiko tillsammans med goda vänner för att fira 50-årsdagen.

Elisabeth Rosbach-Olsson
Yrkesverksam inom Politiska organiseringsbranschen

https://www.linkedin.com/in/elisabeth-rosbach-olsson-a1354783/
Citera
2024-11-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Sådana lär ju alla advokater älska. Pengamaskin

Hon lär inte betalt en enda krona till någon jurist, än mindre till en advokat. Skulle hon fråga en jurist om råd skulle denna ge gratisrådet att bara släppa saken.
Citera
2024-11-01, 15:50
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Hon lär inte betalt en enda krona till någon jurist, än mindre till en advokat. Skulle hon fråga en jurist om råd skulle denna ge gratisrådet att bara släppa saken.
Hennes sida ja. Men någon lagvrängare på andra sidan måste väl jobba?
Citera
2024-11-01, 17:40
Medlem
rex144s avatar
Hon måste blivit väldigt bra på att överklaga olika beslut.
Även om hon förlorat alla sina fall.

Men man också undra om domstolen där hennes fall avgjordes efter första 50 överklaganden inte svartlistat henne och ej längre tagit på allvar hennes klagan.

Man kan undra om hon vänt sig till Europadomstolen när den svenska staten ej längre garanterar en rättvis behandling

Många EU- länder blir dömda till att betala miljonskadestånd till sina medborgare, om hon läser det här då borde hon stämma den svenska staten
Senast redigerad av rex144 2024-11-01 kl. 17:45.
Citera
2024-11-01, 18:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoraPoopLillaPoop
Sundsvalls Tidning: Elisabeth fyller 50 år (4 november 2011)
50 år fyller den 5 november Elisabeth Rosbach Olsson, Matfors.

Hon är född och uppvuxen i Skönsberg. 1983 föddes sonen Andreas, som i dag arbetar som snickare, och 1986 kom Therese, som i dag arbetar på kontor. 1990 träffade Elisabeth sin Stefan och de gifte sig i Attmars kyrka 1994.

Elisabeth utbildade sig till förskollärare vid lärarhögskolan i Härnösand och är sedan 1989 fast anställd i Sundsvalls kommun, där hon fortfarande arbetar. Fram till 2002 arbetade hon i en förskola på Södermalm.

Därefter började hon i skolan där hon gjort lite av varje, bland annat jobbat i högstadiets skolbibliotek. Det tyckte Elisabeth var ett roligt arbete, hon anordnade olika dikttävlingar och många elever samlades i biblioteket på rasterna.

Hon jobbade därefter som assistent till barn med särskilda behov och som resurs i olika klasser. Senare övergick hon till fritids där hon även var ansvarig. Elisabeth trivdes mycket bra med både elever och personal.

Hon har också jobbat som personlig assistent en period men är nu tillbaka på fritids.

1999 köpte Elisabeth och Stefan hus i Matfors. Elisabeth har som målsättning att träna tre gånger per vecka men det brukar bli en–två gånger. Hon tycker om promenader, resor och inredning. Favoritfärgen när det gäller inredning är rött, men inte tomterött.

1990 gjorde hon sin första utlandsresa, till Rhodos. Sen har det blivit några fler men inte så många som hon skulle vilja. I år tänker hon besöka Mexiko tillsammans med goda vänner för att fira 50-årsdagen.
Tippar på att hon skrivit detta själv.
Citera
2024-11-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Hennes sida ja. Men någon lagvrängare på andra sidan måste väl jobba?

Andra sidan är tjänstemän på kommunen som definitivt inte har tid med sådan här skit, inte tjänar de något extra på det heller utan det tar bara tid från deras andra arbetsuppgifter.

Den här typen av rättshaverister skapar kostnader och förseningar för både kommuner och rättsväsendet.
Citera
2024-11-01, 18:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunflowerpower666
Haha vilka jävla dårar till folk det finns ändå ute i stugorna.... Känner du henne eller vet vem hon är?
Hon finns på bild i tråden i alla fall.
Citera
2024-11-01, 20:21
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagle23
En som skriver på kommentarer under Sundsvalls tidning skriver såhär om denna kvinna.

Alla som träffat hen vet precis vem det är... hen har bland annat jobbat inom hemtjänsten och fått sparken då hen inte gjorde sina arbetsuppgifter och varit mycket oförskämd mot de äldre. Det konstiga är hur hen fått tag i alla pengar då hen inte jobbar mer än kort tid på varje ställe som inte gjort bakgrundskontroll...

Hen? Det är väl en kvinna, så skriv hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in