2024-11-01, 13:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Herregud, det sades i ett sammanhang där Trump kritiserade Cheney för att vara en krigshök som skickar unga män och kvinnor i döden:
Spelar ingen roll om en Maga är instabil i psyket och tar honom på ordet.

Eller högerextremister som Proud Boys och three percenters som följde hans röst ang Kapitolium.
Proud Boys, stand back and stand by.

Gör er redo klingade det i deras öron och speciellt då deras namn användes.

Utöver detta påstod Don the con att det var vänsterradikala och antifa där, en fet lögn.
Nu senaste körde han med att att det inte fanns vapen på plats och att det var en dag av kärlek.

Så ja, hans retorik kan landa väldigt fel:

"Let's put her with a rifle standing there with 9 barrels shooting at her.
Let's see how she feels about it."
Citera
2024-11-01, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Spelar ingen roll om en Maga är instabil i psyket och tar honom på ordet.

Eller högerextremister som Proud Boys och three percenters som följde hans röst ang Kapitolium.
Proud Boys, stand back and stand by.

Gör er redo klingade det i deras öron och speciellt då deras namn användes.

Utöver detta påstod Don the con att det var vänsterradikala och antifa där, en fet lögn.
Nu senaste körde han med att att det inte fanns vapen på plats och att det var en dag av kärlek.

Så ja, hans retorik kan landa väldigt fel:

"Let's put her with a rifle standing there with 9 barrels shooting at her.
Let's see how she feels about it."
Vad plågsamt det verkar vara för dig att höra Trump avslöja Washingstons krigshökars respektlöshet för unga människor liv. De ska så klart komma undan med det, eller hur? Så de kan skicka lite fler i döden. Lite mer mänskligt kött att mata krigsmaskinen med.

Jag tycker att det är bra att Trump tar till ett färgstarkt språk när det gäller hans egen avsky för krig. Det gör att man gillar honom ännu mer. Det blir en stark kontrast mot krigsälskarna Cheney och Harris.
Citera
2024-11-01, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrochMr
Denna länk på Trumps skattesänkningar fick jag.
Vad tror du om detta?

https://x.com/RBReich/status/1852081896357822560
Inte en aning, det blir säkert bra. Eller dåligt.
Citera
2024-11-01, 13:42
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Inte en aning, det blir säkert bra. Eller dåligt.
Varför får jag känslan av att du egentligen inte ville debattera frågan om ekonomi från början?

Mina den stora bilden av USA.

Du ville prata att fattiga blir fattigare.

Nu får du en tabell som analyserat vad Trumps skattesänkning innebär.
Och du har ingen aning?
Citera
2024-11-01, 13:47
Bannlyst
Citat:
Varför får jag känslan av att du egentligen inte ville debattera frågan om ekonomi från början?

Mina den stora bilden av USA.

Du ville prata att fattiga blir fattigare.

Nu får du en tabell som analyserat vad Trumps skattesänkning innebär.
Och du har ingen aning?
Eftersom jag ofta är i USA så vet jag vad dom jag träffar och umgås med tycker.
Själv har jag ingen koll.
Citera
2024-11-01, 13:49
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Eftersom jag ofta är i USA så vet jag vad dom jag träffar och umgås med tycker.
Själv har jag ingen koll.

Och vad säger de då?

Hur ser de på att de får skattehöjningar?
Citera
2024-11-01, 14:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad plågsamt det verkar vara för dig att höra Trump avslöja Washingstons krigshökars respektlöshet för unga människor liv. De ska så klart komma undan med det, eller hur? Så de kan skicka lite fler i döden. Lite mer mänskligt kött att mata krigsmaskinen med.

Jag tycker att det är bra att Trump tar till ett färgstarkt språk när det gäller hans egen avsky för krig. Det gör att man gillar honom ännu mer. Det blir en stark kontrast mot krigsälskarna Cheney och Harris.
Nej.
Har du problem med läsförståelse?

Det plågsamma för min del är om grava narcissister dvs Trump, som bevisligen inspirerat högerextrema att attackera Kapitolium, ånyo har en retorik som kan hetsa instabila Maga gentemot politiker.

Jag har anti-government och accelerationister i åtanke likaväl versus demokrati.

Förutom att Trump uppenbart är helt kocko som nyss benämnt stormningen den 6 jan en kärleksdag.

Så nej, Trumps språk är inte bara färgstarkt med facit i hand. Det är rent farlig retorik.
Citera
2024-11-01, 14:33
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Det tog tydligen att bli kallad hysterisk soyboy
Det kräver en viss skicklighet att kunna få någon att omedvetet avslöja sitt sanna jag. Jag påstår inte att jag bemästrar denna mörka konst, men det är verkligen fascinerande att se hur vissa reagerar när de ställs inför obekväma sanningar. Fasaden tenderar att spricka snabbt då. Inte minst när något personligt blottas. Och däri ligger även en stor tillfredsställelse (om man lyckas lura någon att visa sin natur). Inte för underhållningsvärdet, även om det också spelar roll, utan för vad det avslöjar om en svag människas förmågor.

Att försöka rättfärdiga det som egentligen inte kan försvaras är svårt. När någon som saknar hjärna försöker sig på det, är det såklart spännande att se vad som poppar upp. På den punkten gör du oss inte besviken. Vi skrattar ofta åt dig. Men det verkligt intressanta är inte dina misslyckanden, utan att det väcker något starkt inom dig; en otålighet, en sårbarhet, en mental svaghet som får losern att känna sig förnärmad. Det är, på många sätt, både talande och tankeväckande. Mest av allt är det dock en komedi man lärt sig att förvänta av en intellektuell pyssling som du.
Citera
2024-11-01, 15:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Den tabellen är intressant. Man får väl ta den som sanning.

Små men ändå skattehöjningar för de fattigaste är galet. Plus inflation på det.

Men här kommer en svensks åsikt in och tycker att de tänker galet.
I det konservativa USA, så är detta helt rätt.
Jag är inte konservativ.

Det blir kasst med extra tullar också, av så många olika skäl.

1. Tull kan svårligen ersätta inkomst- och kapitalskatter eftersom folk kan sluta köpa.
2. Amerikanska producenter kan höja sina priser. Den kinesiska grunkan blir ju 80% dyrare.
3. Konsumenter i USA är de som får betala.
4. Prod. i USA blir inte billigare, så prod. i Kina sticker först till ett nytt land i Asien, och inte till USA.
5. Andra blir sura och sätter till sist tullar på USA.

Man testade runt 1930, och världshandeln störtdök.
Citera
2024-11-01, 23:53
Medlem
develis avatar
Ian Sams:
“You have Donald Trump, who’s talking about sending a prominent Republican to the firing squad.
And you have Vice President Harris talking about sending one to her Cabinet. "

Donald har en follow up angående Cheney.

Att hon är hon för feg att slåss; att hon sitter fjärran från slagfältet. Sätt ett vapen i händerna och hon backar ur.

"(..) she wouldn’t have ‘the guts’ to fight herself. It’s easy for her to talk, sitting far from where the death scenes take place, but put a gun in her hand, and let her go fight, and she’ll say, ‘No thanks!'”

Självinsikt är inte hålfotsinlägget Donalds starkaste kort.
Citera
2024-11-02, 02:18
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
“You have Donald Trump, who’s talking about sending a prominent Republican to the firing squad. And you have Vice President Harris talking about sending one to her Cabinet."
Somliga ting fastnar bra. Jag har hört många träffande citat under valrörelsen, men detta resonerade mycket hos mig. Antagligen blir det ett sådant minne som man bär med sig ett tag. Inte olikt det jag fick inpräntat efter Arlington-skandalen. Sopgubben Trump är förstås ett roligare minne...ett som är laddat med starkt bildspråk. Fast det lär antagligen glömmas fortare än man hade önskat, är jag rädd jag för.
"If you were going to choose a metaphor for the 2024 Republican Party, a garbage truck chauffeuring around a billionaire traveling around in circles and going nowhere, all for a photo op, is pretty spot on."

https://x.com/DarrigoMelanie/status/1851776532236091803
...
Trump "grieving."
Citera
2024-11-02, 03:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Somliga ting fastnar bra. Jag har hört många träffande citat under valrörelsen, men detta resonerade mycket hos mig. Antagligen blir det ett sådant minne som man bär med sig ett tag. Inte olikt det jag fick inpräntat efter Arlington-skandalen. Sopgubben Trump är förstås ett roligare minne...ett som är laddat med starkt bildspråk. Fast det lär antagligen glömmas fortare än man hade önskat, är jag rädd jag för.
"If you were going to choose a metaphor for the 2024 Republican Party, a garbage truck chauffeuring around a billionaire traveling around in circles and going nowhere, all for a photo op, is pretty spot on."

https://x.com/DarrigoMelanie/status/1851776532236091803
...
Trump "grieving."

"... a billionaire traveling around in circles and going nowhere, all for a photo op..." 😂

Här finns det väl risk för att svalor bygger bo.
https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ausj1.xmZvGiZ7TcWT.JNQ--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTEyMDA7aD03OTc-/https://media.zenfs.com/en/buzzfeed_articles_778/0ce2c8dd0a45c0da07d821abc7c29941

Ja, just kontraster är slående i detta val.
Jag skrev nyss om detta i den andra tråden.

När Trumps barndomsvän stod och vevade med ett krucifix och gapade om att Harris var djävulen - så besökte Harris Church of Christian Compassion i Västra Philadelphia.

När Trumps inbjudna "komiker" spydde ut sitt skräp över både Puerto Rico som ö och latinos - så var Harris i Norra Philadelphias latinamerikanska gemenskap, på Freddy & Tony's Puerto Rica-restaurang och presenterade en ekonomisk plan för Puerto Rico.
(FB) Kamala Harris rallys
Senast redigerad av develi 2024-11-02 kl. 03:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in