Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Vad jag hört i P1 så går USA som tåget just nu och det finns inte mycket Harris kommer ändra på i ekonomin just pga av det. Trump har lovat många ändringar och några kommer leda till handelskrig med de flesta länder ink Sverige.
Vad jag hört i USA podden så slänger sig Trump med siffror på ett oseriöst sätt hela tiden. En del saker är väldigt lätta att faktachecka, men Trump fortsätter säga samma sak när det händer att någon tar upp en av hans lögner. Han bryr sig inte om vad motståndare säger utan attackerar bara tillbaks. Tydligen lärde hans pappa honom att agera så redan som liten så det är något man sett från honom i hela hans yrkesliv.
Världsläget gör att Amerikanarna tycker att de har det sämre nu men Trump får det att verka som det är demokraternas fel när ekonomin hade påverkats likadant om republikaner hade suttit vid makten.
Jag tycker USA podden är den bästa källan till kunskap om USA valet. P1 är det enda jag lyssnar på och därför kan jag mycket om mycket numera (allmänbildning heter det din goa gubbe /moderatorn) .

Att Trump kör sin agenda, och den går på repeat, är bekant. Konstigt vore annars.
Men när man skulle vilja lyfta detta med ekonomi, för många tycks aha en övertro på Trump i detta, så blir det pankaka.
Jag har läst om Wallstreets anlays(flera olika personer) som förutsåg vad som var bra och dåligt med Harris resp Trump fiananspolitik. Här var Trump förloraren. För USA generellt.
Sedan har allt och alla förändringar/utvecklingar, olika påverkan/utveckling för folk.
Hög inflation som äter upp löneökningar, är ett problem. Det känner vi igen här i Sverige.
Så vem bekämpar inflationen bäst?