2024-10-23, 23:31
Medlem
Vad ska man inte ha i mobilen om de blir husis? Typ denna tråden stjärnmarkerad. Kan de skillnad på hur iPhone å Android funkar?
Ingen torapp installerad kanske?
Ingen wallet app heller är bäst?

Vad letar dom efter för bevis, i mobilen?
Hur är de om man har förråd/vind/garage som inte ens ansluter till bostaden?

Kollar de mitt fordon också?

Dessutom har denna orten postboxar, så adressen man bor på står inte på breven utan ett boxnummer. Mindre möjlighet att kopplas till brott? Hade två nycklar till boxen, sedan tog en ful gubbe den andra av mig
Citera
2024-10-24, 01:31
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Alltså att polisen kontaktat mig för frågor eller förhör. Är inte direkt orolig men intressant att höra av andra.

A okej. Ett endast 1 brev är borta men inte hört
Något från tull/polis eller inget brev om narkotika beslagtogs gör anspråk om bla bla

Vad för substans, mängd? Engångsföreteelse med köp från nät?
Straffad eller ren sen tidigare?

Din magkänsla om säljaren? Blåst? Fs,at eller
Något annat? Mu******

200g colombianska produkter, städa ditt hem.
1tablett/spruta ozempic mot fettma)?

Uppdatera hur det går!

Neka neka

Fridens
Citera
2024-10-24, 18:59
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atg2000
Vad ska man inte ha i mobilen om de blir husis? Typ denna tråden stjärnmarkerad. Kan de skillnad på hur iPhone å Android funkar?
Ingen torapp installerad kanske?
Ingen wallet app heller är bäst?

Vad letar dom efter för bevis, i mobilen?
Hur är de om man har förråd/vind/garage som inte ens ansluter till bostaden?

Kollar de mitt fordon också?

Dessutom har denna orten postboxar, så adressen man bor på står inte på breven utan ett boxnummer. Mindre möjlighet att kopplas till brott? Hade två nycklar till boxen, sedan tog en ful gubbe den andra av mig

Dom brukar leta efter chattar där det framgår att du köpt/sålt.
Citera
2024-10-25, 09:05
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v1pe
hade de fått brev innan husis skedde? det har gått snart 8 månader sen mitt paket försvann och fick inget brev eller nånting.
Nej. Redovisades beslag vid förhör.

Ena kom dom hem till 0600 o skåningen plockade dom vid stationen, piss o förhör. Båda större städer.´, normala mängder.
Citera
2024-10-25, 10:08
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
normala mängder.

Gissar jag korrekt att det är personligt-bruk-mängd, typ?

(gissar då allt från 1-25g, helt beroende på preparatet)
Citera
2024-10-26, 11:02
Medlem
maskerades avatar
Är det någon som fått ett polisbrev trots att de inte har förlorat någon beställning? Finns en tråd på /r/swedents just nu där någon hävdar just detta händelseförlopp.

Man blir ju nojjig trots att alla mina paket kommit fram
Citera
2024-10-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskerade
Är det någon som fått ett polisbrev trots att de inte har förlorat någon beställning? Finns en tråd på /r/swedents just nu där någon hävdar just detta händelseförlopp.

Man blir ju nojjig trots att alla mina paket kommit fram
Man tycker inte att dom skulle meddela via brev då utan göra en husrannsakan direkt om dom släppt vidare ett brev.

Tycker alla ska vara förberedda och städa hemma och även ha en ren mobil som man kan avvara ifall dom frågar efter mobilen (drygt att bli av med).

Polisen har som mål att få bort alla köpare och resurser finns till detta.
Citera
2024-10-26, 23:56
Medlem
HarrySvenssons avatar
Hade det inte varit bättre att skapa en tråd enbart för de som fått ett brev beslagtagit och åkt på förhör/böter/husis? Det känns som alla som skriver nu fått sina paket beslagtagna när de hade sin raid i slutet av förra året/början på 2024.

Vore mer intressant om denna tråden innehöll paket som försvinner nu i närtid istället för att drunkna i massa gamla fall.

Det finns nog många som vill veta när nästa raid är igång och den här tråden bör vara till för det istället.
Citera
2024-10-28, 18:12
Medlem
sluta.smaskas avatar
Ett brev skickades för en vecka sedan och har fortfarande inte dykt upp, behöver jag vara orolig eller kan det ta en vecka?
Senast redigerad av sluta.smaska 2024-10-28 kl. 18:18.
Citera
2024-10-28, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluta.smaska
Ett inrikesbrev skickades 21/10 och har fortfarande inte dykt upp, behöver jag vara orolig eller kan det ta en vecka?

E nog ingen fara, men man vet aldrig. Jag blev av med ett enda brev å det hade polisen plockat i en av sina raider på terminalen. 5 månader senare stod dom på dörren å husis blev det. Kommer inte brevet snart så ha rent hemma ett bra tag framöver mm.. Du vet aldrig när grisarna kommer om dom kommer vill säga. Vissa slipper hembesök andra inte.. Mitt fall är ännu inte nedlagt å så..
Postnord är narkotika poliser idag, d e bara att inse fakta.. tyvärr.
Citera
2024-10-28, 18:20
Medlem
yournotlikemes avatar
Alltså. Kan vi inte försöka göra tråden konstruktiv? Dessa inlägg "-Jag beställde xxx den xxx, har fortfarande inte dykt upp" blir rätt tjatigt och leder inte till nåt.

Jag har också fyra brev borta totalt. Har ej nämnt det här. Sluta beställ via PN nu och köp Live istället. Det är inte svårare än så...

Eller beställ DROP eller REK.
Citera
2024-10-28, 18:34
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Alltså. Kan vi inte försöka göra tråden konstruktiv? Dessa inlägg "-Jag beställde xxx den xxx, har fortfarande inte dykt upp" blir rätt tjatigt och leder inte till nåt.

Jag har också fyra brev borta totalt. Har ej nämnt det här. Sluta beställ via PN nu och köp Live istället. Det är inte svårare än så...

Eller beställ DROP eller REK.

Håller med :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in