2024-11-01, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Har du belägg för detta?
Eftersom jag är så obildad så utgår jag ifrån att det är vedertaget och bevisat.
Hur kan då denne snuskgubbe och kräk ha ~50% i opinionen?

För att amerikaner är korkade.

Bevis, absolut.

Epstein och Trump festar ihop på på Trump-nätet Mar-A-Lago:
https://www.youtube.com/watch?v=KLcfpU2cubo

Fnns även massvis med bilder på Trump och och bordellmamman Ghislaine Maxwell som var Epsteins högra hand.
2024-11-01, 12:13
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Atlas Intel, institutet som varit närmast valresultatet på både delstats och nationell nivå de två senaste valen har kommit med sin sista undersökning innan valet:

31oktober:
Popular Vote: Trump 49,1%, Harris 47,2%

Arizona: Trump +5%
North Carolina: Trump +4%
Nevada: Trump +4%
Georgia: Trump +2%
Pennsylvania: Trump +1%
Michigan: Trump +1%
Wisconsin: Trump +0,3%

BOOM!

Atlas Intel är ett politiskt oberoende institut som gör undersökningar inte bara i USA utan i hela världen.
Plussiffror för Trump, då måste det vara beställt från MAGA-sekten, fråga Discoputte!!
2024-11-01, 12:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Atlas Intel, institutet som varit närmast valresultatet på både delstats och nationell nivå de två senaste valen har kommit med sin sista undersökning innan valet:

31oktober:
Popular Vote: Trump 49,1%, Harris 47,2%

Arizona: Trump +5%
North Carolina: Trump +4%
Nevada: Trump +4%
Georgia: Trump +2%
Pennsylvania: Trump +1%
Michigan: Trump +1%
Wisconsin: Trump +0,3%

BOOM!

Atlas Intel är ett politiskt oberoende institut som gör undersökningar inte bara i USA utan i hela världen.
Tycker att de här siffrorna låter lite väl överoptimistiska, men hoppas att jag tar fel.

Dock så litar inte jag på några polls.
2024-11-01, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tycker att de här siffrorna låter lite väl överoptimistiska, men hoppas att jag tar fel.

Tror att Harris var + 0,2 i Wisconsin om jag läser rätt i medierna.

Dock Trump + i alla andra.
2024-11-01, 14:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9

OK.

Dock så låter det så bra, eftersom att kandidaten som har vunnit Wisconsin har även vunnit valet i varje presidentval under senaste 104 åren. Men det har mer tillfälligheter att göra, och jag litar som sagt inte på några polls.

EDIT: George W. Bush tappade Wisconsin i 2000 och 2004.
Senast redigerad av Generalandersson 2024-11-01 kl. 14:12.
2024-11-01, 14:09
Medlem
DjPuttes avatar
New Marist polls:

PENNSYLVANIA
Harris 50
Trump 48

MICHIGAN
Harris 51
Trump 48

WISCONSIN
Harris 50
Trump 48

All three have Harris beating Trump among independents and doing well for a Dem among noncollege whites. Good signs all around
One other point: Marist's likely voter electorate has it at 50% women in all three of these blue wall states, yet Harris winning by +2 and +3 in all of them. Electorate likely to have higher percentage of women in the end
2024-11-01, 14:09
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9

Trump var +0,3 på frågan vem man tänker rösta på av samtliga kandidater. Harris var +0,2 på frågan vem man skulle rösta på om det bara fanns Trump och Harris att välja mellan.
2024-11-01, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
För att amerikaner är korkade.
Bevis, absolut.
Epstein och Trump festar ihop på på Trump-nätet Mar-A-Lago:
https://www.youtube.com/watch?v=KLcfpU2cubo
Fnns även massvis med bilder på Trump och och bordellmamman Ghislaine Maxwell som var Epsteins högra hand.
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Plussiffror för Trump, då måste det vara beställt från MAGA-sekten, fråga Discoputte!!
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Den senaste månaden har UD-dollarn stärkts mot SEK, från ca 10,30 till idag 10,70.
Kan inte se någon annan rimlig förklaring än Trumps på senaste tiden goda opinionssiffror.
Trump har lovat att verkligen ta itu med USAs stora skenande statsskuld och budgetunderskott.
Marknaden har sen tilltro till Trumps ambition, och även faktiska möjlighet göra något åt detta.
Senast redigerad av Hultabultan 2024-11-01 kl. 14:37.
2024-11-01, 14:12
Medlem
Citat:
Trump var +0,3 på frågan vem man tänker rösta på av samtliga kandidater. Harris var +0,2 på frågan vem man skulle rösta på om det bara fanns Trump och Harris att välja mellan.

ok, har du koll på vilket av de scenarierna som brukar återspegla valresultatet bäst ?

Nu finns det ju en tredje kandidat också JFK som kanske gör det svårare att jämföra också.
2024-11-01, 14:24
Medlem
Valresultatet i USA kan dröja i veckor
https://svenska.yle.fi/a/7-10066578
2024-11-01, 14:24
Medlem
X3treams avatar
Trump verkar desperat, skriker och grinar redan nu att det är valfusk. Så jag tror Kamala kommer att ta det, ingen gillar en gammal grinig gubbe..
2024-11-01, 14:34
Medlem
sizeofvoids avatar
Jag är rookie, men jag minns det som att förra gången Trump vann hade polls visat mycket lägre stöd för honom än vad utfallet blev.
Vi har väl sett samma sak ske på högerkanten i Sverige? SD pollar väl vanligtvis lägre än utfallet?

Nån som minns om det stämmer?
Om ja: tror ni inte samma sak händer i år?
Om nej: häpp!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in