2024-11-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Tenkte mest på MPU og folk i den kretsen. Men generelt er det noe jeg mener å ha fanget opp i tråden her tidligere

Jeg mistenker at det er et narkotikanettverk som nå er miljøet/personene politiet har i søkelyset.
Citera
2024-11-01, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Så vidt jeg har forstått, tror politiet at det hendelsesforløpet startet på badet i 2.etasje. I TV2-serien "Forsvinningen på Lørenskog", ble det sagt at badekarhendelsen hadde skapt utfordringer for etterforskningen. Senere skrev VG om kokain-sporene som også involverer badet i 2.etasje. Det ble funnet skoavtrykk med kokain på AEs bukse på toalettet i 1.etasje, og kokain på et skopar på badet i 2.etasje.

Dersom sporene er knyttet til forsvinningsssaken, tenker jeg det er åpenbart at han er eller har vært mistenkt.

VG sa vel i en podcast om kokainsporene at Politiet mente disse var handlingsrelatert. Badekarhistorien overgår virkeligheten. Men får ikke TEH til å passe inn i et større nøye planlagt komplisert komplott som involverer profesjonelle kriminelle?
Citera
2024-11-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
VG sa vel i en podcast om kokainsporene at Politiet mente disse var handlingsrelatert. Badekarhistorien overgår virkeligheten. Men får ikke TEH til å passe inn i et større nøye planlagt komplisert komplott som involverer profesjonelle kriminelle?

De kan være en del av hans "ytre" nettverk. Og ikke sikkert det var hans idé - hvis han er involvert - men andre i nærheten av han
Citera
2024-11-01, 11:50
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Så vidt jeg har forstått, tror politiet at det hendelsesforløpet startet på badet i 2.etasje. I TV2-serien "Forsvinningen på Lørenskog", ble det sagt at badekarhendelsen hadde skapt utfordringer for etterforskningen. Senere skrev VG om kokain-sporene som også involverer badet i 2.etasje. Det ble funnet skoavtrykk med kokain på AEs bukse på toalettet i 1.etasje, og kokain på et skopar på badet i 2.etasje.

Dersom sporene er knyttet til forsvinningsssaken, tenker jeg det er åpenbart at han er eller har vært mistenkt.

Er det bekreftet i media at TEH holder på med kokain?
Citera
2024-11-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1

Det er ikke sikkert at de som har utført forbrytelsen vet hvem som står bak. Det er vel ofte vanntette skott mellom leddene i den kriminelle kjeden. Frykten som f.eks. RU viste under avhør, virket å være mot noen ukjente. Kanskje enkelte personer har blitt presset, pga stor gjeld, til å utføre deler av handlingen, men ikke vet hvem som står bak?

Var det ikke slik det var da MWL og kompisen hans kidnappet forretningsmannen i Holmenkollen?
Senast redigerad av Lorentsen 2024-11-01 kl. 11:56.
Citera
2024-11-01, 11:55
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg mistenker at det er et narkotikanettverk som nå er miljøet/personene politiet har i søkelyset.

Det er i såfall litt sært hvis et narkonettverk skulle koste på seg såpass med planlegging, tidsbruk
og ikke minst risiko for en så lite lukrativ forbrytelse. Driver man i narkobransjen handler det om
å tjene store summer på kort tid. Det er et konstant behov for knark, særlig cannabis og kokain, med
tanke på hvor stor kundegruppen er.

Med alt styret i denne saken er det nesten like fristende å tenke på kokainsporet som et plantet "bevis".
Hvis det da er direkte relatert til gjerningspersoner. Det er jo ikke sikkert.
Citera
2024-11-01, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Er det bekreftet i media at TEH holder på med kokain?

Nei, det tviler jeg sterkt på.
Citera
2024-11-01, 12:00
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Nei, det tviler jeg sterkt på.

Så da da er det en trådsannhet?
Citera
2024-11-01, 12:06
Medlem
Citat:
Så da da er det en trådsannhet?
Det er badekarhistorien som offisielt knytter TEH til badet i 2.etasje, og ikke kokain-sporet.
Citera
2024-11-01, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er i såfall litt sært hvis et narkonettverk skulle koste på seg såpass med planlegging, tidsbruk
og ikke minst risiko for en så lite lukrativ forbrytelse. Driver man i narkobransjen handler det om
å tjene store summer på kort tid. Det er et konstant behov for knark, særlig cannabis og kokain, med
tanke på hvor stor kundegruppen er.

Med alt styret i denne saken er det nesten like fristende å tenke på kokainsporet som et plantet "bevis".
Hvis det da er direkte relatert til gjerningspersoner. Det er jo ikke sikkert.

Det er snakk om en relativt stor sum, i alle fall i mine øyne, dersom det er en reell kidnapping.
Citera
2024-11-01, 12:13
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er badekarhistorien som offisielt knytter TEH til badet i 2.etasje, og ikke kokain-sporet.

Så TEH holder ikke på med kokain da?
Citera
2024-11-01, 12:16
Medlem
Citat:
Så TEH holder ikke på med kokain da?

Det er heller ikke bekreftet i media at han ikke driver med kokain....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in