2024-11-01, 00:32
Medlem
Snø ville ha laget ekstra tydelige hjulspor og fotavtrykk inne på gårdsplassen i S4 den 31. oktober 2018. Flaks for involverte i forsvinningen at snøen som falt i store mengder dagen før og kledde Lørenskog i hvitt, regnet bort dagen etter og gjorde det neste bart igjen da det gjaldt.
Citera
2024-11-01, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Lørenskog er nok ikke det eneste stedet i landet, hvor sperresteiner blir fjernet på gangstier pga brøyting.

Jeg tror ikke man skal stoppe i Lørenskog pga den sperresteinen, her må vi tenke lenger.

Kanskje gjerningspersonene ventet til snøen kom, fordi det var en del av villedingsplanen at politiet skulle tro at gjerningspersonene var fra nærmiljøet?

Kanskje noen med liket i lasten ville unngå veier med barnehager, skoler o.l? Storefri med 400-600 elever rasende rundt i veien på vei til Circle K betyr mange som kan observere deg. 40 barn på tur med ledsagere fra en barnehage blir jo også litt som å måtte vente på en saueflokk som skal krysse veien. Har du som medvirker barn som går i barnehage eller skole i området så ville jo det også utgjøre et farlig moment om du for eksempel skulle få et motorstopp. Konkluderer med at gangveien nok kan være vurdert til tryggest både inn og ut fra området.
Citera
2024-11-01, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Lørenskog er nok ikke det eneste stedet i landet, hvor sperresteiner blir fjernet på gangstier pga brøyting.

Jeg tror ikke man skal stoppe i Lørenskog pga den sperresteinen, her må vi tenke lenger.

Kanskje gjerningspersonene ventet til snøen kom, fordi det var en del av villedingsplanen at politiet skulle tro at gjerningspersonene var fra nærmiljøet?

Fra 16.09 kan du se sperresteinen, har flyttet på mange sånne for hånd så det er ikke noe hinder.

https://www.youtube.com/watch?v=eQPXiF-NWPU
Citera
2024-11-01, 01:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Fra 16.09 kan du se sperresteinen, har flyttet på mange sånne for hånd så det er ikke noe hinder.

https://www.youtube.com/watch?v=eQPXiF-NWPU
Jeg har sluttet å flytte på sperresteinene for hånd, etter jeg skjønte det så veldig dumt ut Men det er veldig lett hvis du benytter ett spett, hvis du het hva det er?
Citera
2024-11-01, 01:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kanskje noen med liket i lasten ville unngå veier med barnehager, skoler o.l? Storefri med 400-600 elever rasende rundt i veien på vei til Circle K betyr mange som kan observere deg. 40 barn på tur med ledsagere fra en barnehage blir jo også litt som å måtte vente på en saueflokk som skal krysse veien. Har du som medvirker barn som går i barnehage eller skole i området så ville jo det også utgjøre et farlig moment om du for eksempel skulle få et motorstopp. Konkluderer med at gangveien nok kan være vurdert til tryggest både inn og ut fra området.
Tja, men dersom gjerningspersonene ikke er fra lokalmiljøet, så er det kanskje ikke noe større risiko? Det som gagner villedingsplanen har kanskje første prioritet?

Jeg har ellers alltid tenkt at det ville innebære mindre risiko dersom AEH ble bortført levende. Jeg tenker da ift straff dersom gjerningspersonene ble avslørt underveis. Det innebærer også at de kanskje anser at de kan forflytte seg lenger geografisk, imotsetning til dersom hun var død. Slik jeg har forstått det, kjører en gjerningsperson vanligvis ikke lenger enn ca 1,5 timer, med en død person i bilen, selv om det selvsagt finnes unntak for det også.
Citera
2024-11-01, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
GM var i allefall meget lokalkjent, og det var sønnen som linket boka til sin Facebook i februar(?) det året, uten at det beviser noe som helst forsåvidt. Er jo idiotisk å antyde et planlagt drapstidspunkt på Facebook, en merkelig detalj er det uansett.

Ja, er nok lokalkjent og kjent i huset også. Hvis ikke TH står bak dette, kan det igjen peke på en annen i familien. En som har forklart seg mangelfullt og mistenkelig. Har vært blakk og med muligens narkogjeld. Vært venn med minst en av de siktede (og ledet denne til TH), venn med kriminelle.

Det kan være han søstrene og TH legger en beskyttende hånd over ved bl.a. ikke samarbeide med politiet, familietragedien er allerede komplett.

Sikkert en teori med hull, men synes ikke den kan legges helt bort. Han var i følge det jeg leser svært glad i sin mor, men det er heller ikke sikkert at hun skulle drepes.
Senast redigerad av Alsagio 2024-11-01 kl. 08:11.
Citera
2024-11-01, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, er nok lokalkjent og kjent i huset også. Hvis ikke TH står bak dette, kan det igjen peke på en annen i familien. En som har forklart seg mangelfullt og mistenkelig. Har vært blakk og med muligens narkogjeld. Vært venn med minst en av de siktede (og ledet denne til TH), venn med kriminelle.

Det kan være han søstrene og TH legger en beskyttende hånd over ved bl.a. ikke samarbeide med politiet, familietragedien er allerede komplett.

Sikkert en teori med hull, men synes ikke den kan legges helt bort. Han var i følge det jeg leser svært glad i sin mor, men det er heller ikke sikkert at hun skulle drepes.

Hvilke kriminelle er han venn med?

En del av opplysningene som har lekket om etterforskningen tyder på at politiet mistenker TEH. Det er nok han som politiet har veldig lyst å snakke med nå. Spørsmålet er hvorfor saken har tatt så lang tid å oppklare dersom løsningen er så enkel. Kanskje han bare er et offer for uheldige omstendigheter?
Senast redigerad av Lorentsen 2024-11-01 kl. 08:39. Anledning: Tilføyelse
Citera
2024-11-01, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen

En del av opplysningene som har lekket om etterforskningen tyder på at politiet mistenker TEH. Det er nok han som politiet har veldig lyst å snakke med nå. Spørsmålet er hvorfor saken har tatt så lang tid å oppklare dersom løsningen er så enkel. Kanskje han bare er et offer for uheldige omstendigheter?

Hvilken informasjon refererer du til her som du tenker betyr at Politiet mistenker TEH?
Citera
2024-11-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen

Tenkte mest på MPU og folk i den kretsen. Men generelt er det noe jeg mener å ha fanget opp i tråden her tidligere
Citera
2024-11-01, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Hvilken informasjon refererer du til her som du tenker betyr at Politiet mistenker TEH?

Badekarhistorien, f.eks.
Citera
2024-11-01, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1

Så vidt jeg har forstått, tror politiet at det hendelsesforløpet startet på badet i 2.etasje. I TV2-serien "Forsvinningen på Lørenskog", ble det sagt at badekarhendelsen hadde skapt utfordringer for etterforskningen. Senere skrev VG om kokain-sporene som også involverer badet i 2.etasje. Det ble funnet skoavtrykk med kokain på AEs bukse på toalettet i 1.etasje, og kokain på et skopar på badet i 2.etasje.

Dersom sporene er knyttet til forsvinningsssaken, tenker jeg det er åpenbart at han er eller har vært mistenkt.
Citera
2024-11-01, 11:13
Medlem
Et mulig teori er at AE skulle ta et bad på badet i 2.etasje, og det blir et basketak der. Hun klarer å flykte med mobilen i hånden, og faller ned trappen. Hun forsøker å flykte inn på toalettet i 1.etasje, men klarer ikke å låse døren. Grunnen til at ringene er tatt av, er fordi hun skulle ta et bad. Buksen lå opprinnelig på badet i 2.etasje, og ble tråkket på før den ble flyttet til toalettet i 1.etasje, fordi man ville fjerne spor fra badet i 2.etasje. Det lå vel også et håndkle over klærne, som tyder på at AE skulle ta et bad/dysj. Dette har da også blitt flyttet fra badet i 2.etasje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in