2024-11-01, 08:44
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Söker folk frivilligt till det här programmet? Eller är det något straff som utdelats, typ samhällstjänst?
Klockren kommentar, skäggbögen verkar ju fått det som straff efter en rattfylla i vart fall. (Han har fru o familj till vardags)
Citera
2024-11-01, 08:55
Medlem
Det är helt ok att man inte är attraherad. Men för den sakens skull måste man inte vara träig.

Citat:
Ursprungligen postat av afg77
Eller hur. Förstår inte riktigt kritiken mot Magnus i den här tråden.

Hector kräver att bli tagen på mer eller mindre hela tiden, verkar det som. Men Magnus är inte attraherad av Hector. Självklart är det inte speciellt lockande att vara fysisk med en person man inte tänder på, särskilt då om personen kysser på ett sätt som man inte känner sig bekväm med. Tycker inte det är konstigt alls.

Dock var det lite snålt att inte kunna ställa upp på den där salsalektionen. Men det tyder väl på att han egentligen helt gett upp tanken på att det ska bli något mellan dem.
Citera
2024-11-01, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag fick känslan att Magnus är rasist och ser ner på Hector pga av hans ursprung. Han verkar ju inte ens lite nyfiken på Hector. Hector ser ju väldigt bra ut.

Han är inte rasist för att han föredrar t.ex en etnisk svensk som partner.
Senast redigerad av gscoIkljyikdvkhfdI 2024-11-01 kl. 09:19.
Citera
2024-11-01, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ja, varför inte? ☺️
Fredric Bohm.

Det är du som säger att jag inte kan vara seriös. Så det är nog du som får svara på den frågan.
Citera
2024-11-01, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Tack!

De borde dejta, han tycker ju att hon är så ”passionerad”.

Jag tror det med.
Lätt bäst i sängen av alla deltagare.

Tycker det är talande att folk ger dem en psykiatrisk diagnos samtidigt som alla är överens om att det är Ninni och Nicklas som är:
Klokast
Mognast
Sundaste sättet att bemöta varandra
Mest vuxna
Osv.
Tänk att det ska stämplas med en stigmatiserande diagnos.
Jag har insett mer och mer att ”autistisk” innebär saker som ”pålitlig”, ”smart”, ”oförställd” osv.
Inte falska.

Ja, hela hans presentation av sig själv som frankofil som pratar franska med sin katt och vill ha makt som politiker borde ha fått riktiga psykologer att inte tycka att han var en lämplig kandidat att gifta bort en intet ont anande kille med (som inte ens sökt till programmet).

Ja, tänk vad hemskt att autism kan förknippas med nåt positivt. (Obs! Ironi.) Eller tänk om det bidrar till att autism inre längre upplevs som "stigmatiserande"? Jag har autism och jag har inga problem med att folk hobbydiagnostiserar lite på skoj, tvärtom, jag tror att det avdramatiserar och i det här fallet tycker jag att det är nåt positivt!
Citera
2024-11-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Ja, tänk vad hemskt att autism kan förknippas med nåt positivt. (Obs! Ironi.) Eller tänk om det bidrar till att autism inre längre upplevs som "stigmatiserande"? Jag har autism och jag har inga problem med att folk hobbydiagnostiserar lite på skoj, tvärtom, jag tror att det avdramatiserar och i det här fallet tycker jag att det är nåt positivt!

Man kan ju ha autistiska drag utan att för den delen ha autism.
Citera
2024-11-01, 12:01
Avslutad
Citat:

Nu missförstod du mig helt.
Det är jag själv som pekar på att samma personer i programmet som får en diagnos satt i tråden är de som alla tycker är förebilder när det gäller mognad och kommunikation.
Ingen annan i tråden har kopplat att de ”diagnostiserar” människor som de samtidigt tycker fungerar bäst av alla par.
Jag tycker redan att autism är något positivt.
Precis som jag skrev.
När folk kallar andra ”autister” på sociala medier och forum däremot så menar de i regel att använda det på ett förminskande eller förlöjligande sätt, negativt.
Och det tycker jag alltså är helt fel, tycker det är dags att sluta med det.
Citera
2024-11-01, 12:02
Avslutad
Citat:
Det är du som säger att jag inte kan vara seriös. Så det är nog du som får svara på den frågan.

Nej jag trodde inte att du var seriös, korrekt.
Citera
2024-11-01, 12:15
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Ninni: "Nicklas tar hand om mig bra, i det intima *fniss*" (eller vad hon sa).

Jag visste det! KNULLKUNGEN!!!

Ninni har struck gold. Nu behöver hon bara bestämma om hon vill bo i en treplansvilla utanför Örebro, eller en sketen tvåa i Täby. Tips från coachen: satsa på ett Närke-mansion. Där får ni dessutom plats med en sexgunga.
Läs in lite mer egen fetisch är du snäll hon åsyftade rent känslomässigt

Nicklas är iaf den moderne mannen https://www.svtstatic.se/image/custom/800/37125865/1686132835?format=auto&chromaSubSampling=false&ena bleAvif=true&quality=85 som i avsnittet introducerar sina bros för konceptet samtyckes smyggluttande på kvinnor åh! vad kvinnor har längtat efter det....en jämställd peeping tom, skönt för Ninni att äntligen få ta av sig hijaben på gymmet tillskillnad från dom andra tjejerna där
Senast redigerad av Crapmagic 2024-11-01 kl. 12:27.
Citera
2024-11-01, 12:37
Medlem
Det är märkligt att sätta diagnos på alla som uppträder på ngt särskilt sätt.
Citera
2024-11-01, 12:49
Medlem
Skiljer väl bara 6 år mellan bögarna. Ett grått skägg gör ju att det ser ut som mer.

Dessutom var väl Magnus sinnessjukt vältränad så några komplex har han nog inte.
Citera
2024-11-01, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Skiljer väl bara 6 år mellan bögarna. Ett grått skägg gör ju att det ser ut som mer.

Dessutom var väl Magnus sinnessjukt vältränad så några komplex har han nog inte.

Är Magnus yngre än Hector??!!!
Han förväntade sig någon yngre?!
Här har jag tänkt hela tiden att Magnus är alldeles för gammal för Hector. Och inte tvärtom.
Hector ser 20 år yngre ut, han matchade bra med Andreas i poolen.
Jag tänkte att Hector skulle tycka att Magnus var för gammal. Och för narcissistisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in