2024-11-01, 09:14
Medlem
bellusorcas avatar
Henriksberg har gratis biljard till 21. Men man brukar få vara där när det öppnar vid 17 annars kommer ni få vänta och vänta på ledigt bord.

På Zamenhof kan man spela lite spel, typ ett sånt där högt torn man ska dra ut varannan bricka ur osv. Vet inte vad det kostar men kan inte vara dyrt?

Eller varför inte leta upp ett quiz? Brukar ju oftast kosta 0kr.

Lycka till med göteborgaren!!
Citera
2024-11-01, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Henriksberg har gratis biljard till 21. Men man brukar få vara där när det öppnar vid 17 annars kommer ni få vänta och vänta på ledigt bord.

På Zamenhof kan man spela lite spel, typ ett sånt där högt torn man ska dra ut varannan bricka ur osv. Vet inte vad det kostar men kan inte vara dyrt?

Eller varför inte leta upp ett quiz? Brukar ju oftast kosta 0kr.

Lycka till med göteborgaren!!
gratis biljard till kl 21 stämmer ja!

Zamenhof är ju mer som en nattklubb än en pub. hög ljudnivå i otaliga högtalare och fullt med folk som springer kors och tvärs... ingen bra miljö för en (första)dejt! kul grej annars - gratis dessutom.

quiz finns ju överallt. OP, vilken veckodag är det du ska bjuda ut damen?
Citera
2024-11-01, 11:15
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Liseberg är ju svindyrt! Utöver inträdet kostar bärs väl en hundring. Maten är dyr den också. Dålig rekommendation.

på Henriksberg i Stibergsbacken så finns det gratis biljard fram till en viss tid på kvällen. bordet, köerna och allt därtill är utslitna sedan ett dussintals år sedan, men det är ju gratis. på Frankes på andra sidan stan kan du kasta pil gratis. på Notting Hill på Nordhemsgatan (~Andra Långgatan) kan du dricka billig och öl/vin och spela shack gratis (fråga efter bräde i baren). Dom har även väldigt god mat som är överkomligt prissatt (utöver rätterna på menyn så finns det en "veckans" - glöm inte kolla in den)!

Henriksberg -> promenad i Slottsskogen -> Notting Hill -> Dansken är antagligen ditt bästa alternativ om du har dåligt med deg.

Entré från 99 kronor. Man kan ta med fika själv och spelhallen är väl gratis inträde? Vad man vill spela väljer man ju själv. Varit på flera dejter där. Det blir vad man gör det till tänker jag.
Citera
2024-11-01, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Entré från 99 kronor. Man kan ta med fika själv och spelhallen är väl gratis inträde? Vad man vill spela väljer man ju själv. Varit på flera dejter där. Det blir vad man gör det till tänker jag.
Glömde av att det är Halloween och därför jävligt mysigt på Liseberg kvällstid så här års! Jag har själv varit på dejt där under Halloween. Jag tar tillbaks det jag sa! Om önskan ej är att bärsa är Liseberg ett vettigt alternativ!
Citera
2024-11-01, 18:59
Medlem
serotonins avatar
Citat:
här har du bilagan! varsågod:

Tack för detta!
Ett bra tag sedan jag var i pubsvängen och flera namn jag inte känner till här. Men Silverkällan är en klassiker, likaså Whoopsi Daisy!
Citera
2024-11-02, 03:33
Medlem
Citat:
Tar du första dejten på Liseberg?
Citera
2024-11-02, 03:38
Medlem
Citat:
Liseberg. Barer och spelhall.
Tycker du att Liseberg är prisvärt?
Citera
2024-11-02, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Fram till 1995 fanns det ett gatukök utanför Göteborgs centralstation, alldeles vid nedgången till Nordstan. De hade förbannat gott potatismos. Faktiskt det godaste jag någonsin har ätit. Gatuköket fick flytta när nedgången till köpcentrumet breddades. Någon som vet ifall detta matställe flyttade och levde vidare någon annanstans i stan?
Jag minns det med!
Efter en av mina första dejter 1980-81 hade jag bara råd med en korv med mos och det smakade fantastiskt! Tror tyvärr inte stället finns kvar...
Citera
2024-11-02, 03:47
Medlem
Citat:
här har du bilagan! varsågod:
Tack för infon!
Citera
2024-11-02, 09:25
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Tycker du att Liseberg är prisvärt?

Ja. Inträdet är ifrån 99 kronor och nu är det Halloween och mysigt. Man behöver inte åka något. Spelhall för gamingintresserade.
Citera
2024-11-05, 08:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag minns det med!
Efter en av mina första dejter 1980-81 hade jag bara råd med en korv med mos och det smakade fantastiskt! Tror tyvärr inte stället finns kvar...

Såg Kent Andersson där en gång. Det var de goa gubbarnas tid.
Citera
2024-11-24, 23:22
Medlem
Kul tråd, dock ingen bra idé att blanda restauranger med nattklubbar i samma tråd om du frågar mig. Det är väldigt mycket information i tråden om ölpriser, drycker, med mera, och nästan inget som beskriver restaurangerna på ett sådant sätt att man som oinvigd får någon vägledning.

SÅ TILL MIN FRÅGA:

När man läser restaurangernas egna websidor så finner man väldigt mycket snits, "klassiska rätter i ny tappning" och originella kryddningar. Det påminner om ett matlagningsprogram i TV, där det är ett jävla fokus på att sälja kryddor i kruka och speciella redskap.

Finns det också restauranger i Göteborg där kocken är van vid att laga mat enligt kundens speciella önskemål, restauranger där man i köket har sådana råvaror som okryddat, rått kött? Detta är ovanligt i restaurangsverige, men finns på vad som enligt min mening är de allra bästa restaurangerna, och självfallet så krävs det också att restaurangen i fråga kan göra det med smak och kvalité. Det handlar inte om att krypa för kunden oavsett vilka önskemål han eller hon har, utan att faktiskt ha råvaror och att vara mästare på kockens hantverk!

Nu var det några år sedan som jag var där, men mitt intryck är att kocken på Golden Days var en riktig yrkesman. Finns det andra bra ställen, gärna utanför vallgraven, till exempel i Vasastaden, Lorensberg, eller Johanneberg?
Senast redigerad av snartfemtiogubben 2024-11-24 kl. 23:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in