2024-10-13, 10:20
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Tråd inklistrad.

Mod.
Citera
2024-10-13, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HazeCrace
GRETAS! Bästa klubbrn i stan!

Finns inte så mycket bra restauranger

Overpriced skit - restauranger med hypade kitshsnobbiga rätter dräller det dock av

Ja det blir perfekt. Ett gäng kostymsprättare glider in på Gretas. Kan nog bli en kväll som på Blue Oyster Bar.
Citera
2024-10-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Gretas, den gamla bögklubben?

Finns ingen klubb med bättre drag i hela v g. Och såklart går massor av straita peeps deet också p g a just det!
Citera
2024-10-13, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HazeCrace
GRETAS! Bästa klubbrn i stan!

Finns inte så mycket bra restauranger

Overpriced skit - restauranger med hypade kitshsnobbiga rätter dräller det dock av

Har du exempel på såna restauanger?
Citera
2024-10-31, 19:05
Medlem
Budgetvänlig dejt i Göteborg?

Hej FB!

Om cirkus en vecka skall jag ut på en dejt med en skön brud i Göteborg. Har sagt till henne att vi skall på barrunda och sänka ett antal enheter tillsammans. Vill dock klämma in någon aktivitet under kvällens gång, exempelvis arcade, bowling, shuffleboard, biljard eller dylikt.

Tjejen gillar gaming och träning för övrigt.

Så, har ni några tips på bra/billiga barer i Göteborg som är i nära anslutning till någon liknande budgetvänlig aktivitet som jag hänvisar till ovan?

Tack på förhand! Mvh
Citera
2024-10-31, 19:15
Medlem
Galdars avatar
Första stället : Biltema för kaffe och korv .
Andra stället : Titta på älgar i slottskogen.
Tredje stället : Kvibergs marknad , en plats där kulturer möts .

Skämt åsido ,

Billiga barer finns många i Majorna , kolla även in andra Långgatan , finns bowling i Majorna . Gällande mat så finns en god tjeckisk restaurant som heter gyllene praag , käka en god snitzel och ta en öl där vettja .
Citera
2024-10-31, 20:46
Medlem
Pianotangents avatar
Liseberg. Barer och spelhall.
Citera
2024-10-31, 21:30
Medlem
Hobbybondes avatar

Relationsakuten -> Restauranger, barer och nattklubbar

/Mod
Citera
2024-10-31, 22:11
Avslutad
Gatukök utanför Gbg C på 90-talet

Fram till 1995 fanns det ett gatukök utanför Göteborgs centralstation, alldeles vid nedgången till Nordstan. De hade förbannat gott potatismos. Faktiskt det godaste jag någonsin har ätit. Gatuköket fick flytta när nedgången till köpcentrumet breddades. Någon som vet ifall detta matställe flyttade och levde vidare någon annanstans i stan?
Citera
2024-11-01, 00:39
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamieboii
Hej FB!

Om cirkus en vecka skall jag ut på en dejt med en skön brud i Göteborg. Har sagt till henne att vi skall på barrunda och sänka ett antal enheter tillsammans. Vill dock klämma in någon aktivitet under kvällens gång, exempelvis arcade, bowling, shuffleboard, biljard eller dylikt.

Tjejen gillar gaming och träning för övrigt.

Så, har ni några tips på bra/billiga barer i Göteborg som är i nära anslutning till någon liknande budgetvänlig aktivitet som jag hänvisar till ovan?

Tack på förhand! Mvh

https://www.facebook.com/p/Redstone-Pinball-100090112817440/
Citera
2024-11-01, 02:00
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
purfärsk GP-bilaga: På spaning efter sunkhakets kärna
purfärsk GP-artikel: Billig öl och gemyt – här är Göteborgs bästa sunkhak

ska slagga så får läsa igenom dessa imorgon då ögonen inte går i kors, men efter att ha snabbt kollat över vilka krogar som utnämnts så kan jag konstatera att inte alla hak på listan har billig öl.

Artiklarna är låsta för mig, någon som har lust att droppa lite citat?
Citera
2024-11-01, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Liseberg. Barer och spelhall.
Liseberg är ju svindyrt! Utöver inträdet kostar bärs väl en hundring. Maten är dyr den också. Dålig rekommendation.

på Henriksberg i Stibergsbacken så finns det gratis biljard fram till en viss tid på kvällen. bordet, köerna och allt därtill är utslitna sedan ett dussintals år sedan, men det är ju gratis. på Frankes på andra sidan stan kan du kasta pil gratis. på Notting Hill på Nordhemsgatan (~Andra Långgatan) kan du dricka billig och öl/vin och spela shack gratis (fråga efter bräde i baren). Dom har även väldigt god mat som är överkomligt prissatt (utöver rätterna på menyn så finns det en "veckans" - glöm inte kolla in den)!

Henriksberg -> promenad i Slottsskogen -> Notting Hill -> Dansken är antagligen ditt bästa alternativ om du har dåligt med deg.
Senast redigerad av TjackRaise 2024-11-01 kl. 07:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in